رمز ارز| رمز ارز ملی

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت: موضوعات فنی و زیرساخت‌های لازم برای ایجاد رمز ارز ملی نهایی شده اما این طرح حداقل تا اردیبهشت رونمایی نمی‌شود.

سایت شماره یک:

مهران محرمیان گفت: هنوز خبری از تاریخ رونمایی رمزارز ملی داده نشده البته طبق برنامه زمان بندی شده، طی امسال هم پایلوت محدود و هم اجرای عمومی این طرح را شروع می‌کنیم.

 

به گفته معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی برخی از زیر ساخت های مربوط به رمز ارز ملی فراهم شده بود اما بعد از تصویب برخی از مقررات در رابطه با رمز ارز ملی در بهمن 1400 توسط شورای پول و اعتبار، اقدامات فنی و در پی آن زیر ساخت ها دچار تغییرات شدند. موضوعات فنی، ایجاد زیرساخت‌های لازم، هماهنگی با بانک‌ها و سایر ذینفعان نهایی شد و پیش بینی می شود در زمان نسبتا کوتاهی در سال ۱۴۰۱ به بهره برداری برسد.

 

محرمیان می گوید: مثل همه‌ی رمز پول‌های بانک مرکزی، رمز ارز ملی هم به صورت مرحله‌ای و فاز بندی شده راه اندازی می‌شود و در مرحله اول جامعه آماری کوچکی را در بر می گیرد و مرحله به مرحله در دسترس عموم مردم قرار می‌گیرد.

 

به گفته معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در مرحله اول این رمز ارز ملی بیشتر در دسترس افرادی قرار می‌گیرد که مرتبط با این پروژه هستند، در مرحله دوم یک قسمتی از منطقه جغرافیایی را در بر می‌گیرد. همانند عملکردی که چین در این زمینه داشت.

 

در پاییز سال ۱۴۰۰ بود که صحبت‌هایی مبنی بر راه اندازی رمز ارز ملی برپایه ریال مطرح شد. موضوعی که رئیس کل بانک مرکزی هم در بهمن ۱۴۰۰ درباره آن اعلام کرد: رمز ارز ملی از جمله موارد مهم در دستور کار بانک مرکزی است که زیرساخت و دستورالعمل‌های مربوط به آن تدوین شده و در آینده نزدیک، به صورت آزمایشی راه اندازی خواهد شد.

 

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر