قتل | قتل در زندان | قتل به خاطر یک لباس

مرد زندانی که در دوران محکومیتش هم‌بندی خود را به قتل رسانده بود، با جلب رضایت اولیای دم از جنبه عمومی جرم محاکمه شد.

سایت شماره یک:

حدود یک سال قبل خبر قتل مردی در زندان تهران بزرگ به بازپرس جنایی تهران اعلام شد. با شروع تحقیقات مشخص شد این مرد به اتهام سرقت در زندان دوران محکومیت خود را می‌گذرانده است.

در ادامه تحقیقات، تیم جنایی با بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته زندان دریافتند این مرد با یکی از هم بندی‌هایش درگیر شده و از سوی او به قتل رسیده است.

بنابراین بلافاصله با شناسایی متهم دستور بازداشت او صادر شد. وقتی مرد جوان برای تحقیق و بازجویی به دادسرا منتقل شد ضمن اعتراف به قتل در تشریح این حادثه گفت: من و حسن علاوه بر اینکه دوست بودیم هر دو به جرم سرقت به زندان محکوم شده و دوران حبس خود را در یک بند می‌گذراندیم. روز حادثه بر سر یک لباس با هم درگیر شدیم که حسن با تیزی دست سازش به من حمله کرد و من هم برای دفاع از خودم تیزی را از او گرفتم و چند ضربه زدم اما قصدم کشتن دوستم نبود.

پس از اعتراف‌های متهم و تکمیل تحقیقات، پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. اما پیش از برگزاری جلسه دادگاه متهم توانست با جلب رضایت اولیای دم از قصاص نجات پیدا کند و صبح روز گذشته وی از جنبه عمومی جرم در شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد.در ابتدای جلسه متهم با تکرار اظهاراتش عنوان کرد: من خصومتی با مقتول نداشتم و تنها به قصد دفاع از جانم به او ضربه زدم و از قضات درخواست می‌کنم تا در مجازاتم تخفیف قائل شوند.

در پایان جلسه با توجه به اینکه اولیای دم از قصاص صرف نظر کرده بودند، قضات برای صدور رأی وارد شور شدند.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر