درمورد اختلافات علی دایی و علی کریمی اینطور میتوان گفت که بازی های مقدماتی جام جهانی و جام ملت ها با فشردگی در حال برگزاری بود تیم ملی تقریبا همیشه در اردو به سر می برد. این موضوع باز هم سبب به وجود آمدن درگیری میان آنها شد. پاس ندادن ها به دایی از همان زمان شکل گرفت. در سفر به لائوس این اختلافات به اوج رسید.

علی کریمی متولد 17 آبان 57 است.علی کریمی در دوران فوتبال حرفه‌ای ۱۸ سالهٔ خود از سال ۱۳۷۵ تا ۱۳۹۳، سابقهٔ بازی در لیگ‌های ایران، امارات، قطر و آلمان را دارد.علی کریمی بیش از یک دهه بازیکن تیم ملی فوتبال ایران بود.علی کریمی سومین بازیکن تاریخ ایران از نظر تعداد بازی ملی و سومین گلزن برتر این تیم مشترکاً با جواد نکونام به‌شمار می‌رود.در ادامه جزییاتی از علی کریمی را باهم میخوانیم.

زندگی فوتبالی علی کریمی

علی کریمی فوتبال حرفه‌ای خود را در سال ۱۳۷۵ با فتح در لیگ دسته دوم فوتبال ایران آغاز کرد و پس از ۲ سال به پرسپولیس پیوست، جایی که در ۳ فصل بازی موفق به ۲ بار قهرمانی در لیگ و یک بار قهرمانی در جام حذفی شد و هم‌زمان با تیم ملی، در بازی‌های آسیایی ۱۹۹۸ بانکوک مدال طلا را به گردن آویخت. کریمی از بهمن ۱۳۷۷ به دلیل هل‌دادن داور در بازی تیم امید به مدت یک سال از حضور در تمام مسابقات باشگاهی و ملی محروم شد، و پس از پایان این مدت دوباره به فوتبال بازگشت و در جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۰ نیز حاضر بود.

ماجرای درگیری علی کریمی و علی دایی در تیم ملی چه بود؟

ماجرای درگیری علی کریمی و علی دایی در تیم ملی چه بود؟

علی کریمی دوباره به پرسپولیس بازگشت تا سومین دوره حضور خود را با این باشگاه تجربه کند. پس از ۲ فصل بازی، علی کریمی به باشگاه فوتبال تراکتور پیوست و آخرین فصل دوران بازیگری خود را با قهرمانی در جام حذفی پایان داد.علی کریمی در سال ۱۳۹۳ با دستیاری کارلوس کیروش در تیم ملی ایران پا به عرصه مربیگری گذاشت. او همچنین برای مدتی هدایت تیم سپیدرود را بر عهده داشت.

ماجرای درگیری علی کریمی و علی دایی در تیم ملی چه بود؟

درگیری علی کریمی با فدراسیون فوتبال وکارلوس کی روش

بهمن ماه سال 1396 مناظره ای بین محمدرضا ساکت و علی کریمی در برنامه نود صورت گرفت.

علی کریمی در این مناظره قرارداد های عجیب در فدراسیون فوتبال و همچنین قرارداد کارلوس کی‌ روش و دستیارانش را زیر سوال برد. پس از آن کارلوس کی روش سرمربی تیم فوتبال ایران در پیامکی که برای عادل فردوسی‌ پور نوشت، کریمی را بزدل خطاب کرد.

پس از آن هواداران علی کریمی و فوتبالیست های ایرانی در شبکه های اجتماعی به هواداری از کریمی پرداختند. همچنین وکیل علی کریمی با نشر پستی در صفحه اینستاگرم خود از احتمال شکایت موکلش علیه کی‌ روش خبر داد.

ماجرای درگیری علی کریمی و علی دایی در تیم ملی چه بود؟

قرارداد با استقلال

علی کریمی با درخشش در تیم فتح با پیشنهاد جذاب استقلال و پرسپولیس روبرو شد تا جایی که 20 بهمن 1376 با استقلال تهران قرارداد داخلی امضا کرد.در این تفاهم نامه قرار بود با پیش پرداخت 5 میلیون تومانی که می گیرد از ابتدای فصل 77 به پیراهن این تیم به میدان بیاید.با این حال هواداران استقلال که از امضای قرارداد او با تیمشان مطلع نبودند برخورد نامناسبی با وی داشتند که او با فسخ قرارداد با پرسپولیس وارد مذاکره شد

ماجرای درگیری علی کریمی و علی دایی در تیم ملی چه بود؟

زندگی شخصی علی کریمی

علی کریمی در سال 1378 در 21 سالگی با سحر داوری  ازدواج کرد که ثمره این زندگی یک دختر به نام هیما و دو پسر به نام های هاوش و هیرسا است.

ماجرای درگیری علی کریمی و علی دایی در تیم ملی چه بود؟

ماجرای درگیری علی کریمی و علی دایی در تیم ملی چه بود؟

خداحافظی با تراکتور سازی

علی کریمی سال 92 با وجود درخواست اغلب تیم ها برای حضور وی به پیشنهاد تراکتور تبریز جواب مثبت داد تا آخرین روزهای فوتبالی خود را با این تیم به پایان برساند.او بعد از یک فصل بازی در 29 تیر 1393 در 36 سالگی برای همیشه از فوتبال خداحافظی کرد.

ماجرای درگیری علی کریمی و علی دایی در تیم ملی چه بود؟

اختلاف علی کریمی و علی دایی

برخی رسانه ها علت اختلاف علی کریمی و علی دایی را این گونه بیان میکنند:

نخستین بار در حاشیه همین مسابقات بود که اخباری درباره پاس ندادن بازیکنان به دایی به گوش رسید. این ماجرا اما در جام‌جهانی ٢٠٠٦ آلمان به اوج خود رسید. این‌بار علی دایی لب به گلایه باز کرد و انگشت اتهامش را به سوی کریمی و دو ملی‌پوش باتجربه دیگر نشانه رفت: «توی چشمم نگاه می‌کنند و به من پاس نمی‌دهند!» و این ماجرا دعوا را به اوج رساند. جام‌جهانی ٢٠٠٦ و اتفاقات تلخش پایان دوران با شکوه علی دایی در تیم ملی بود. اما حوادث جام‌جهانی سرآغاز تشدید درگیری‌ها شد. خیلی‌ها می‌گویند دو دستگی در اردوی تیم ملی در جام‌جهانی باعث شد که در سال ٢٠٠٦ یکی از بهترین تیم‌های ملی تاریخ ایران نتواند نتایج قابل توجهی در جام‌جهانی آلمان کسب کند.

   دعوای علی کریمی و علی دایی

ماجرای درگیری علی کریمی و علی دایی در تیم ملی چه بود؟از بازی کاملا مشخص بود نکونام، نیکبخت و کریمی مثلث جدا از سایرین را تشکیل داده بودند. در چند صحنه که دایی موقعیت گل زدن داشت توپ به کاپیتان نرسید. در پایان تمرین هم با کریمی در انتهای اتوبوس مشغول بگو بخند بودند که فرکی از بازیکنان نظرخواهی کرد که اول به سونا بروند یا شام بخورند. در این لحظه دایی گفت: «اول بریم سونا، بعد شام». این جمله دایی با واکنش سایر بازیکنان مواجه شد و نیکبخت با صدای بلند گفت: «بریم شام» رد و بدل شدن همین جملات سبب شد تا بازیکنان موافق کریمی یک صدا با اشاره دست به سمت دایی، شعر را بخوانند. به محض آنکه دایی سرش را برمی گرداند با سکوت معنی داری یکدیگر را نگاه می کردند.

ماجرای درگیری علی کریمی و علی دایی در تیم ملی چه بود؟

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر