قیمت خودرو| قیمت خودرو تیگو8

فونیکس تیگو۸ پرو ، خودرویی که میتواند انتخاب خاص و جذاب باشد.

سایت شماره یک:

این روزها رونمایی و اعلام قیمت خودروی تیگو۸ پرو به عنوان اولین و لوکس ترین محصول برند جدید مدیران خودرو ( فونیکس ) با جنجال زیادی روبرو بود و بحث های گسترده بر سر قیمت این محصول شکل گرفت.

برای اینکه راجبع قیمت این خودرو قضاوت کنیم باید بررسی در بازار خودروی کشور و نمونه های وارداتی کارکرده داشته باشیم.

انصافا قیمت خودرو در ایران در مقایسه با بازارهای جهانی بسیار بالاست و این در مورد خودروهای ایرانی ، چینی صدق میکند و نمونه های وارداتی هم به دلیل محدودیت عرضه با قیمت های غیر منطقی عرضه میگردند.

اگر بخواهیم در رنج قیمت یک میلیارد هفتصد تا هشتصد در بازار خودروی ایران بررسی کنیم به خودروهای وارداتی دست دوم برمی خوریم ( با فرض قیمت موجود تیگو۸ پرو که یک میلیارد و هفتصد و پنجاه ) بر مبنای قیمت اعلامی با گزینه های وارداتی روبرو میشوید. مثلا هیوندای توسان توسان ۲۰۱۷ کم کار – سانتافه ۲۰۱۶ – کیا اپتیما ۲۰۱۶-۲۰۱۷ ، بنز سی ۲۰۰ مدل ۲۰۱۱ و اوت لندر میتسوبیشی ۲۰۱۶ و...... و حتی یک لکسوس آر ایکس ۳۵۰ مدل ۲۰۱۰ بالای دو میلیارد قیمت دارد و یا یک تویوتا پرادو نسل اول مدل ۲۰۰۹ نیز با حدود قیمتی ۲ میلیارد و..... خودروهایی که برخی با عمری بیش از ۱ دهه در مدلهای لوکس تر از تیگو۸ و در مدلهای هم سطح با عمری در حدود ۵ سال یا بیش تر عرضه میگردند و قطعا فاقد آپشن کلیدی تیگو۸ که شرکت سازنده روی آن تبلیغات ویژه و گسترده ایی نمود ( سیستم ADAS یعنی سیستمهای مدرن همیار راننده برای رانندگی ایمن و لذت بخش ) هستند. خودروهایی که قطعا نیاز آنها به قطعات یدکی و مصرفی بیشتر شده و تقریبا تمام آنها از گارانتی خارج شده و تامیین قطعات آنها به دلیل تحریم ها به سختی و با قیمت بسیار بالا صورت میگیرد. در سوی دیگر شما خودرویی دارید به نام تیگو۸ پرو که تمام امکانات ایمنی و رفاهی خودروهای وارداتی را در کنار سطح پیشرفته تری از امکانات دارند که هیچ کدام از رقبا ندارند.از سوی دیگر تیگو۸ پرو دارای گارانتی ۷ سال یا ۲۰۰ هزار کیلومتر است که در میان خودروهای موجود خاص و بی رقیب میباشد.

شرکت سازنده برای از گارانتی ۷ سال یا ۲۰۰ هزار کیلومتر نیز فراتر رفته و ۱۰ بار تا ۵ سال نیز کلیه سرویس ها را رایگان برای خودرو در نظر میگیرد. تا کیفیت و اطمینان خود را به موفق ترین و پر فروش ترین خودروی تولید برند چری در بازارهای جهانی نشان دهد.

اما روی دیگر ماجرا نیز هست. تیگو۸ پرو یک خودروی چینی است که به لحاظ برند با رقبای خود فاصله دارد و هنوز هم تصورات منفی نسبت به خودروهای چینی وجود دارد گرچه نسبت به گذشته این تصورات بهبود فراوان یافته و امروز خرید خودروهای نیمه لوکس چینی برای مردم قابل قبول است به طور مثال پیشتاز ورود چینی ها به بازار لوکس تیگو۷ بود که امروز به راحتی و با طرفدار بسیار با قیمتی بیش از یک میلیارد به فروش میرود.

تیگو۸ پرو خودرویی مطلوب و مناسب است که میتواند دربازار ایران با توجه به وضعیت خودروهای وارداتی خوش آتیه باشد اما در عین حال با چالش های بسیاری نیز روبرو است. باید این خودرو مورد استفاده مشتریان قرار گیرد و قطعا تجربه استفاده آنها میتواند تاثیرگذار باشد و چهره واقعی و ارزش این محصول را در بازار نشان دهد.

 

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر