قیمت میوه| قیمت میوه شب عید

در چند روز مانده به عید انواع میوه فراوان و خوش آب و رنگ در بازار وجود دارد، قیمت‌ها هم مناسب است، اما برخی میوه‌ها آهنگ گرانی کرده‌اند که برای کنترل باید نظارت شود، در این میان حرفهای مردم هم شنیدنی است.

سایت شماره یک:

هر چه به عید نزدیک تر می‌شویم جنب و جوش برای خرید بیشتر می‌شود، بازار میوه هم یکی از مکان‌هایی است که مردم برای خرید مراجعه می‌کنند، میوه در پذیرایی از مهمانان در ایام عید جای خود را دارد و با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال بازار شلوغ تر می‌شود.

بازار با میوه‌های خوش آب و رنگ و فراوان

گزارش میدانی خبرنگار فارس حاکی است، خرید میوه نسبت به روزهای گذشته بیشتر شده، میوه فروشی‌های سطح شهر چینش مغازه‌های خود را تغییر داده و میوه های خوش آب و رنگ را در ویترین مغازه‌های خود جا داده‌اند و آنها نیز خود را برای تغییر سال و ورود سال نو آماده کرده‌اند. کیفیت میوه‌ها از خوب تا عالی هست، بسته به تقاضا قیمت ها متفاوت است یعنی تنوع زیادی وجود دارد و هیچ مشتری دست خالی بر نمی‌گردد. غالب میوه شب عید پرتقال و سیب و نارنگی است اما هر میوه‌ای که بخواهید در بازار فراوان است، هندوانه مهمان تازه وارد مغازه‌ها هم امسال زودتر به بازار آمده است، خیار، موز، لیموشیرین،‌انار، کیوی، خرمالو و غیره در بازار فراوان و به قیمت‌های مناسب عرضه می‌شود.

قیمت پرتقال از کیلویی ۸ تا ۱۵ هزار تومان و پرتقال خونی ۱۹ هزار تومان است، سیب قرمز۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و سیب زرد ۲۵ هزارتومان و کیوی به ۲۷ هزار تومان به فروش می‌رسد.

قیمت سیب زرد در چندروز گذشته افزایش قیمت داشته است و موز هم در هر کیلو ۵ هزار تومان رشد قیمت داشته است، هندوانه که تازه به بازار رسیده کیلویی ۱۰ هزار تومان به فروش می‌رود.

*مردم چه می‌گویند؟

مردم از قیمت‌ها چنان رضایتی ندارند، اما معتقدند نسبت به سایر کالاهایی که رشد زیادی داشته وضعیت بهتری دارد و می‌گویند در آستانه عید نظارت ها باید بیشتر شود تا عده‌ای بی دلیل قیمت را بالا نبرند.

یک خریدار در حالی که چند کیلو میوه خریده به خبرنگار فارس گفت: قیمت تا حدودی نسبت به سایر کالاها بهتر است، اما آرام آرام آهنگ افزایش قمیت را شروع کرده و احساس می کنم قیمت ها نسبت به چند روز پیش تکانی خورده است، مثلا امروز سیب زرد گرانتر شده است و یا خیار تا حدودی افزایش قمیت داشته است.

یکی دیگر از خریداران گفت: برخی مغازه ها قیمت هایی که زده اند برای میوه های درجه یک است، اما کیفیت میوه‌شان درجه ۲ است و برای این ها هم کسی نظارتی نمی‌کند.

مردم انتظار داشتند که عرضه میوه دولتی به بازار به موقع باشد تا برخی سودجویان به فکر افزایش قیمت نباشند و دولت مراکز توزیع دولتی را بیشتر کند.

*قیمت میوه در بازار تهران

جدیدترین قمیت میوه در بازار تهران

میوه(کیلوگرم) قیمت(تومان)
پرتقال 8 تا 15 هزار 
پرتقال خونی 18900
سیب قرمز 17500
سیب زرد 25000
کیوی 27000
موز 30000 تا 32000
خیار 14900
هندوانه  10000
آناناس دانه ای 100 هزا ر
به  30000
گوجه فرنگی 12900
توت فرنگی 25000 بسته کوچک
شلغم  12900
پیاز 12900
کاهو  12900
سیب زمینی 10 تا 15 هزار

*آیا خریداری برای میوه نیست؟

گزارش میدانی از منطقه ۱۹ تهران حاکی است که خرید و جنب و جوش مردم بیشتر است و نسبت به هفته‌های گذشته بیشتر شده است.

پیش از این رئیس اتحادیه بارفروشان تهران گفته بود که مردم توان خرید ندارند و تقریبا میوه را دانه‌ای می‌خرند به این دلیل میوه دست آنها مانده است.

مصطفی دارایی‌نژاد گفته بود: کاهش شدید قدرت خرید میوه را از سبد خرید خانوار خارج کرد.

اما واقعیت این است که مردم خرید میوه شب عید را به روزهای آخر موکول می کنند تا با میوه ترو تازه تری از مهمان پذیرایی کنند، آنطور که از بازار مشخص است رشد خرید میوه آغاز شده و در روزهای آتی شدت بیشتری خواهد داشت، تجربیات سالهای گذشته هم نشان می‌دهد که هر چه به روزهای پایانی سال می‌رسیم تقاضا برای خرید هم بیشتر می‌شود.

*انبارها پر از میوه است مردم نگران نباشند

از سوی دیگر وزارت جهاد کشاورزی متولی تامین و تنظیم بازار میوه هم اطمینان داده که میوه در انبارها پر است و نگرانی از بابت تامین وجود ندارد، ۵۰ هزار تن میوه شب عید از پرتقال و سیب انجام شده است.

در گزارشی که وزارت جهاد کشاورزی هفته گذشته از انبارهای میوه پخش کرد نشان می‌داد که کیفیت میوه‌ها در شرایط بسیار عالی است و سایز آنها هم مناسب پذیرایی از مهمان است. در این گزارش نشان می‌داد که میوه‌های انباری کیفیت خود را حفظ کرده‌اند.

*قیمت میوه شب عید کمتر از قیمت بازار

روز گذشته وزارت جهاد کشاورزی قیمت میوه‌های شب عید را نیز اعلام کرد که نسبت به نرخ فعلی بازار بسیار ارزان‌تر است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان تهران قیمت میوه تنظیم بازاری شب عید را پرتقال ۹ هزار تومان، سیب قرمز ۱۱ هزار تومان و سیب زرد ۱۲ هزار تومان اعلام کرد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان تهران این را هم گفت که ذخیره کالاهای اساسی به میزان کافی در انبارها موجود است و هیچ جای نگرانی وجود ندارد.

وضعیت تولید میوه در کشور بسیار عالی است و در فصل برداشت سیب، باغداران نمی‌دانستند با این همه سیب چه کنند، بخشی از اینها در انبارهای کشور ذخیره شده و قرار است به بازار تزریق شود.

تولید پرتقال هم فراوان بود که به گفته مسئولان انبارها مملو از میوه است، در چنین شرایطی انتظار است که دولت با نظارت و تقویت سیستم بازاررسانی و نیز کنترل دلالی و واسطه گری اجازه ندهد که عده ای معدود این  حلاوت و شیرینی را در ایام  عید به کام مردم تلخ کنند.

تگ های مرتبط

ارسال نظر