تلویزیون|چالش|صداوسیما

سایت شماره یک:

 

تلویزیون به عنوان مهمترین رسانه جمعی ، علاوه بر جایگاه اطلاع رسانی و سرگرم کنندگی ،  نقشی غیر قابل انکار در فرهنگسازی و ارتقا و یا کاهش سطح سلیقه مخاطب داشته و دارد.

حال اینکه به مرور بر رقبای جعبه ی جادو اضافه شد ، از ماهواره ها گرفته تا اینترنت و فضای مجازی و گوشیهای تلفن همراه و ...اما با آمدن پلتفرمهای پخش آنلاین و سبک و سیاق جدید شبکه نمایش خانگی ، رقیبی بسیار سر سخت به میدان رقابت رسانه های جمعی وارد شد.

اینکه شبکه نمایش خانگی نسبت به تلویزیون محدودیتهای کمتری دارد و در مهمترین بخش به واسطه چرخه ی اقتصادی محدودیت مالی بسیار کمتری از تلویزیون دارد باعث تاثیر زیاد این رسانه بر تلویزیون و تولیدات آن شده است.

با این اوصاف کار جعبه جادو و جادوگرانش (مدیران و تهیه کنندگان تلویزیون)بسیار سخت شده ،اینبار نه فقط باید با همکاران و برنامه سازان در یک رسانه رقابت کنند که باید با تولید کنندگان رسانه های اینترنتی در شرایط نابرابری به رقابت بپردازند.

صدالبته ضعف فاحش کیفیت برخی تولیدات نمایش خانگی در همین زمان کوتاه فراگیری ، برخی اوقات بیش از اندازه آزار دهنده است که شاید به دلیل عدم نظارت صحیح و تنها حضور نامهای شناخته شده در کارهایی فاقد طرح و قصه و برنامه ریزی مشخص و فقط با هدفگذاری مالی در این آثار است.

این شرایط جدید میتواند بهترین محک و البته آزمونی سخت برای اهالی جام جم باشد تا بتوانند با ایده های جدید و اعتماد به نیروهای تازه نفس و خلاق ، از اوضاع فعلی به روزهای رونق تلویزیون بازگردند و مخاطب را با جعبه جا دو آشتی دهند.

 

 ایمان ایرانمش _تهیه کننده و مجری  تلویزیون و سینما

تگ های مرتبط

ارسال نظر