رویا نونهالی|رویا نونهالی بیوگرافی|رویا نونهالی زندگینامه

رویا نونهالی عکس جنجالی و ترسناک سر کچل خود را منتشر کرد!

سایت شماره یک:

رویا نونهالی از بازیگران مطرح سینما و تلوزیون است. او با سریال خواب بیدار و در نقش«ناتاشا» به شهرت رسید. رویا نونهالی همچنین در شهرزاد درخشید و از جمله داوران مسابقه استعداد یابی عصر جدید بود. رویا نونهالی مدتی پیش عکسی از کچلی خود در اینستاگرام به اشتراک گذاشت. رویا نونهالی عکسی از نصف صورت خود گذاشت که در آن سر خود را کاملا کچل کرده و سرش تاس شده. رویا نونهالی در متن پست خود نوشته:«هر لحظه دلم می‌رود به یادت، همچنان...هر آن که به یادت می‌افتم، سرِ پا می‌شوم به شوقِ انجامِ کارهای هنوز بی‌انجام. چگونه در گوشم می‌خوانی وردِ مبادا جا‌ماندن را از لحظه‌های گذرا که جا نمانند از خاطرات شاید ماندگار... جایت چه خالی‌است، زیبا، نازنین‌دوست، ماهُ و گلُ و مهرم...»

رویا نونهالی

 بیوگرافی رویا نونهالی

رویا نونهالی (متولد 24 بهمن 1341 در تهران) بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ایران است . اصلیت وی به روستای تاکر از توابع بخش بلده شهرستان نور در استان مازندران بر می گردد. نونهالی دارای تحصیلات در رشته نقاشی از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران است. رویا نونهالی در خانواده ای متدین پر از عشق بزرگ شده است وی می گوید سرچشمه این عشق پدر و مادرم هستند که این عشق به خانواده و دوست داشتن را به من و چهار خواهر دیگرم تزریق کرده اند.

همسر رویا نونهالی

رویا نونهالی همسر رامین فاروقی می باشد که حاصل این ازدواج پر از عشق یک دختر زیبا است . همسر رویا نونهالی متولد سال 1345 و مستند ساز مطرح ایرانی می باشند. آقای حیدری فارغ التحصیل رشته کارگردانی و فوق لیسانس پژوهش می باشند بیشتر ایشان را با مستند های زیبایی که می سازند می شناسیم همچنین در کارگردانی و کار های مربوط به سینما تلویزیون نیز دستی در کار دارند.

 رویا نونهالی و همسرش

آغاز فعالیت رویا نونهالی

آغاز فعالیت هنری رویا نونهالی از سال 1362 با بازیگری تئاتر شروع شد. فعالیت در سینما از سال 1366 با حضور در فیلم «یار در خانه و...» ساخته خسرو سینایی. بازی در تلویزیون سال 1381 با مجموعه «خواب و بیدار» او را به اوج شهرت رساند. رؤیا نونهالی در سال 1395 جزو داوران سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر بود.

بازی نونهالی در سریال شهرزاد

او در سریال شهرزاد ایفاگر نقش خواهر بزرگ آقا بود. زنی که عشقی آتشین را از دوران جوانی تا میانسالی با خود حمل کرده و برای فراموش کردنش خانه پدری را ترک کرده است. عشقی که بزرگ آقا مانع تحقق آن شده بود.

رویا نونهالی

رویا نونهالی یکی از داوران مسابقه عصر جدید

رویا نونهالی در مسابقه استعدادیابی عصر جدید در کنار امین حیایی، سید بشیر حسینی و آریا عظیمی نژاد بعنوان داور حضور دارد. این مسابقه با اجرای احسان علیخانی از شبکه سوم سیما پخش می‌شد.

شیوه زندگی مشترک

شیوه زندگی مشترک را زن و مرد مشترکا ترتیب می دهند ، فرهنگ زیستن زن و مرد در جامعه هم تابع همین تعامل دو جانبه است که باید به توفیق و باور مفهوم موفقیت در جامعه ختم شود

مجانی کار نمی کنم

رویا نونهالی : من حتی در مواردی که تهیه کننده یا کارگردان از دوستانم باشد بدون دستمزد کار نمی کنم و تنها برای فیلم بهمن فرمان آرا بدون قرارداد کار کردم. هرچند ایشان در پایان کار چکی برای من فرستادند که رقم قابل توجه و منصفانه ای داشت اما در این مورد هیچ مشکلی با بازی بدون دستمزد نداشتم.

رویا نونهالی

با مشکلات می جنگم

هرگز با وجود مشکلات و معضلات آرزوی مردن نکرده ام ، حتی برای یک آن ذوق و شوق زن بودن را از دست نداده ام ، این یک واقعیت است و شعار نمی دهم.

فرصت مطالعه

در هر زمان که فرصت کنم به شهر کتاب می روم و کتاب های مورد نیاز خود را تهیه کرده و مطالعه می کنم و نمایشگاه کتاب بهترین فرصت برای خرید کتاب برایم است.

از فجر تا عصر جدید

خانم نونهالی در سال 1395 جز داوران جشنواره فیلم فجر بود سپس از سال 97 در کنار امین حیایی ، آریا عظیمی نژاد و سید بشیر حسینی داور برنامه عصر جدید شد.

ماجرای انتخاب نقش ها

دوست ندارم نقش زن بی دست و پا و بی عرضه و نیازمند قیم را بازی کنم ، اگر مرد هم بودم خوشم نمی آمد نقش چنین مردی را بازی کنم.

عدالت

چقدر حیف است که بعضی حرف های خوب حیف می شوند ، آنقد گفته می شود و تکرار تا نایده گرفته می شوند و از رمق می افتند : مثل عدالت.

رویا نونهالی

نقش را می سازم

من بازیگرم و در بین چیزهایی که به من پیشنهاد می شود نقشی را انتخاب می کنم بعد سعی می کنم نقش را در متن دنیای نمایشی به سمت ویژگی های متناسب با نقش که با دیدگاه من موافق اند و باعث می شوند نقش را دوست داشته باشیم هدایت کنم.

این شیوه ممکن است باعث شود کم کم نقش های کمتری به تو پیشنهاد شود ولی در عین حال اکثر پیشنهادها قدری نزدیک به انتخاب های تو می شوند.

جایزه از آمریکا

خانم نونهالی بازیگر سینمای ایران در سال 1396 برای ایفای نقش در فیلم کوتاه هایلات جایزه بازیگری از جشنواره Festigious کشور آمریکا را دریافت کرد.

به صفحه مجازی ام نمی رسم

آنقدر مشغله ام زیاد است که اصلا فرصت نمی ‌کنم به کانال های مجازی یا صفحات خودم ماهی یک بار هم رجوع کنم یا حتی با همکاران و دوستانم در ارتباط باشم.

رویا نونهالی

آثار رویا نونهالی :

فیلم های سینمایی

وقت رؤیا (۱۳۹۶)

هلن (۱۳۹۴)

مشکل گیتی (۱۳۹۴)

نیمه شب اتفاق افتاد (۱۳۹۴)

کفشهایم کو؟ (۱۳۹۴)

اعترافات ذهن خطرناک من (۱۳۹۳)

داره صبح میشه (۱۳۹۳)

نیم‌رخ‌ها (۱۳۹۳)

دلم می‌خواد (۱۳۹۲)

تراژدی (۱۳۹۲)

پشت در خبری نیست (۱۳۸۸)

شنبه‌ای که گذشت

پری دریایی

صداها (۱۳۸۷)

خاک آشنا (۱۳۸۶)

هفت شب

مانا (۱۳۸۶)

نیلوفر (۱۳۸۵)

عصر جمعه (۱۳۸۴)

ماهی‌ها عاشق می‌شوند (۱۳۸۳)

یک تکه نان (۱۳۸۳)

خواب خاک (۱۳۸۲)

هم نفس (۱۳۸۲)

گاهی به آسمان نگاه کن (۱۳۸۱)

خانه‌ای روی آب (۱۳۸۰)

مادر (۱۳۷۹)

زندان زنان (۱۳۷۹)

بوی کافور، عطر یاس (۱۳۷۸)

صنم (۱۳۷۸)

فصل پنجم (۱۳۷۵)

آنها هیچ‌کس را دوست ندارند (۱۳۷۲)

مرد ناتمام (۱۳۷۱)

پرنده آهنین (۱۳۷۰)

دیدار در استانبول (۱۳۷۰)

آب را گل نکنید (۱۳۶۸)

باغ سید (۱۳۶۸)

مدرسه رجایی (۱۳۶۸)

عروسی خوبان (۱۳۶۷)

یار در خانه (۱۳۶۶)

مجموعه تلویزیونی :

عصر جدید ۲ (مسابقه تلویزیونی) (۱۳۹۸)

عصر جدید (مسابقه تلویزیونی) (۱۳۹۷)

بوی باران (۱۳۹۶)

زاویه هفتم (۱۳۹۴)

سایه روشن (۱۳۹۰)

ساختمان ۸۵ (۱۳۸۹)

ساعت شنی (۱۳۸۶)

هم‌نفس (۱۳۸۲)

شبکه نمایش خانگی :

شهرزاد (۱۳۹۶–۱۳۹۵)

فیلم کوتاه

هایلایت

زنی پوشیده با گردن‌بند

تئاتر

کارگردانی و بازی در تئاتر تارتوف ۱۳۹۴

بازی در تئاتر دیوان غربی-شرقی  ۱۳۹۴

بازی در تئاتر مثل آب برای شکلات ۱۳۹۵

کارگردانی و بازی در تئاتر اسطوره می‌شوم  ۱۳۹۶

جوایز رویا نونهالی :

•  سال 1367 اولین سیمرغ بلورین برای بازی در فیلم عروسی خوبان 

•  سال 1378 بهترین بازیگر نقش دوم زن  برای فیلم بوی کافور، عطر یاس 

•  سال 1997 فصل پنجم تندیس طلایی بهترین بازیگر زن جشنواره رامی ین فرانسه 

• سال 1383 ماهی‌ها عاشق می‌شوند بهترین بازیگر نقش اول زن نهمین جشنواره دنیای تصویر  

• سال 1397 سریال شهرزاد بهترین بازیگر زن هجدهمین جشن دنیای تصویر

• سال 1397 فیلم کوتاه هایلایت بهترین بازیگر زن به عنوان زن الهام بخش

جشنواره فاستیگوس آمریکا

 

 

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر