با توجه به اجباری شدن واکسیناسیون ورزشکاران در ایتالیا و فرانسه، ممکن است برخی از دیدارهای اروپایی در زمین بی‌طرف برگزار شوند.

سایت شماره یک:

به گزارش "ورزش سه"، شیوع مجدد ویروس کرونا در کشورهای اروپایی و آمارهای نگران کننده‌ای که در روزهای اخیر به ثبت رسیده باعث شد تا بعضی از این کشورها تمهیدات جدیدی را برای مقابله با این ویروس در نظر بگیرند.

بر اساس قوانین جدیدی که دولت ایتالیا و فرانسه اعلام کرده‌اند از اواخر ماه جاری میلادی، هر فردی که خواهان ورود به ورزشگاه است باید کارت واکسن داشته باشد و این شامل بازیکنان هر تیم هم می‌شود.

این در حالی است که یوفا حداقل در این بازه زمانی قصد اجباری کردن واکسیناسیون برای حضور در رقابت‌هایش را ندارد و این موضوع ممکن است روی دیدارهای اروپایی که یک سوی آن تیم‌های فرانسوی و ایتالیایی هستند تاثیر بگذارد.

بر اساس قوانین یوفا هر تیمی با 13 بازیکن شامل یک دروازه‌بان می‌تواند بازی را برگزار کند اما اگر محدودیت‌های در نظر گرفته شده در کشور میزبان باعث کاهش دسترسی هر تیم به فهرست بازیکنانش شود شاید این دیدارها در کشور دیگری و در زمین بی‌طرف برگزار شوند.

 

اینتر و یوونتوس دو تیم ایتالیایی حاضر در یک هشتم لیگ قهرمانان هستند که باید با لیورپول و ویارئال بازی کنند. در انگلیس و اسپانیا هنوز تزریق واکسن برای ورزشکاران اجباری نشده و ممکن است بعضی از بازیکنان این دو تیم هنوز واکسن تزریق نکرده باشند.

از سوی دیگر لیل و پاری سن ژرمن نیز دو تیم فرانسوی حاضر در این مسابقات هستند که با چلسی و رئال مادرید روبرو خواهند شد.

بارسلونا نیز در لیگ اروپا باید به مصاف ناپولی برود و باید دید که آیا مقامات دولتی فرانسه و ایتالیا استثنایی برای بازیکنان تیم‌های خارجی در نظر خواهند گرقت یا نه.

تگ های مرتبط

ارسال نظر