قیمت گوشت | قیمت گوشت قرمز | عامل افزایش قیمت گوشت قرمز |

هر کیلو بز ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان و دام مولد زنده ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان از دامدار خریداری می شود که باید این محصولات به ترتیب در بازار ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان و ۸۰ تا ۸۵ هزار تومان به فروش برسد.

سایت شماره یک:

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور گفت:هر کیلو بز ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان و دام مولد زنده ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان از دامدار خریداری می شود که باید این محصولات به ترتیب در بازار ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان و ۸۰ تا ۸۵ هزار تومان به فروش برسد.

افشین صدر دادرس مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور امروز در نشست خبری گفت: هر کیلو گرم بز ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان و دام مولد زنده ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان از دامدار خریداری می شود که باید این محصولات به ترتیب در بازار ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان و ۸۰ تا ۸۵ هزار تومان به فروش برسد اما اکنون این گوشت ها کجاست که نمی توان آن را کمتر از ۱۲۰ هزار تومان در بازار تهران خریداری کرد.

دام های مولد و بز که قیمت کمتری در مقایسه با گوشت گوسفندی دارند در بازار توسط عرضه کننده به اسم گوشت بره نر فروخته می شود، به طوری که در تهران گوشت شقه ۱۲۰ تا ۱۸۰ هزار تومان قیمت دارد.

مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: توزیع کننده یا همان قصابان بازار را می چرخانند و برای قیمت گوشت قرمز نرخ تعیین می کنند به طوری که اکنون عمده غرفه های توزیع گوشت قرمز در اختیار صنایع بسته بندی و حلقه واسط است.

وی تاکید کرد: علاوه بر منفعت طلبی بیش از اندازه در تعیین قیمت گوشت قرمز، دلالان به دنبال جلوگیری از صادرات دام زنده هستند تا تولید در کشورمان از بین برود و شرایط واردات محیا شود.

دادرس مدیرعامل اتحادیه دام سبک، درباره اینکه باتوجه به تاثیر کمتر دام از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی آیا این پیش بینی می شود درسالهای آینده گوشت قرمز جایگزین مرغ در بازار شود، گفت: احتمال تحقق این امر بسیار است اما لازم است که اصلاحاتی نیز در زمینه احیای مراتع و از طرفی معرفی علوفه‌های سازگار با شرایط اقلیمی معرفی شود تا بتوان در شرایط خشکسالی نیز با آب شور نهاده تولید کرد و در اختیار دامداران قرار داد.

وی گفت: درصورتی که دولت حمایت کند و بخش علم و تکنولوژی از طریق نظام ترویج دانش روز وارد بخش تولید علوفه شود  بهروری صنعت دام کشور زمینه ارتقا و بهره وری دارد و حتی جایگزینی برای مصارف عمده مرغ که درسالهای گذشته وجود داشته باشد.

دادرس مدیرعامل اتحادیه دام سبک یادآور شد: در این شرایط باید مدیریت بحران و آینده نگری در دستور کار قرار گیرند تا بتوان محصولات پروتئینی را با قیمت های مناسبی در اختیار مردم قرار داد.

 

 

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر