وام فوری| وام فوری بدون ضامن

صندوق رفاه دانشجویان به دانشجویان متاهل و مجرد وام تحصیلی و وام ودیعه مسکن می دهد.

سایت شماره یک:

وام فوری گرفتن یکی از راه هایی است که از قدیم الایام برای کمک به هزینه های زندگی در هر زمینه ای گرفته می شده و این بار وام فوری به دانشجویان اعطا می شود. امروزه شرایط گرفتن وام فوری در هر بخشی متفاوت است و صندوق رفاه دانشجویان نیز شرایط ویژه ای را در نظر گرفته است. از این وام ها می توان به

وام فوری مسکن ،تحصیلی و غیره اشاره کرد. اینبار  وام فوری در مبلغ های مختلف به دانشجویان پرداخت می شود. وام فوری دانشجویی شرایطی دارد و مبلغ هر کدام بنابر وضعیت دانشجویان متفاوت خواهد بود که در ادامه به آن می پردازیم.​

آنگونه که صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری اعلام کرده است، دانشجویان -چه مجرد و چه متاهل می‌توانند از وام تحصیلی استفاده کنند. مبلغ این وام برای دانشجویان مجرد ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و برای دانشجویان متاهل، ۳۹ میلیون تومان است.

 

تنها دانشجویان روزانه دانشگاه دولتی و دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد امکان دریافت این وام تحصیلی را دارند. همچنین دانشجویان متأهل با ارائه سند تعهد بدو برابر دانشجویان مجرد وام تحصیلی دریافت می کنند.

وام فوری ودیعه مسکن دانشجویان

وام دیگری که به دانشجویان پرداخت می‌شود، وام ودیعه مسکن است. اما مهم‌ترین شرط پرداخت این وام، متاهل بودن فرد دانشجو است. دانشجویان متاهل در هر مقطع تحصیلی یکبار می‌توانند وام ودیعه مسکن متاهلی دریافت کنند. مبلغ وام ودیعه مسکن متاهلی در تهران ۳۲.۵ میلیون تومان، در کلانشهرها ۲۶ میلیون تومان و در سایر شهرها ۱۹.۵ میلیون تومان است.

 

وام ودیعه مسکن متاهلی هم تنها به دانشجویان روزانه دانشگاه‌های دولتی تعلق می‌گیرد. همچنین دانشجو باید متأهل، فاقد خوابگاه و دارای سند تعهد و اجاره نامه دارای کد رهگیری باشد. به دانشجویان شاغل به تحصیل در آخرین نیمسال تحصیلی وام مسکن تعلق نمی گیرد.

همچنین اگر زوجین هر دو دانشجو باشند، تنها یکی از آنها می‌تواند وام ودیعه مسکن متاهلی را دریافت کند.

 

وام شهریه هم وام دیگری است که پرداخت می‌شود. مبلغ این وام برای مقاطع کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری حرفه‌ای و دکتری پیوسته ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است. دانشجویان دکتری تخصصی ناپیوسته می‌توانند وام ۶.۵ میلیون تومانی دریافت کنند.

زمان ثبت‌نام وام دانشجویی

بر اساس اطلاعیه صندوق رفاه دانشجویان، متقاضیان دریافت انواع وام دانشجویی از ۲۷ فروردین تا ۲۵ اردیبهشت مهلت ثبت‌نام دارند.

 

مبلغ جدید وام فوری برای جوانان

پیشنهاد افزایش وام ازدواج جوانان به ۱۵۰ میلیون تومان و پرداخت وام فرزندآوری

‎یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از ارائه پیشنهادی برای افزایش وام ازدواج جوانان و پرداخت وام فرزندآوری خبر داد و گفت که پیشنهاد افزایش وام ازدواج جوانان به ۱۵۰ میلیون تومان و پرداخت وام فرزندآوری به مبلغ ۵۰ میلیون تومان در لایحه بودجه ۱۴۰۱ را مطرح کرده است.

مجتبی توانگر در گفت و گو با ایسنا درباره وام ازدواج و پرداخت وام قرض‌الحسنه فرزندآوری در بودجه ۱۴۰۱ اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی طی سال های اخیر، در اقدامی شایسته تقدیر، مبلغ وام قرض‌الحسنه ازدواج جوانان را متناسب با هزینه‌های این سنت پسندیده، در قانون بودجه بهبود داده که نتیجه این اقدام، تسهیل شرایط ازدواج برای جوانان بوده است.

 

وی ادامه داد: افزایش وام ازدواج از ۳ به ۱۰ میلیون تومان در بودجه ۱۳۹۵، از ۱۰ به ۱۵ میلیون تومان در بودجه ۱۳۹۷، از ۱۵ به ۳۰ میلیون تومان در بودجه ۱۳۹۸، از ۳۰ به ۵۰ میلیون تومان در بودجه ۱۳۹۹ و از ۵۰ به ۷۰ میلیون تومان در بودجه ۱۴۰۰ مسیری بوده که در این سالها طی شده که در این راستا مدت بازپرداخت این تسهیلات نیز از ۳ سال به ۱۰ سال رسیده است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: در ابتدای امر، بانک‌ها با افزایش وام ازدواج مخالف بودند و افزایش این تسهیلات را به معنای افزایش صف وام ازدواج عنوان می‌کردند اما نظارت بانک مرکزی و پیگیری نمایندگان مجلس شورای اسلامی سبب شد بانک‌ها تخلفات خود در این زمینه را کاهش دهند و با تخصیص منابع قرض‌الحسنه به اموری که در قوانین مورد تاکید قرار گرفته از جمله ازدواج، «صف وام ازدواج» را نیز کاهش دهند و به یک سوم برسانند.

توانگر ادامه داد: بر این اساس طبق آمار بانک مرکزی، صف وام ازدواج از حدود ۵۰۰ هزار نفر در ابتدای سال ۱۳۹۵ به حدود ۱۰۰ هزار نفر در نیمه سال ۱۴۰۰ رسیده است. به گفته رئیس سابق بانک مرکزی، افزایش وام ازدواج و پیگیری بانک مرکزی در این زمینه، انحراف تسهیلات قرض‌الحسنه را کاهش داده است.

 

وی قدم مثبت دیگر در جریان افزایش وام ازدواج را مجوز و الزام قانونی به «استفاده از بخشی از سپرده‌های قرض‌الحسنه جاری در پرداخت وام ازدواج» در ماده مرتبط بودجه عنوان کرد و گفت که این موضوع مانع از کمبود منابع بانک‌ها ‌شد. در سال جاری برای اولین بار از حدود ۲.۵ درصد از این منابع پرحجم بانکی برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه استفاده شده است.

این عضو شورای اقتصاد در ادامه گفت: هرچند افزایش وام ازدواج، همه مشکلات جوانان در تشکیل خانواده را حل نمی‌کند و برای این مهم باید اقدامات متعددی صورت گیرد، اما بی شک تسهیل قابل توجهی در بر طرف شدن موانع اقتصادی ازدواج جوانان، به ویژه در شرایط فعلی ایجاد می‌کند و به عنوان «تنها حمایت قابل توجه کشور از ازدواج و تشکیل خانواده» محسوب می‌شود. علاوه بر این، این سیاست وابسته به بودجه دولت نبوده و با منابع قرض‌الحسنه مردم در بانک‌ها مدیریت می‌شود؛ از این رو برای بانک‌ها نیز هزینه‌ای ندارد چرا که سپرده هایی که با مجوز بانک مرکزی با نرخ صفر درصد دریافت کردند را طبق قانون و دستورالعمل‌های بانک مرکزی، به این مهم تخصیص می دهند.

 

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر