قیمت طلا| قیمت طلا امروز

هر گرم طلا ۱۸ عیار در بازار ۳ روز پیش نسبت به ۴ روز پیش، با ۷۰۰ تومان کاهش، ۱,۲۹۶,۸۰۰ تومان نرخ گذاری شد.

سایت شماره یک:

قیمت طلا متاثر از رشد نرخ ارز با افزایش رو‌به‌رو شده بودهمچنین کاهش قیمت طلا بعد از ریزش قیمت دلار دستخوش تغییرات می شود. قیمت طلا اکنون دچار نوسانات است . قیمت طلا در سایر نقط دنیا هم با روند کاهشی موجه شده است. آخرین وضعیت قیمت طلا را در ادامه می توانید بخوانید.

قیمت گرم طلا ۱۸ عیار

۳ روز پیش هر گرم طلا ۱۸ عیار برخلاف رشد قبلی با افت قیمت روبرو بوده است، بطوری که هر گرم طلا ۱۸ عیار که ۴ روز پیش تا ۱,۲۹۷,۵۰۰ (یک میلیون و دویست و نود و هفت هزار و پانصد ) تومان رسیده بود، امروز - پنجشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ مصادف با ۰۵ می ۲۰۲۲ - با کاهش ۰.۰۵ درصدی به ۱,۲۹۶,۸۰۰ (یک میلیون و دویست و نود و شش هزار و هشتصد ) تومان رسید.

قیمت مثقال طلا 18 عیار

۳ روز پیش هر مثقال طلا 18 عیار برخلاف رشد قبلی با افت قیمت روبرو بوده است، بطوری که هر مثقال طلا 18 عیار که ۴ روز پیش تا ۵,۶۲۰,۰۰۰ (پنج میلیون و ششصد و بیست هزار) تومان رسیده بود، امروز - پنجشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ مصادف با ۰۵ می ۲۰۲۲ - با کاهش ۰.۱ درصدی به ۵,۶۱۴,۰۰۰ (پنج میلیون و ششصد و چهارده هزار) تومان رسید.

قیمت اونس طلا

امروز هر اونس طلا برخلاف افت قبلی خود، رشد قیمت را تجربه کرد، بطوری که هر اونس طلا که روز قبل تا ۱,۸۶۸ (یک هزار و هشتصد و شصت و هشت ) رسیده بود، امروز - پنجشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ مصادف با ۰۵ می ۲۰۲۲ - با رشد ۱.۷ درصدی به ۱,۹۰۱ (یک هزار و نهصد و یک ) رسید.

حباب سکه چقدر است؟

بر اساس آخرین قیمت های ثبت شده، سکه امامی، ۴۱۴ هزار تومان حباب دارد که نسبت به روز گذشته کاهش ۱۰۰هزار تومانی را نشان می دهد. حباب نیم سکه نیز با کاهش ۹۶هزار تومانی به یک میلیون و ۳۲۲ هزار تومان رسید. حباب ربع سکه هم کاهش ۷۲هزار تومانی را ثبت کرد و برابر با یک میلیون و ۱۲۹ هزار تومان بود. حباب سکه گرمی هم ۹۵۴ هزار تومان شد که کاهش ۱۸هزار تومانی را ثبت کرد.

دلار طی هفته های گذشته نشان داد هر چند برخی روزها با نوسان‌هایی همراه است اما کانال ۲۶هزار تومان نقطه تعادلی آن تا به سرانجام رسیدن مذاکرات است. بنابراین در شرایط کنونی انس جهانی و تقاضا، تعیین کننده قیمت در بازار طلاو سکه هستند. تشدید سیاستهای انقباضی بانک های مرکزی برای کنترل تورم به عنوان عامل منفی برای انس جهانی محسوب می شود؛ همانگونه که فدرال رزرو دیروز پس از مدت ها نرخ بهره را ۰.۲۵درصد افزایش داد. از سوی دیگر اما تشدید تنش میان اوکراین و روسیه می تواند دوباره انس جهانی را به بیش از دو هزار دلار برساند.

در صورتی که شرایط با ثباتی را در بازارهای جهانی داشته باشیم به نظر می رسد همانند دلار، کانال ۱۲ میلیون تومانی فعلا نقطه تعادلی سکه باشد.

بازار طلا و سکه با کاهش اندک قیمت دلار در معاملات امروز و همچنین سقوط اونس جهانی، اندکی کاهش قیمت را در معاملات عصر تجربه کرد.

 قیمت طلا و سکه امروز تحت تاثیر افزایش قیمت اندک اونس جهانی، در معاملات صبح کمی بالا رفت اما در ادامه معاملات اندکی کاهش قیمت را تجربه کرد. از روز دوشنبه با شروع به کار بازارهای جهانی و افزایش قیمت اونس، بازار طلا نیز افزایش قیمت را تجربه کرد اما با اینکه اونس جهانی روز گذشته کاهش قیمت شدیدی را داشت، طلا به دلیل نوسانات بازار ارز و نااطمینانی از ادامه مذاکرات در مقابل سیگنال‌های اونس مقاومت کرد. امروز هم با وجود کاهش بهای اونس جهانی نسبت به روز گذشته، انواع سکه در معاملات صبح اندکی افزایش قیمت را تجربه کردند اما در معاملات عصر بار دیگر قیمت‌ها اندکی کاهش یافت.

به این ترتیب هر سکه امامی در معاملات امروز ۱۲میلیون و ۴۰۰هزارتومان قیمت خورده است. روز گذشته این سکه ۱۲میلیون و ۴۵۰هزارتومان معامله می‌شد که در معاملات عصر امروز کاهش ۵۰هزارتومانی را نشان می‌دهد.

نیم سکه نیز با ۲۰هزارتومان کاهش، ۷میلیون و ۳۵۰هزارتومات قیمت خورده است. این سکه روز سه شنبه ۷میلیون و ۳۷۰هزارتومان قیمت خورده بود.

همچنین ربع سکه با قیمت ۴میلیون و ۱۷۰هزارتومان معامله می‌شود. این سکه روز گذشته با قیمت ۴میلیون و ۲۰۰هزارتومان معامله می‌شد که ۳۰هزارتومان کاهش را نشان می‌دهد.

هر سکه یک گرمی نیز ۲میلیون و ۴۳۵هزارتومان معامله می‌شود که نسبت به روز گذشته تغییرات قیمتی چندانی نداشته است.

همچنین هر گرم طلای ۱۸عیار ۱میلیون و ۱۸۷هزارتومان قیمت خورده است که نسبت به روز گذشته حدود ۵۰هزارتومان کاهش را نشان می‌دهد. در آخرین معاملات روز گذشته هر گرم طلا ۱میلیون و ۲۴۰هزارتومان قیمت خورده بود.

حباب سکه چقدر است؟

حباب انواع سکه در معاملات امروز صبح نسبت به روز گذشته اندکی افزایش یافته است. به این ترتیب سکه امامی ۵۱۰هزارتومان، نیم سکه یک میلیون و ۳۹۹هزارتومان، ربع سکه، یک میلیون و ۱۹۲هزارتومان و سکه یک گرمی ۹۶۸هزارتومان حباب دارد.

مارگارت یانگ استراتژیست موسسه دیلی اف ایکس در این باره گفت: «یک عامل مهم (کاهش قیمت) رشد سوددهی اوراق قرضه است. همچنین به نظر می رسد که بازار خود را برای افزایش نرخ بهره در روز چهارشنبه آماده کرده است. اینها عوامل کاهنده قیمت محسوب می شوند.»

وی افزود: «با توجه به این واقعیت که هر دو طرف درگیر مایل به گفت وگو هستند، من فکر می کنم احتمالا بدترین روزهای بحران اوکراین را پشت سر گذاشته ایم. بعید است قیمت طلا بیش از رقم هایی که هفته گذشته به ثبت رسید بالا برود و یا رکورد جدیدی را ثبت کند.»

در حالی که انتظار می رود فدرال رزرو در نشست دو روزه خود در اواخر هفته جاری نرخ بهره را ۰.۲۵ درصد افزایش دهد، سوددهی اوراق قرضه ده سال خزانه داری آمریکا به بالاترین رقم حدود یک ماه گذشته رسیده است.

طلا به شدت نسبت به هرگونه افزایش نرخ بهره در امریکا حساس است زیرا هرگونه افزایشی هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا را افزایش می دهد.

روز دوشنبه شاخص ها در بازارهای جهانی بورس نیز به امید فروکش کردن بحران اوکراین شاهد ترمیم بود و این موضوع به افت بیشتر قیمت طلا کمک کرد.

قله ۱۲ ماهه در بازار سکه

بررسی‌ها نشان می‌دهد که کمترین قیمت سکه در سال گذشته به ۱۵ اردیبهشت ماه اختصاص دارد که در این روز نرخ سکه بر روی ۹ میلیون و ۲۶۰ هزار تومان قرار داشته و بیشترین قیمت سکه در ۲۴ آذر ماه بود. قیمت سکه در روز یاد شده بیش از ۲۰۰ هزار تومان گران شد و با ۱۳ میلیون و ۴۰۵ هزار تومان به قله ۱۴۰۰ رسید و روز طلایی برای قیمت سکه بود.

با نگاهی اجمالی به بازار سکه در سال گذشته می توان گفت که بیشترین کاهش قیمت این فلز زرد رنگ در نیمه اول سال و در ماه خرداد بوده است. قیمت سکه در روزهای پایانی این ماه بیش از ۴۹۰ هزار تومان ارزان شده و با ۱۰ میلیون و ۳۱۰ هزار تومان نرخ گذاری شده بود. اما در نیمه دوم سال کمترین کاهش قیمت سکه به ماه های بهمن و اسفند بر میگردد. قیمت سکه در دو ماه پایانی سال قبل در روز های ۲۵ بهمن با ۱۲ میلیون و ۹۰ هزار تومان و ۱۸ اسفند با ۱۲ میلیون و ۲۶۵ هزار تومان فقط ۵ هزار تومان کاهش را ثبت کرد.

در میان روزهایی که در جایگاه بالا ترین افزایش قیمت سکه قرار دارند می توان به ۸ خرداد و ۱۳ آذر اشاره کرد. قیمت سکه در این روز ها به ترتیب ۳۷۰ هزار و تومان و ۳۹۹ هزار تومان رشد کرد. قیمت سکه در ۸ خرداد با ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد و در ۱۳ آذر با ۱۳ میلیون و ۲۵ هزار تومان مبادله شد. کمترین افزایش قیمت سکه هم در ۱۵ اسفند بود که تنها ۵ هزار تومان رشد را ثبت کرده بود.

پیش بینی قیمت سکه در آینده

 یکی از دلایل این موضوع می‌تواند تب و تاب شب عید در بازار باشد و اینکه تقاضا برای طلا و سکه بالا است. از طرف دیگر تنش‌ها میان اوکراین و روسیه همچنان جدی است و بیم این وجود دارد که بازارهای جهانی بار دیگر افزایشی شود و قیمت‌ها نسبت به کاهش بیشتر مقاومت می‌کنند.

بخشی از بازیگران بازار سکه امیدوارند که با ادامه تنش های روسیه و اوکراین، بهای اونس طلا در بازارهای جهانی افزایش پیدا کند و این موضوع از قیمت سکه در بازار داخلی حمایت کند.

مدیرکل آژانس بین‌المللی اتمی اعلام کرد که با وزیرخارجه ایران گفت‌وگوی موفقی داشته است و فکر می‌کند که او قصد دارد برای انجام مذاکرات پایانی به وین سفر کند. این بخش از صحبت های گروسی موجب شده است که خوشبینی در میان بخشی از معامله گران بازار سکه تقویت شود.

بیشتر رسانه ها و خبرگزاری ها تصور می کنند که طی روزهای آتی  برجام احیا خواهد شد. افت قیمت دلار در روز شنبه و از دست رفتن حمایت ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومانی تا حدی برای بازیگران سکه نشان دهنده آن بود که توافق هسته ای جدید در راه خواهد بود. با این حال، سکه بازان هم چنان تا حدی احتیاط خود را حفظ کرده اند و حداقل در روز شنبه حاضر نشدند که حمایت حساس ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی را از دست بدهند.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر