نهضت ملی مسکن، یکی از پروژه‌هایی است که دولت سیزدهم از همان انتخابات آن را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های خود می‌دانست. اما تسهیلات نهضت ملی مسکن چقدر است؟

سایت شماره یک:

مسکن یکی از مهم‌ترین نیازها و از اصلی‌ترین هزینه‌هایی است که خانوارها پرداخت می‌کنند؛ باتوجه به اینکه در سال‌های اخیر شاهد این بودیم که قیمت مسکن افزایش شدیدی را تجربه کرده است، بسیاری در تامین مسکن با مشکل مواجه هستند و خرید خانه به رویایی برای تعداد زیادی از خانوارها تبدیل شده است.

از این رو، مسکن همواره یکی از اصلی‌ترین وعده‌های دولت‌ها بوده است. یکی از طرح‌هایی که دولت سیزدهم برای مسکن اتخاذ کرده، طرح نهضت ملی مسکن است. طرحی که خود با انتقادات بسیار زیادی مواجه است و کارشناسان اقتصادی نیز معتقدند سرانجام این طرح، چیزی نیست که در ذهن دولت می‌گذرد.

با همه این اوصاف، هزینه این طرح نیز از توان بسیاری از خانوارها خارج است. بنابراین دولت برای اینکه خانواده‌ها بتوانند در این طرح نام‌نویسی کنند، تسهیلاتی را نیز برای آن در نظر گرفته است.

مبلغ تسهیلات مسکن در طرح نهضت ملی چه قدر است؟میزان تسهیلات نهضت ملی مسکن، کاملا بستگی به این دارد که شما در کجا زندگی می‌کنید؛ اگر ساکن تهران باشید، مشمول تسهیلات ۴۵۰میلیون تومانی خواهید شد. اگر در شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت زندگی کنید، امکان دریافت ۴۰۰میلیون تومان تسهیلات مسکن خواهید داشت. میزان تسهیلات مسکن در مراکز استان‌ها، ۳۵۰میلیون تومان، در سایر شهرها ۳۰۰میلیون تومان و در روستاها ۲۵۰میلیون تومان است.

اقساط مسکن؛ از ۱۵ تا ۵میلیون!

نکته قابل توجهی که درباره تسهیلات نهضت ملی مسکن وجود دارد، میزان اقساط آن است که ارقام متنوعی برای آن نام برده می‌شود؛ از ۱۵میلیون تومانی که معاون وزیر از آن خبر داد تا رییس کمسیون عمران که از قسط ۵میلیون تومانی گفت.

تگ های مرتبط

ارسال نظر