میوه قیمت|میوه فروش|میوه بازار

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از تزریق میوه به میزان کافی در شب عید خبر داد!

سایت شماره یک:

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت 40 درصد میوه شب عید را از طریق شبکه هوشمند به بازار تزریق می‌کنیم. همچنین از طریق تعاونی‌ها میزان بیشتری را به بازار تزریق خواهیم کرد که مردم در تهیه میوه شب عید مشکلی نداشته باشند.

اسماعیل قادری‌فر افزود: در حال حاضر تولیدات کشاورزی شامل زراعی، باغی و دامی به 125 میلیون تن در سال می‌رسد و عمده این محصولات از طریق شبکه بزرگ تعاونی‌های روستایی که متشکل از حدود 8 میلیون نفر کشاورز و شبکه‌های تعاونی‌های روستایی در سراسر کشور است بین مردم توزیع می‌شود، اما در عین حال تلاش داریم اقتصاد کشاورزی را از حالت سنتی به سمت اقتصاد صنعتی برسانیم و سهم کشاورزی از تولید ناخالص داخلی کشور به میزان قابل قبول برسد.

وی همچنین گفت: به دلیل غفلت از اقتصاد کشاورزی، صنعتی و دانش‌بنیان در حال حاضر سهم کشاورزی از اقتصاد ناچیز است و متأسفانه میزان ضایعات کشاورزی بین 20 تا 30 درصد و در برخی اقلام تا 40 درصد هم می‌رسد. به عنوان مثال سیب درختی استان‌های آذربایجان شرقی و غربی به یک تراژدی ملی تبدیل شد در حالی که صنایع تبدیلی و تکمیلی در این زمینه کمبود وجود دارد. از طرفی مقوله امنیت  غذایی مورد تأکید نظام قرار دارد بنابراین باید برای حفظ امنیت غذایی هم از ضایعات کشاورزی کاسته شود و هم از شبکه گسترده تعاونی‌های روستایی و کشاورزی که حدود 6 دهه قدمت دارد، استفاده کنیم و ما دنبال مردمی کردن کشاورزی هستیم.

منبع: فارس

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر