سهام عدالت| سود سهام عدالت

براساس پیگیری‌های انجام شده، تاکنون هشت شرکت سود سهام عدالت را به حساب شرکت سپرده‌گذاری پرداخت نکرده‌اند و این امر باعث شده تا مشکلاتی در مسیر پرداخت سود به حساب مشمولان این سهام قرار بگیرد.

سایت شماره یک:

در بهمن‌ماه امسال تصمیم‌گیری‌های مربوط به پرداخت سود سهام عدالت سال ۹۹ در جلسه شورای عالی بورس انجام و سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد نیز در سخنانی در پایان همان جلسه اعلام کرده بود که مجامع عمده شرکت‌ها در نیمه نخست سال ١۴٠٠ برگزار شد، اما سود دارندگان سهان عدالت به روش مستقیم و غیرمستقیم تاکنون پرداخت نشده است.

وی تاکید کرد: سود سهام عدالت برای سهامدارانی که دارای سهام یک میلیونی هستند، نزدیک به یک میلیون تومان است، اما برای مشمولان دارای سهام ۵٣٠هزار تومان حدود ۵۵٠ هزار تومان سود پرداخت می‌شود.

پرداخت سود سهام عدالت در هفته سوم اسفند

در ادامه این صحبت‌ها از سوی وزیر امور اقتصاد و دارایی، چندی پیش محمد باغستانی، مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه  از پرداخت سود سهام عدالت در هفته سوم اسفند ماه خبر داد و اعلام کرد: سال گذشته به دلیل عدم واریزی سود سهام از سوی شرکت‌های سرمایه‌پذیر، سود سهامداران در ۲ مرحله پرداخت شد اما امسال در تلاش هستیم با همکاری شرکت‌های سرمایه پذیر همه سودها را یکجا دریافت و در یک مرحله پرداخت کنیم.

بدقولی ۸ شرکت در پرداخت سود به حساب شرکت سپرده‌گذاری

اکنون با توجه به نزدیک شدن هفته سوم اسفند ماه و نیز وعده‌های داده شده برای پرداخت سود سهام عدالت در چند روز آینده، زمزمه‌هایی از تغییر نحوه پرداخت سود سال گذشته سهام عدالت به گوش می رسد و ممکن است در صورت بدقولی برخی از شرکت‌ها که برای پرداخت سود به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی عمل نکرده اند، نتوان سود سهام عدالت را در یک مرحله پرداخت کرد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، مخابرات ایران، گروه مپنا و صنایع سیمان دشستان، هیچ مبلغی را برای سود سهام عدالت پرداخت نکرده اند و شرکت های فولاد مبارکه اصفهان، شرکت پالایش نفت بندرعباس، فولاد خوزستان و پالایش نفت تبریز نیز بخشی از سود سهام خود را به حساب سمات واریز کرده‌اند.  

همین امر باعث شده است تا شرکت سپرده‌گذاری مرکزی نتواند سود سهامداران عدالت را در یک مرحله و به صورت کامل، قبل از پایان سال به حساب آنها پرداخت کند.

تگ های مرتبط

ارسال نظر