سری جدید شب های مافیا یا فصل دوم زودیاک با اجرای محمد بحرانی به‌عنوان گرداننده و به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدرضا رضائیان به زودی از فیلیمو پخش خواهد شد.

سایت شماره یک:

جدیدترین فصل گیم شو شب های مافیا و در واقع فصل دوم زودیاک به زودی از فیلیمو پخش می‌شود. همه می‌دانیم که در گیم‌شو محبوب و پرطرفدار شب های مافیا -این‌بار- یک قاتل سریالی به نام «زودیاک» در سیسیل به جان شهر و مافیا افتاده است. ما سعی می‌کنیم آخرین و تازه‌ترین خبرها، اطلاعات و حاشیه‌ها این مجموعه موفق و پربازدید را اینجا پوشش دهیم.

سری جدید شب های مافیا یا فصل دوم زودیاک با اجرای محمد بحرانی به‌عنوان گرداننده و به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدرضا رضائیان به زودی از فیلیمو پخش خواهد شد.

زمان پخش سری جدید شب های مافیا زودیاک

مسابقه یا گیم شوی شب های مافیا با عنوان سری زودیاک و اجرای محمد بحرانی یکشنبه ها ساعت ۸ صبح از فیلیمو پخش می‌شود. ملاقات دوباره با مافیایی ها و این بار در سیسیل که در سری اول از ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ شروع شده بود، حالا با اجرا و شرکت‌کنندگانی جذاب‌تر و هیجان‌انگیزتر، ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ از فیلیمو پخش می‌شود.

همه بازیکنان فصل اول شب‌های مافیا؛ زودیاک

قبل از اینکه فینال فصل اول شب های مافیا؛ زودیاک را بررسی و تحلیل کنیم، بد نیست نگاهی آماری و اطلاعاتی داشته باشیم به این فصل؛ ۳۳ بازیکن بعد از حدود یک ماه تمرین در گروه‌های ۱۲ نفری در ۹ قسمت کنار یکدیگر بازی کردند. در ۹ بازی دور اول و پیش از فینال، مافیاها ۵ بار (۲بار کلین شیت)،  شهروندان ۳ بار و زودیاک یک بار برنده بازی بودند.

سام درخشانی، کاوه آفاق، پژمان بازغی، شیدا یوسفی، شیدا خلیق، جواد خیابانی، بهرنگ علوی، مریم مومن، محمد شعبانپور، ملیکا شریفی‎نیا، دیبا زاهدی، شهرام قائدی، مینا وحید، محیا دهقانی، حدیث فولادوند، مهران غفوریان، حسین مهری، علی لهراسبی، حمید عسگری، سیاوش خیرابی، امید حاجیلی، امیرحسین هاشمی، حسین پورکریمی، امیرعباس گلاب، هلیا امامی، کوروش تهامی، فاطمه مسعودی‌فر، فرزاد فرزین، آرش فلاحت‌پیشه، عبداله روا، محمد دلاوری، مجتبی شفیعی و نسیم ادبی.

نقش های مسابقه شب های مافیا زودیاک

نقش های گروه مافیا

آل کاپن

در واقع پدرخوانده مافیا است که قبلا با نام پدرخوانده حضور داشت و در این مسابقه به دلیل توجه سازندگان به شهر سیسیل نام یکی از مافیاهای بزرگ را به عنوان رییس مافیا انتخاب کرده است. فرق آل کاپن با پدرخوانده‌های دیگر این است که هیچ گونه جلیقه نجات ندارد و با هر شلیک توسط حرفه‌ای در همان شب کشته می‌شود. در نسخه‌های دیگر رییس مافیا یک بار از تیر حرفه‌ای جان به در می‌برد ولی در زودیاک اینطور نیست.

بمب گذار

بمب‌گذار برای اولین بار در مسابقات مافیا معرفی می‌شود و عضوی از تیم مافیا است. بمب‌گذار یکبار در طول بازی اجازه بمب‌گذاری در شهر را دارد. بمب ۴ تا سیم دارد که با ۳ تا از سیم‌ها بمب منفجر می‌شود و با یک سیم بمب خنثی می‌شود. نکته جالب این است که وقتی بمب در شهر گذاشته می‌شود کد بمب‌گذاری شده توسط بمب‌گذار به گرداننده گفته می‌شود. اگر کسی که بمب روبرویش هست بتواند درست حدس بزند و بمب را خنثی کند در بازی می‌ماند در غیر این‌صورت از بازی حذف می‌شود و به جمع کشته‌شدگان اضافه می‌شود.

شعبده باز

شعبده باز یکی دیگر از اعضای تیم مافیا است که قابلیت این را دارد که هر شب یکی از اعضای شهر را با مشورت دیگر اعضای تیم انتخاب کرده و قابلیت بازیکن را از او بگیرد.

 

نقش های شهروندان

دکتر

دکتر همانطور که از اسمش مشخص است وظیفه نجات شهروندان را دارد. دکتر در طول بازی می‌تواند خودش را یک بار از شلیک مافیا نجات دهد و دیگر بازیکنان را به دفعات می‌تواند نجات دهد. او هر شب تنها می‌تواند یک نفر را انتخاب کند و اگر شانس با او یار باشد می‌تواند بازیکن هم تیمی‌اش را از شلیک مافیا نجات بدهد. اما اگر دکتر بدشانس باشد یکی از بازیکنان مافیا را از شلیک حرفه‌ای نجات دهد آنوقت به تیم رقیب کمک کرده و اگرچه به وظیفه ذاتی‌اش رسیده است اما به تیم رقیب یک فرصت اضافه می‌دهد.

کارآگاه

کارآگاه هر شب می‌تواند استعلام یک نفر را بگیرد تا بتواند از میان آن‌ها مافیا را شناسایی کرده و در طول روزهای مختلف به هم‌تیمی‌هایش به صورت غیرمستقیم کمک کند. در استعلام‌هایی که از سوی گرداننده انجام می‌شود تنها استعلام بمب‌گذار و شعبده‌باز مثبت می‌شود و اگر کارآگاه استعلام آل کاپن یا همان رییس مافیا را بگیرد استعلام از سوی گرداننده منفی می‌شود. ضمن اینکه زودیاک هم استعلامش برای کارآگاه منفی می‌شود.

حرفه‌ای

حرفه‌ای دو تیر جنگی در اسلحه‌اش دارد که می‌تواند در طول بازی و در شب‌های مختلف با قطعی شدن نظرش نسبت به مافیا بودن بازیکن‌ها از آن استفاده کند و به سمت مافیا شلیک کند. اگر نظرش اشتباه باشد خودش از بازی بیرون می‌رود و اگر درست شلیک کند یکی از مافیاها را به بیرون می‌فرستد.

تفنگ‌دار

تفنگ‌دار برای اولین بار در مسابقه شب‌های مافیا رونمایی می‌شود. این بازیکن سه تا تفنگ دارد که دو تا تفنگ آن تیرهای مشقی دارد و یکی از تفنگ‌ها تیر جنگی دارد. تفنگ‌دار خودش امکان شلیک ندارد و می‌تواند اسلحه را در اختیار یارانش قرار دهد و آن کسی که اسلحه را از تفنگ‌دار گرفته است در طول روز هر زمان که به قطعیت درباره مافیا رسیده است در طول روز به او شلیک کند. کسی که می‌خواهد شلیک کند با لایک به عنوان تیر جنگی و به دیسلایک به عنوان تیر مشقی به گرداننده اعلام می‌کند.

محافظ

محافظ یکی از نقش‌های مهم مسابقه مافیا است. او در طول شب کاری انجام نمی‌دهد و در طول روز وقتی که بمب‌گذاری صورت می‌گیرد محافظ می‌تواند خودش را فدای کسی که بمب در مقابلش قرار گرفته کند و او را از گزند بمب نجات دهد و کشته شهر شود. محافظ این تصمیم را زمانی می‌گیرد که گرداننده در طول روز تمام بازیکن‌ها را به خواب نیم‌روزی می‌برد تا محافظ تصمیم‌اش را بگیرد که می‌خواهد خودش را فدای شهر کند یا نه. اگر محافظ بتواند بمب را خنثی کند و در واقع کد را درست تشخیص دهد در بازی می‌ماند و اگر بمب منفجر شود از بازی خارج می‌شود.

اوشن

اوشن الهام گرفته از کاراکتر دنیل اوشن از فیلم یازده یار اوشن با بازی جرج کلونی است. اوشن در بازی شب‌های مافیا زودیاک برای اولین بار در مقابل مافیای آگاه نقش شهروند آگاه را بازی می‌کند. شاید بتوان گفت حضور اوشن در بازی مافیا یکی از لذت‌بخش‌ترین بخش‌های بازی است. اوشن دو بار در طول بازی می‌تواند یارانی را به اجتماع زیرپوست شهر اضافه کند و در واقع این موضوع باعث می‌شود شهروندان با آگاهی بهتری به جنگ مافیا بروند.

شهروند ساده

در بازی مافیا و در تیم شهروندان دو شهروند ساده حضور دارند که اگرچه قابلیت ویژه‌ای ندارند و ظاهرا کاری نمی‌کنند اما شهروندان ساده بدون دغدغه داشتن نقش خود می‌توانند با راحتی خیال به کمک شهروندان بیایند و در حدس‌ها همراه شهر باشند. در واقع شهروندان ساده بدون استرس و با تمرکز کامل می‌توانند سوار بازی باشند و با استدلال‌های درست به شهر کمک کنند.

نقش زودیاک در شب های مافیا

زودیاک یک نقش مستقل است که برای اولین بار در مسابقه شب‌های مافیا طرح‌ریزی شده است. در واقع زودیاک که برگرفته از یک قاتل سریالی به همین نام است که دیوید فنیچر نیز فیلمش را ساخته است به تنهایی به جنگ شهروندان و مافیا می‌رود و می‌تواند به عنوان یک تیم مستقل در پایان بازی برنده بازی شود. زودیاک تا پایان بازی مستقل می‌ماند و به هیچ تیمی ملحق نمی‌شود و در واقع برای اولین بار است که در میان تمامی بازی‌های استدلالی و استنتاجی چنین نقشی تعریف شده است و یکی از جذابیت‌های بازی شب‌های مافیا زودیاک به حساب می‌آید. زودیاک هر شب می‌تواند به شهروندان و یا اعضای مافیا شلیک کند و یک نفر را از بازی بیرون کند. زودیاک تنها عضو مسابقه است که شب‌ها با شلیک کشته نمی‌شود و تنها با بمب به بیرون می‌رود و یا با رای‌گیری که در طول روز انجام می‌شود می‌توان او را بیرون کرد. زودیاک اگر در شب به نقش محافظ شلیک کند خودش کشته می‌شود.

ماجرای جایزه مسابقه تعاملی شب های مافیا

در نسخه جدید مسابقه شب‌های مافیا که با پسوند زودیاک از فیلیمو پخش می‌شود همانند مسابقه صداتو شاهد شیوه تعاملی با مخاطب هستیم. فیلیمو این امکان را به مخاطب می‌دهد تا در برخی از رای‌گیری‌ها همراه باشد و این اتفاق باعث می‌شود مخاطب خودش را از مسابقه جدا نبیند. در واقع شما یک بازی مافیا را به شکل کلاسیک می‌‌بینید و بیننده آن هستید ولی می‌توانید با رای دادن در هر بخش و درست درآمدن حدس‌‌هایتان در قرعه‌کشی دو سال اشتراک رایگان فیلیمو شرکت کنید. فیلیمو بیشتر از هر زمان دیگر به سمت تعاملی شدن با مخاطب حرکت می‌کند و این اتفاق خوبی در عرصه نمایش خانگی است.

پوستر سری دوم شب های مافیا؛ زودیاک ۲

تیزر و پوستر سری اول شب های مافیا ۱۴۰۲؛ زودیاک

پوستر اصلی مسابقه شب های مافیا؛ زودیاک – کاری از استودیو فیلیمو – عرفان شریفی

خبر قدیمی

سری جدید رئالیتی شو یا مسابقه شب های مافیا با اعمال تغییراتی در حال تولید است و به زودی به صورت اختصاصی از پلتفرم فیلیمو به نمایش درمی‌آید.

فصل پنجم شب‌های مافیا با یک تیم جدید به مرحله تولید رسیده است. محمدرضا رضاییان تهیه‌کننده این سری جدید است و سینا دوراندیشان کارگردانی آن را به عهده دارد. در این فصل تلاش شده است که از چهره‌های فرهنگی، هنری و ورزشی محبوبی که آشنایی بیشتری با بازی مافیا دارند، دعوت شود تا بازی‌های حرفه‌ای‌تری انجام شود و مخاطبان برنامه با رضایت بیشتری این رئالیتی شو را دنبال کنند.

قابل ذکر است که برای ضبط قسمت‌های جدید مسابقه شب های مافیا، دکور اختصاصی و امن طراحی شده است که به کیفیت بهتر بازی و رفع شائبه‌ها کمک می‌کند. روند مسابقه شبهای مافیا هم به این شکل است که؛ هر فصل شامل ۴ بازی و ۱۲ شرکت کننده، در قالب دو گروه «مافیا» و «شهروند» است که با هم به رقابت می‌پردازند.

بد نیست بدانید؛ سری‌های قبلی شب های مافیا به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سعید ابوطالب از فیلیمو پخش شد که با استقبال بسیار مخاطبان مواجه شد. در فصل‌های مختلف این مسابقه مافیایی، محمدرضا علیمردانی و کامبیز دیرباز اجرای آن را به عهده داشتند و جمعی از بازیگران و ستاره‌های مشهور (فارغ از میزان آشنایی با مافیا و تمرین قبلی) در آن حضور داشتند. در قسمت‌های پایانی فصل چهارم شب‌های مافیا، شایعه تقلب و ناامن بودن مسابقه، توسط برخی بازیکنان شب های مافیا به گوش رسید و در بحث‌های بسیاری مطرح شد. حالا این تغییر در شیوه اجرا و استفاده از بازیکنان حرفه‌ای، می‌تواند به بازگشت محبوبیت و کسب اعتماد مخاطبان رئالیتی شوی شب های مافیای جدید کمک کند؟ باید منتظر بمانیم و نقدهای شما را بخوانیم!

تگ های مرتبط

ارسال نظر