قیمت دلار| قیمت دلار در بازار

نوروز سال ۱۴۰۱ دومین بهاری است که بازار ارز در انتظار نتیجه مذاکرات احیای برجام سپری می کند. در انتهای سال ۱۴۰۰ پیش بینی ها از اعلام توافق در تعطیلات نوروز خبر می داد ولی وزیر خارجه کشورمان در میان سفرهای نوروزی به وین سفر نکرد.

سایت شماره یک:

 در نوروز امسال وزیر نفت طی مصاحبه ای گفت که وزارت نفت سال گذشته بیشتر از همه سال های تحریم نفت فروخته و درآمد آن وصول شده است؛ حتی گفته می شود ایران دیگر برای فروش نفت خود تخفیف نمی دهد. 

برخی می‌گویند با افزایش قیمت نفت و درآمد های دولت در صورت توافق، توانایی بانک مرکزی در کنترل قیمت ارز افزایش خواهد یافت.

 دلار در ابتدای سال ۱۴۰۱ با حدود شش در صد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل در قیمت ۲۶۳۵۰ تومان معامله می شود. 

امروز شنبه، ششم فروردین ۱۴۰۱ دلار در سلیمانیه عراق با ۱۲۰ تومان افزایش نسبت به آخرین معامله سال قبل، در قیمت ۲۶۲۶۰ تومان معامله شد.

دلار هرات نیز با عدم اعلام توافق در نوروز، ۱۸۰ تومان نسبت به آخرین شنبه سال ۱۴۰۰ افزایش یافت و در قیمت ۲۵۴۸۰ تومان معامله شد.

امیر عبداللهیان می گوید از هر زمانی به توافق نزدیک تر شده ایم. سفر وزیر خارجه ایران به سوریه و لبنان میتواند تسهیل کننده صادرات به اروپا باشد. از طرفی ایران با مسکو علیه سوییفت همکاری می کنند. به نظر می رسد ایران برای همه سناریوها آماده می شود.

 در آمریکا توپ برجام در زمین کنگره مانده است گروهی از سناتورهای دموکرات نیز در نامه ای به بایدن نوشته اند که به توافق احتمالی با ایران رای نخواهند داد. خبرها حاکی از این است که ایران نیز به بسته پیشنهادی آمریکا برای تعهدات منطقه ای سپاه در ازای خروج از لیست FTO جواب منفی داده است. انریکه مورا امروز برای گفتگو با علی باقری و از بین بردن شکاف های موجود مهمان وزارت خارجه است و پس از تهران به واشنگتن سفر خواهد کرد.

دلار در بازار متشکل بدون تغییر نسبت به قیمت پایانی سال ۱۴۰۰ در قیمت ۲۵۰۷۸ بازگشایی شد. اما در ادامه با روند صعودی و حدود ۳۰۰ تومان افزایش به قیمت ۲۵۳۹۴  تومان رسید. 

بازارساز قیمت یورو را نیز در نیمه روز حدود ۴۰۰ تومان افزایش داد و در قیمت ۲۸۷۴۴ تومان به روی تابلوی صرافی برد. 

 

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر