ایران کاپ عنوان مسابقات جدیدی است که فدراسیون فوتبال برای برگزاری آن تصمیم گرفته است. مسابقاتی که در گذشته به عنوان لیگ قدس در ایران برگزار می شد.

سایت شماره یک:

به گزارش "ورزش سه"، شهاب الدین عزیزی خادم – رییس فدراسیون فوتبال در این باره می گوید: این مسابقات با مشارکت هیات های فوتبال استانی و تیم های منتخب استانی برگزار می شود و تمامی تیم های منتخب استانی در این جام شرکت می کنند.

وی با اشاره به برگزاری همایش روسای هیات های استانی گفت: با توجه به گردهمایی روسای هیات های فوتبال استانی که هفته گذشته در اصفهان داشتیم و اینکه یکی از وعده های انتخاباتی من توسعه فوتبال در استان های سراسر کشور مخصوصا استان های کم برخوردار و محروم است، در پی تحقق این جام بودیم که خوشبختانه این موضوع با استقبال هیات های فوتبال روبرو شد. برهمین اساس تمامی استان ها از جمله استان هایی که در لیگ برتر یا دسته اول نماینده ندارند، باید در جریان مسابقات و رقابت های فوتبال قرار بگیرند. به زودی جزییات این طرح از طریق رسانه های رسمی فدراسیون فوتبال اعلام خواهد شد.

عزیزی خادم با تاکید بر حضور مهم هیات های فوتبال استانی ادامه داد: هیات های فوتبال استانی باید به عنوان فدراسیون های محلی نقش پررنگ تری در برگزاری مسابقات فوتبال داشته باشند. قصدمان این است که مسابقات فوتبال را به صورت رقابت های استانی راه اندازی کنیم. در همین راستا متولی این امر فدراسیون و استان ها هستند که در یک رده خاص سنی جهت پشتوانه‌‌سازی تیم های ملی از این ظرفیت استفاده خواهیم کرد.

این مسابقات پیش تر در ایران به عنوان لیگ قدس برگزار می شد اما تفاوت ایران کاپ با لیگ قدس این است که در ایران کاپ تیم هایی از استان ها حاضر می شوند که در لیگ برتر و یا لیگ یک فاقد نماینده هستند. این تیم ها با نظر هیات فوتبال استان ها برای شرکت در مسابقات ایران کاپ آماده می شوند. مربی این تیم ها هم توسط هیات استان ها انتخاب می شوند. و بازیکنانی به ترکیب این تیم ها راه پیدا می کنند که با تیم های دسته اولی و لیگ برتری قرارداد ندارند و هدف این است استان ها فاقد تیم در لیگ برتر و لیگ یک هم درگیر مسابقات فوتبال شوند. البته فدراسیون فوتبال به زودی جزییات برگزاری این مسابقات را اعلام خواهد کرد. اینکه بازی ها به صورت رفت و برگشت برگزار می شود یا یک مسابقه. ایران کاپ با حضور چند تیم برگزار می شود و... هر استانی که در لیگ برتر و لیگ یک تیم ندارد می تواند در مسابقات ایران کاپ شرکت کند.

تگ های مرتبط

ارسال نظر