یارانه نقدی| یارانه نقدی خانوار|یارانه نقدی جدید

ماجرای اضافه شدن به پرداختی‌های یارانه نقدی در اسفند چیست؟!

سایت شماره یک:

یارانه نقدی در این سالها به عنوان کمک هزینه معیشتی برای خیلی از خانوارهای کم درآمد بوده است و یارانه نقدی برای هر فرد 45 هزارتومان در نظر گرفته شده است. در رابطه با یارانه نقدی در این مدت اخیر اخبار زیادی منتشر شده که هنوز عملی نشده است.علاوه بر یارانه نقدی ، یارانه معیشتی هم به بعضی از خانوارها تعلق میگیرد.

در ماه پایانی سال آخرین یارانه‌های امسال واریز می‌شود، همچنین قرار است دو دهه اول و سوم اسفند یک واریزی جدید اضافه شود.

یارانه نقدی و معیشی اسفند

در اسفند ماه آخرین یارانه معیشتی و نقدی امسال واریز می‌شود، زمان واریز این دو یارانه به ترتیب دهم و بیستم ماه پیش‌رو است.

اظهارنظر وزیر کار درباره پرداخت یارانه معیشتی

وزیر کار با اشاره به ابهامات پرداخت یارانه معیشتی به مناسبت ۲۲ بهمن گفت: دهک بندی که انجام شد به دلیل برخی محدودیت‌های اطلاعات در سامانه‌ها٫ محتاطانه انجام شده است.

حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اولین جشنواره فیلم ۱۲۰ ثانیه‌ای که با موضوع تعاون و همدلی برگزار شد، گفت: در سومین روز از چهارمین سال گام دوم انقلاب هستیم. هنر یکی از ابزارهای بسیار اساسی در گام دوم انقلاب برای تحقق آرمان‌های ایجاد تمدن نوین اسلامی و جامعه مهدوی است.

وی ادامه داد: تعاون یکی از محورهای اساسی تمدن و اقتصاد اسلامی است که برای ترویج آن باید از زبان هنر استفاده کنیم.

مسکنی معاون تعاون وزارت کار و رفاه اجتماعی نیز در این مراسم، گفت: بخش تعاون بخش مردمی اقتصاد کشور است که نیاز به فرهنگ‌سازی است. این مسئله مورد غفلت قرار گرفته است و شاید بتوانیم با ابزار رسانه این کار را به درستی یه انجام برسانیم.

وی افزود: ما باید بتوانیم با کمک مردم، فرهنگ تعاون و بهتر زیستن را نهادینه کنیم. امسال ۶۸ اثر به این جشنواره رسید و امیدوار هستیم در سال آینده بتوانیم کارهای هنری بیشتری را در این زمینه شاهد باشیم.

حجت‌الله عبدالمالکی در پاسخ به سوالی تسنیم در خصوص یارانه معیشتی ۲۲ بهمن ماه و ابهامات مربوط به شیوه شناسایی دهک‌ها گفت: تعداد زیادی از بانک‌های اطلاعاتی هستند که به سامانه رفاه ایرانیان متصل هستند اما تعدادی بانک اطلاعاتی نیز وجود دارند که همچنان متصل نشده‌اند. ما در تعامل با بخش‌های مختلف در قوه قضائیه و دولت تلاش می‌کنیم تا همه بانک‌های اطلاعاتی را متصل کنیم.

وی افزود: تا امروز اطلاعات بانک‌های اطلاعاتی که متصل نشدند را مورد استفاده قرار نداده‌ایم. به این معنا که اگر اطلاعات جدیدی به دست ما برسد ممکن است وضعیت درآمدی افراد متفاوت شود در نتیجه دهک‌های برخی تغییر خواهد کرد و ممکن است در دهک‌های بالاتر قرار گیرند. در حال حاضر براساس مجموع بانک‌های اطلاعاتی که در اختیار ما است دهک‌بندی‌ها انجام شده است. این مسئله در دولت نیز مطرح شده و یکی از درخواست‌هایی که در شورای عالی رفاه مورد بررسی قرار خواهد گرفت این است که تمامی بانک‌های اطلاعاتی در اختیار پایگاه رفاه ایرانیان قرار بگیرد تا دهک‌بندی دقیق‌تری انجام دهیم.

حجت‌الله عبدالملکی ادامه داد: به دلیل نقص‌های موجود ما محتاطانه دهک‌بندی کردیم.

یارانه ۱۰۰ هزار تومانی در جیب این افراد

۳۲میلیون نفر یارانه ۱۰۰هزارتومانی گرفتند.

 ساعت ۲۴ پنجشنبه ۲۱ بهمن سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها به ازای هر نفر صد هزار تومان یارانه معیشتی به حساب سرپرستان خانوار دهک یک تا چهار واریز کرده است.

بررسی ها نشان می‌دهد که جمعیت گروه هدفی که برای آنها پرداخت ۱۰۰ هزار تومانی صورت گرفته حدود ۳۲ میلیون نفر بوده است یعنی حدود نصف جمعیت یارانه بگیران معیشتی این مبلغ را دریافت کرده‌اند.

پیگیری‌ها از سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها نشان داد که این یارانه برای دهک یک تا چهار و برای هر نفر صد هزار تومان واریز شده است.

سازمان هدفمندی یارانه‌ها در این خصوص تاکید دارد، لیست این چهار دهک به همراه مشمولان تحت نظر کمیته امداد و بهزیستی از سوی وزارت تعاون تهیه شده است و بر اساس لیست وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی که  با دستور رییس جمهور برای سازمان هدفمندی یارانه‌ها ارسال شد که ما بر اساس آن پرداختی‌ها را انجام دادیم.

بحث ضرایب و شاخص‌هایش را هم وزارت تعاون تعیین کرده است. یعنی دهک یک تا چهار کار شناسایی آنها بر اساس اطلاعاتی که به دست آوردند از سازمان تامین اجتماعی و ... تعیین کردند.

بنابراین اگر جز دهک یک تا چهار نیستید یارانه صدهزار تومانی برای شما واریز نشده است.

تگ های مرتبط

ارسال نظر