هواشناسی

از بعد از ظهر امروز با ورود سامانه بارشی از غرب کشور رگبار باران، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد ریزش تگرگ انتظار می‌رود.

سایت شماره یک:

 بر اساس تحلیل نقشه های پیش یابی هواشناسی، امروز یکشنبه فعالیت سامانه بارشی در استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان ادامه دارد و اواخر وقت از کشور خارج خواهد شد.

از بعد از ظهر امروز با ورود سامانه بارشی دیگری در بخش هایی از کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، لرستان، همدان، گیلان، مازندران، ارتفاعات جنوبی البرز در استان های زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان و ارتفاعات و دامنه های زاگرس مرکزی رگبار باران، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد ریزش تگرگ انتظار می رود.

دوشنبه شدت فعالیت سامانه بارشی افزایش یافته و گستره آن نواحی شمال غرب، غرب، جنوب غرب، سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات و دامنه های جنوبی البرز و ارتفاعات و دامنه های زاگرس مرکزی را در بر می گیرد.

سه شنبه این شرایط علاوه بر مناطق ذکر شده در مرکز و بخش هایی از جنوب کشور ادامه خواهد داشت.

چهارشنبه سامانه بارشی در نواحی شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق و شرق و پنجشنبه در شمال غرب و با شدت کمتر در مرکز کشور فعال خواهد بود.

طی سه روز آینده در بخش هایی از شمال شرق، شرق و جنوب شرق وزش باد نسبتا شدید و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک انتظار می رود. همچنین این شرایط سه شنبه برای نواحی مرکز و جنوب کشور پیش بینی می شود.

دوشنبه غرب و سه شنبه مرکز خلیج فارس مواج خواهد بود.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر