یارانه نقدی| یارانه نقدی 1401

معاون رفاه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: تا چند هفته آینده نتیجه اعتراض به دهک‌بندی یارانه‌ها از طریق پیامک به مردم ارائه می‌شود تا به سامانه حمایت مراجعه کنند.

سایت شماره یک:

یارانه نقدی طرحی بود که از زمان ریاست جمهوری خاتمی مطرح شده بود اما در زمان احمدی نژاد یارانه نقدی به مردم پرداخت شد.یارانه نقدی ماهانه برای هر نفر 45 هزار تومان است .در دولت جدید بحث افزایش یارانه نقدی برای هر نفر بارها مطرح شده است و جدیدا اخبار ضد و نقیضی از مبلغ قطعی یارانه نقدی به گوش می رسد اما هنوز همان 45 هزار تومان به حساب افراد پرداخت می شود.

داریوش ابوحمزه اظهار داشت: شناسنامه اقتصادی خانوارها در سامانه حمایت برای اطلاع از نوع دهک بندی‌ها اعلام می‌شود تا در صورت نیاز، اعتراض ثبت کنند.

وی ادامه داد: بیشترین اعتراض‌ها نسبت به ساختار خانواده‌ها در یارانه و عدم تفکیک‌سازی است، فرزندان که متأهل شده‌اند باید از خانواده جدا شوند و مراحل تفکیک را از طریق پلیس+۱۰ و سامانه اعلامی از سوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها به آدرس my.gov.ir سپری کنند.

معاون رفاه وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه اسامی چهار میلیون نفر که به دهک بندی‌ها اعتراض داشتند به سازمان هدفمندی یارانه‌ها ارسال شده است گفت: در ۲ مرحله، یارانه به‌ حساب افرادی که اعتراض به دهک بندی‌ها داشته‌اند واریز و مسدود شده است تا بعد از بررسی فرایند اعتراض قابل برداشت باشد.

وی ابراز داشت: هفت و نیم‌ میلیون نفر جامانده از یارانه هستند که بعد از ثبت‌نام در سامانه اعلامی از سوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها، برآورد این است که به حدود چهار میلیون نفر یارانه تعلق بگیرد.

ابوحمزه خاطرنشان کرد: تا کنون به حدود ۷۳ میلیون نفر یارانه داده شده که با اضافه‌شدن این تعداد به حدود ۷۷ میلیون نفر یارانه تعلق می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه اعتراض به دهک بندی یارانه‌ها همچنان پیگیری می‌شود، گفت: افرادی که تا فروردین‌ماه امسال یارانه نقدی دریافت می‌کردند و در اردیبهشت‌ماه امسال یارانه کمک معیشتی به‌حساب آنها واریز نشده، در دهک دهم قرار گرفته‌اند و مشمول پرداخت یارانه نمی‌شوند. این افراد می‌توانند در اعتراض به دهک بندی یارانه‌ها به سامانه اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با عنوان «حمایت» به آدرس اینترنتی hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

معاون رفاه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: همچنین سامانه‌های تلفنی و گویا به شماره‌های ۰۲۱۶۳۶۹ و ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سؤال‌های یارانه‌ای مردم است.

به گفته وی، جاماندگان از یارانه و افرادی که اصلاً یارانه نمی‌گرفتند، باید برای ثبت‌نام به سامانه my.gov.ir  سازمان هدفمندسازی مراجعه شود.

واریز یارانه یک میلیونی رئیسی؟

 

واریز یارانه یک میلیون تومانی صندوق هنر در حالی است که برخی گمان کرده بودند دولت قرار است یارانه جدیدی با عنوان یارانه یک میلیون تومانی عید فطر را به حساب مردم واریز کند.

 

بسیاری از افراد منتظر واریز یارانه یک میلیون تومانی عید فطر رئیسی بودند. اما حالا مشخص شده که یارانه یک میلیونی شامل حال اعضای صندوق هنر میشود و نه عامه مردم. پیش از این هم اعلام شد که دولت قرار نیست یارانه جدیدی به مناسبت عید فطر واریز کند.

در ماه رمضان مردم سه یارانه دریافت کردند؛ یکی یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی و دیگری یارانه معیشتی که به روال هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد. یارانه دیگری که در ماه رمضان به حساب برخی از سرپرستان خانوار واریز شد یارانه ۱۵۰ هزار تومانی ماه رمضان بود که به حساب ۱۱ میلیون نفر واریز شد.

اما هم سازمان برنامه و بودجه و هم وزارت کار به تجارت‌نیوز خبر دادند که یارانه مناسبتی جدیدی پرداخت نمی‌شود و واریز یارانه عید فطر و یارانه یک میلیون تومانی رئیسی، شایعه است.

 چه کسانی یارانه جدید رمضان را می‌گیرند؟

از قرار معلوم مشمولان یارانه رمضان بر پایه جامعه هدفی است که در دو مرحله قبل نیز به مناسبت بیست و دوم بهمن (سالروز پیروزی انقلاب) و فرارسیدن عید نوروز یارانه‌ دریافت کرده بودند.

 

سازمان هدفمندی یارانه‌ها می‌گوید که با هدف کمک به معیشت خانوارها تمامی محاسبات مربوط به یارانه ماه رمضان را براساس اطلاعات به روز شده و اعلامی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی انجام داده است.

البته مشمولان یارانه ۲۲ بهمن ۳۴ میلیون نفر بودند. اما مشمولان یارانه عید تنها ۱۲ میلیون نفر بودند؛ افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و افرادی که به هر دلیلی مشمول سهام عدالت نشده بودند.

احتمالا با توجه به مبلغ ۱۵۰ هزار تومانی یارانه رمضان، مشمولان این یارانه همان افرادی هستند که یارانه عید را دریافت کردند.

زمان واریز یارانه جدید رمضان

هنوز زمان دقیق واریز یارانه رمضان مشخص نیست. اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد یارانه رمضان تا قبل از هفته سوم رمضان واریز می‌شود. به عبارتی این یارانه تا پیش از عید فطر به حساب مشمولان آن واریز می‌شود.

البته دولت در واریز این یارانه تاخیر داشت. چون یارانه رمضان ۱۴۰۰ در دومین روز ماه رمضان به حساب مردم واریز شد. اما یارانه رمضان ۱۴۰۱ هنوز واریز نشده است.

چند روز قبل استاندار زنجان از اجرای طرح آزمایشی پرداخت یارانه نان خبر داده وگفته قرار است تا دو ماه آینده طرح پرداخت یارانه نان در چند استان اجرا شود. احتمالا بعد از اجرای طرح پایلوت یارانه نان، این طرح در کل کشور اجرا می‌شود. اما جزئیات پرداخت یارانه نان چیست؟

تگ های مرتبط

ارسال نظر