قیمت دلار| قیمت دلار در بازار

اسکناس آمریکایی تحت تاثیر پالس‌های مثبت از نیمه کانال ۲۷ هزار تومان عقب‌نشینی کرد، اما به‌نظر می‌رسد امروز رفتار متفاوتی را در بازار ارز شاهد باشیم.

سایت شماره یک:

قیمت دلار امروز پنجشنبه هجدهم فروردین احتمالا برای دومین بار در این هفته موفق به عبور از نیمه کانال ۲۷ هزار تومان می‌شود. اتفاقی که یک بار دوشنبه رخ داد و با انتشار خبر روز گذشته درباره توافق برای آزادسازی منابع ارزی مسدود شده ایران در کشور‌های خارجی، ارزش اسکناس آمریکایی تا پله ۲۷ هزار و ۴۰۰ تومان عقب‌نشینی کرد. با این حال اظهار نظر شب گذشته وزیر امورخارجه آمریکا درباره مذاکرات برجام سیگنال افزایشی برای بازار ارز محسوب و نتیجه آن در معاملات پشت‌خطی نمایان شد. ارزش دلار فردایی دیشب به ۲۷ هزار و ۵۱۰ تومان رسید و احتمالا در شروع خرید و فروش‌های امروز بازار آزاد باید شاهد افزایش قیمت اسکناس آمریکایی باشیم.

قیمت دلار در بازار آزاد

قیمت دلار در بازار آزاد چهارشنبه هفدهم فروردین حدود ۳۰۰ تومان کاهش پیدا کرد. معامله‌گران ارزی درحالی ساعت هشت شب که معمولا آخرین خرید و فروش‌ها صورت می‌گیرد، دلار را ۲۷ هزار و ۴۰۰ تومان رد و بدل می‌کردند که روز سه‌شنبه اسکناس آمریکایی با رقم ۲۷ هزار و ۷۲۰ تومان به‌کار خود پایان داده بود. به‌این ترتیب نرخ دلار دوباره از نیمه کانال ۲۷ هزار تومان عقب‌نشینی کرد و باعث کاهش قیمت سایر ارز‌های رایج شد. یورو سنگر ۳۰ هزار تومان را از دست داد و با افت تقریبا ۴۰۰ تومانی ۲۹ هزار و ۸۹۵ تومان معامله شد. ارزش درهم امارات که معمولا تغییر قیمت یکسانی با دلار دارد، مثل اسکناس آمریکایی حدود یک درصد کاهش پیدا کرد و به هفت هزار و ۴۶۰ تومان رسید. همچنین در بازار طلا قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار ۱۳ هزار تومان ریزش داشت و به یک میلیون و ۲۸۰ هزار تومان رسید و سکه امامی ۵۰ هزار تومان ارزان شد و ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به‌فروش رسید.

تغییر قیمت دلار در بازار آزاد

قیمت دلار در صرافی ملی

قیمت دلار در صرافی ملی سه‌شنبه هفدهم فروردین نوسان محدودی داشت. بانک‌مرکزی ساعت ۱۶ دیروز آخرین نرخ فروش اسکناس آمریکایی را در‌حالی ۲۵ هزار و ۲۵۰ تومان اعلام کرد که ارزش این اسکناس ساعت ۱۰ صبح تقریبا ۲۵ هزار و ۳۳۰ تومان بود. دیروز بیشترین قیمت دلار آمریکا در صرافی‌های زیر نظر بانک مرکزی نرخ ابتدایی آن یعنی ۲۵ هزار و ۳۳۰ تومان محسوب می‌شد و رقم پایانی ۲۵ هزار و ۲۵۰ تومان را باید کمترین ارزش آن در صرافی‌های بانکی بدانیم. به‌این ترتیب اختلاف قیمت دلار آزاد و دولتی در روز چهارشنبه دقیقا دو هزار و ۱۵۰ تومان بود. اگر شخصی دیروز با داشتن شرایط و مدارک لازم راهی صرافی‌ها شده بود و قصد خرید تمام سهمیه سالانه ارزی خود یعنی دو هزار و ۲۰۰ دلار را داشت، باید چیزی حدود ۵۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه می‌کرد؛ چیزی حدود چهار میلیون و ۸۰۰ هزار تومان کمتر از بازار آزاد.

تغییر قیمت دلار در صرافی ملی

قیمت دلار در معاملات پشت‌خطی

قیمت دلار در معاملات پشت‌خطی چهارشنبه هفدهم فروردین افزایش جزیی داشت. معامله‌گران عمده در شروع خرید و فروش‌های پشت‌خطی دیروز برای دلار فردایی رقم ۲۷ هزار و ۴۵۰ تومان را پیشنهاد می‌دادند و این عدد ساعت ۱۰ شب به ۲۷ هزار و ۵۱۰ تومان رسید. اظهار نظر نظر وزیرامروز خارجه آمریکا درباره خوشبین‌ نبودن به مذاکرات وین نقش مهمی در رشد قیمت دلار فردایی داشت. البته در طول معاملات پشت‌خطی شاهد رسیدن دلار فردایی به عدد ۲۷ هزار و ۵۵۰ تومان به‌عنوان سقف قیمت بودیم و کمترین نرخ این اسکناس ۲۷ هزار و ۳۲۰ تومان به‌ثبت رسیده بود. از یک طرف دلار فردایی از نیمه کانال ۲۷ هزار تومان عبور کرد و از طرفی دیگر نرخ پایانی اسکناس آمریکایی در بازار آزاد دیروز ۲۷ هزار و ۴۰۰ تومان بوده است. به‌این ترتیب در شروع معاملات امروز بازار آزاد احتمالا شاهد رشد قیمت دلار هستیم.

تگ های مرتبط

ارسال نظر