احسان علیخانی|احسان علیخانی بیوگرافی|احسان علیخانی زندگی‌نامه

عکسی از احسان علیخانی منتشر شد که نشان دهنده پیری وحشتناک او می‌باشد.

سایت شماره یک:

احسان علیخانی، مجری و تهیه کننده برنامه‌های تلوزیونی می‌باشد. احسان علیخانی دیشب در پردیس ملت برای اکران مردمی فیلم «برف آخر» به کارگردانی امیر حسین عسگری حضور داشته. تصاویری که عکاسان از احسان علیخانی ثبت کرده‌اند، او را خسته و با ریش‌های سفید شده نشان می‌دهند. گفتنیست احسان علیخانی هنوز ازدواج نکرده و مجرد می‌باشد. خیلی ها اعتقاد دارند سن ازدواج کردن احسان علیخانی گذشته و دیگر هیچوقت ازدواج نخواهد کرد.

احسان علیخانی

بیوگرافی احسان علیخانی

احسان علیخانی متولد 15 آبان 1358 در تهران است و ساکن خیابان هروی است ، او فارغ التحصیل رشته مدیریت بازرگانی از دانشگاه تهران است ، 2 خواهر و یک برادر دارد و خودش فرزند آخر خانواده است.

کودکی و نوجوانی

مادرش پرستار بازنشسته است و به گفته  خودش بهترین دوستش است. در دوران مدرسه درسخوان اما شیطون بوده و برای مهار شیطنت مدیر مدرسه او را مبصر کلاس کرد. در دوران دبیرستان 1 سال در تیم نوجوان پرسپولیس و 1 سال سایپا بازی کرد و بعلت 3 بار شکستگی پا دیگر قادر به بازی در چمن نبود و سراغ فوتسال و تنیس رفت. 

برپا کننده جشن ها و مراسم مدرسه در دبیرستان و اجرای تئاتر بوده است. سال 1379 با رتبه 770 با رشته مدیریت بازرگانی وارد دانشگاه تهران شد در سال 79 با دستیاری کارگردانی در سریال ها و فیلم های سینمایی وارد کار هنری شد مثل پرونده های مجهول – بهشت آبی – هفت ترانه.

احسان علیخانی

آغاز مجری گری

با دیدن اجرای جواد یحیوی به کار اجرا علاقه مند شده ، اولین برنامه زنده اش در سال 1380 بوده ، او اجراهایی مانند صبح آمد و ماه عسل و.. را برعهده داشته است. سال 81 بعنوان کارگردان آیتم وارد شبکه 1 شد و در سال 82 خیلی اتفاقی جلوی دوربین رفت و اجرا را شروع کرد.  

احسان علیخانی ویژه برنامه سال تحویل 94 را با عنوان بهار نارنج روی آنتن شبکه سوم سیما برد.در این ویژه برنامه احسان علیخانی میزبان چهره های معروف عرصه هنر و ورزش بود.

ماه عسل

ماه عسل نام برنامه ای زنده است که در ماه رمضان هرروز از شبکه 3 سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می شده است. تا پیش از رمضان 1391 تهیه کنندگی و اجرای این برنامه را احسان علیخانی بر دوش داشت، حتی سال 87 هم فرزاد حسنی مجری این برنامه بود، اما در سال 91 تهیه کننده این برنامه مجید یوسفی و مجری این برنامه علی ضیا انتخاب شدند. موضوع این برنامه در قالب اجتماعی است. مهمانان این برنامه می تواند از هر قشری باشد از جمله:معلول، شاعر، نخبه و ... مجدداً در سال 92 اجرای این برنامه به احسان علیخانی سپرده شد و این امر در سال 93 تکرار شد.

احسان علیخانی

 مسابقه عصر جدید

علیخانی در سال 1398 اجرای مسابقه استعدادیابی عصر جدید را بر عهده داشت. رویا نونهالی، آریا عظیمی نژاد، سیدبشیر حسینی و امین حیایی داوران مسابقه عصر جدید هستند و احسان علیخانی به عنوان مجری در این برنامه حضور دارد.

ماجرای ازدواج

احسان علیخانی هنوز ازدواج نکرده و مجرد است، انتشار عکس های مختلف با نام همسر وی صحت ندارد و هنوز تصمیمی برای ازدواج هم ندارد !

فرزند طلاقم

علیخانی سال 96 در مقابل اصرار مهمانش در مورد اینکه وی را درک نمی کند اعلام کرد که علارغم اینکه دوست ندارد از زندگی شخصی اش بگوید اما بچه طلاق است. او سپس در جواب سوال مهمان برنامه که پرسید چرا پدر و مادرت از هم جدا شدند ؟ گفت: تفاهم نداشتند.

جنجال الهام عرب

یکی از جنجالی ترین مهمان های ماه عسل سال 94 الهام عرب بود ، او بعنوان مدل لباس عروس به برنامه رفت اما ساعاتی بعد انتشار عکس های بی حجاب او  این برنامه را به حاشیه برد و علیخانی اخطار کتبی و سفت و سختی از تلویزیون گرفت. الهام عرب به شدت مشهور شد که بعدها به دستگیری او نیز منجر شد و در نهایت در سال 96 برای ادامه کار مدلینگ به دبی مهاجرت کرد.

احسان علیخانی

جنجال با احمدی نژاد

علیخانی در یکی از برنامه ها در جواب محمود احمدی نژاد که گفته بود وسایل عید در سر کوچه ما گران نیست، مردم  بیایند و از محله ما خرید عید را انجام دهند گفت: گرانی هست ، مردم هم می بینند و نمی توانند از سر کوچه شما خرید کنند ، همین گفته موجب توبیخ و دلخوری از احسان علیخانی شد.

دستمزد 45 میلیونی

در سال های آخر برنامه ماه عسل شایعه ای دریافت حقوق 45 میلیونی او برای هر ماه تکذیب شد و گفت این حقوقی برای یک سال وی می باشد ! آقای مجری یک شرکت حرفه ای ساخت تیزر بازرگانی برای تلویزیون دارد.

استعفای برادرش از استقلال

در سال 95 رضا حسنی خو حراست سابق وزارت ورزش بعنوان مدیرعامل استقلال انتخاب شد، اما انتشار خبر اینکه وی برادر احسان علیخانی است تا حدی جنجالی گشت که مجبور به استعفا شد. هنوز هم مشخص نشد علت اینکه نام خانوادگی هر دو برادر چرا فرق می کند که بنظر می رسد او برادر ناتنی احسان می باشد.

استاد تقلبم

به جرات می‌ توانم بگویم که زمان تحصیل استاد تقلب رساندن بودم، یعنی شیوه‌ هایی برای رساندن تقلب بلدم که فقط شگرد خودم است و هیچکس نمی‌ تواند مچم را بگیرد.

احسان علیخانی

جملات مورد علاقم

دو جمله از ویکتور هوگو هست که خیلی دوستشان دارم:

● هنر گوش دادن را فرا بگیرید تا فرصت‌ ها به آهستگی در گذرد

● همان قدر که بال برای پرنده لازم است، امید برای انسان

دوستی با مرتضی پاشایی

احسان علیخانی از دوستان نزدیک مرحوم پاشایی (خواننده) بود. او اولین نفری بود که بعد از فوت مرتضی پاشایی بصورت تلفنی روی خط برنامه گلخانه آمد و این خبر رو داد و طلب آرامش و صبوری بری طرفداران و خانوادی وی کرد.

از ماه عسل تا عصر جدید

علیخانی که با برنامه ماه عسل شناخته می شود در زمستان 97 با برنامه استعدادیابی عصر جدید برای معرفی افراد شاخص با مهارت های خاص به تلویزیون بازگشت. این برنام با اجرای وی و با حضور چهار داور بنام های رویا نونهالی، آریا عظیمی نژاد، دکتر بشیر حسینی و امین حیایی پخش می شود.

حذف برنامه ماه عسل

بعد از جدایی علیخانی از ماه عسل ، این برنامه با وجود اینکه یکی از برنامه های پرتماشاگر تلویزیوی بود از رمضان سال 1398 برای همیشه تعطیل شد.

مغرور نیستم

این روزها که به مرز 40 سالگی زندگیم رسیدم اعتقاد ندارم آدم ویژه ای هستم ، من آدم هایی که در زندگی ام از قهرمانانم بودند فوت کردند که اصلا باورم نمی شود. ناگفته نماند که قیافه من موقع عصبانی شدن خیلی متفاوت است اما اینقدر کودک درونم زنده است که نمی توانم قبول کنم که همیشه عصبانی‌ام.

احسان علیخانی

از کارگردانی تا سردبیری

من سال ها دستیار کارگردانی کرده ام و مطمئنا روزی آنرا تجربه می کنم. من خیلی پیشنهادهای کاری متفاوتی داشتم که بخاطر آنکه تخصصی در آن نداشتم رد کردم مثلا دوستانم اصرار داشتن سر دبیر مجلشان شوم ولی رد کردم. شاید خیلی موقعیت خوبی باشد اما من توانایی آن را نداشتم به همین دلیل قبول نکردم.

علاقه ام به وکالت

یکی از تفریحات من در تابستان این بود که در اتاقم یک فضای دادگاه درست می کردم و بعنون وکیل بلند می شدم و از یک متهم دفاع می کردم. یک آشنایی داشتم که از علاقه من به حقوق باخبر بود که زمان انتخاب رشته بین حقوق و مدیریت من را به دادگاه خانواده برد. بیش از یک ساعت در راه روهای دادگاه قدم زدم و فضایی متفاوت را تجربه کردم که متوجه شدم اصلا آدم اینکار نیستم و فقط ادای وکالت را دوست دارم.

ناگفته های جالب

● ساکن خیابان هروى تهران است

● با اجرای جواد یحیوی به مجری گری علاقمند شد

● از شعرا حافظ را دوست دارد

● از عاشقانه و متعصبان شبکه سه است

● رضا کیانیان و پرویز پرستویى را دوست دارد 

● دبیرستان  علوم انسانى خوانده است

● اهل پس انداز نیست

● دوران کودکى بیشتر با دخترها همبازى بوده است 

● به هیچ گونه فالى اعتقاد ندارد

● نگاه کردن به خورشید باعث عطسه اش می شود

● تکیه کلام: یه نکته بگم

احسان علیخانی

تگ های مرتبط

ارسال نظر