استقلال و پرسپولیس به وزارت های صمت و اقتصاد واگذار شدند تا این دو باشگاه به دریافت مجوز حرفه ای امیدوار شوند.

سایت شماره یک:

به گزارش "ورزش سه"، بحث حذف استقلال و پرسپولیس از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا به سوژه داغ این روزهای فوتبال ایران تبدیل شده است. دو تیمی که برای دریافت مجوز آسیایی و شرکت در نسخه آتی ACL 2022 با مشکلات بزرگی نظیر مالکیت مشترک، بدهی ها به بازیکنان داخلی و خارجی و مسائل مربوط به حسابرسی و مالیاتی روبرو بودند.

چند روز پیش بود که کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه ای به این دو باشگاه، خواستار شفاف سازی بیشتر در این زمینه شد. این دو تیم مدارکی را برای AFC ارسال کرده بودند که کمیته صدور مجوز حرفه ای نیز در این نامه ایرادات خود را مطرح کرد و به مدت 5 روز (تا دوشنبه) به سرخابی ها زمان داد تا مشکلات خود را حل کرده و مدارک و دفاعیات جدید را مجددا بارگذاری کنند.

در حالیکه ایراد اصلی کنفدراسیون فوتبال آسیا به استقلال و پرسپولیس بحث مالکیت مشترک بود، وزارت ورزش و جوانان به عنوان مالک و رئیس مجمع این دو تیم بزرگ پایتخت به دنبال حل مشکلات پیش آمده بود تا بتواند با واگذاری مالکیت دو تیم، مانع از حذف آنها از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا شود.

پس از اینکه بحث مشکلات مالیاتی دو تیم به میان آمد، مذاکرات و جلسات متعددی با سازمان امور مالیاتی برگزار شد تا در نهایت این معضل بزرگ حل شده و وزارت ورزش در پی حل مشکل مالکیت دو تیم باشد که به نظر می رسد این مسئله نیز حل و فصل شده باشد.

با وجود اینکه چندی پیش مسئله مجمع مشترک دو باشگاه برای ورود به فرابورس حل و هر کدام صاحب مجمع جداگانه‌ای شدند، اما بحث مالکیت آنها همچنان در اختیار وزارت ورزش و جوانان قرار داشت تا پس از واگذاری در فرابورس این موضوع نیز حل شود. با این حال با واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس به وزارت اقتصاد و دارایی و باشگاه استقلال به وزارت صنعت، معدن و تجارت این موضوع حل شده و به اطلاع کنفدراسیون فوتبال آسیا رسیده است.

حالا دو باشگاه استقلال و پرسپولیس باید تا پیش از ساعت 24 امروز مدارک و مستندات خود را بارگذاری کنند و با ارائه دفاعیات جدید، در انتظار تصمیم نهایی کنفدراسیون فوتبال آسیا درخصوص صدور مجوز حرفه ای جهت شرکت در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا سال 2022 بمانند.

تگ های مرتبط

ارسال نظر