اللهیار صیادمنش با باز کردن دروازه دیناموکیف، یک امتیاز سرنوشت سار برای زوریا کسب کرد و به صورت رسمی به کارش در این تیم اوکراینی پایان داد.

سایت شماره یک:

به گزارش "ورزش سه"، پیروزی روز گذشته شاختار برابر اولکساندریا باعث شده بود تا دینامو با حمایت هوادارانش در استادیوم المپیسکی به دنبال باز پس گیری صدر جدول باشد و آنها برای اینکه دوباره به رتبه نخست جدول رده بندی لیگ اوکراین برگردند، می بایست از سد زوریا لوهانسکی می گذشتند که در 5 دیدار از 6 تقابل گذشته برابر دینامویی ها شکست خورده بود.

همه چیز بر وفق مراد شاگردان لوچسکیو پیش رفت. آنها پیش از آنکه ایگور پاشال داور مسابقه سوت پایان بازی در نیمه نخست را بزند به گل رسیدند و با روحیه بالا به رختکن رفتند. اکنون دینامو 3 امتیاز را در دست داشت و به صدر جدول بازگشته بود اما هر چقدر که 45 دقیقه ابتدایی برای دینامو خوب به پایان رسید، نیمه دوم با شوکی غافلگیر کننده برایشان آغاز شد.

پاس دنیس فاووروف از سمت راست به اللهیار صیادمنش رسید. مهاجم ایرانی که برای پنجاهمین بار پیراهن زوریا را بر تن کرده بود، با یک چرخش دیدنی مدافعان دینامو را از روند بازی خارج کرد و با شلیکی دقیق توپ را به آنجایی فرستاد که باید می رفت و هر چقدر که گئورگی بوشچان سنگربان تیم ملی اوکراین به بدنش کش داد، نتوانست ضربه مهاجم جوان و آینده دار ایرانی که به گوشه دروازه زده شده بود را مهار کند.

تقریبا همگان از وداع اللهیار با زوریا خبر داشتند. با وجود اینکه او می بایست پس از این بازی چمدانش هایش را به مقصد ترکیه می بست، اما با همان روحیه و انگیزه بالا و تمام نشدنی پای به زمین مسابقه گذاشت و دروازه تیمی را باز کرد که بارسلونا همین امسال در دو بازی رفت و برگشت به زحمت و با نتیجه مشابه یک بر صفر شکستش داده بود و بایرن نیز 2 بر یک از سد این تیم گذشته بود.

دینامو در نهایت نتوانست از بازی خانگی برابر زوریا دست پر خارج شود و علت اصلی ناکامی شاگردان میرچا لوچسکیو یک جوان ایرانی به نام اللهیار صیادمنش بود که باید او را از زمستان سرد اروپا، در لباس فنرباغچه ببینیم مگر اینکه تیم ترکیه ای بخواهد او را به تیم جدیدی بفروشد.

وب سایت اوکراینی football.ua تیتر بزرگ "اللهیار به زوریا کمک کرد تا در آخرین بازیش برای این باشگاه از دینامو کیف امتیاز بگیرد" را برای این دیدار انتخاب کرده است. این رسانه به چهره صیادمنش اشاره کرده که پس از باز کردن دروازه دینامو چندان خوشحال نبوده و در این باره نوشته است: تمام اتفاقات قبل از بازی و حال و هوای مستقیم در زمین نشان می داد که برای مهاجم ایرانی این آخرین بازی برای زوریا لوهانسک است، زیرا قرارداد او در آخرین روز سال جاری به پایان می رسد. جشن او پس از گلزنی دارای نشانه ای بود که برای شرایط او (ترک تیم) بسیار مناسب بود. عصر امروز به مهاجم ایرانی و خداحافظی زیبای او اختصاص داشت.

پیش از آغاز این بازی، باشگاه زوریا با انتشار این تصویر از پنجاهمین بازی صیادمنش برای این تیم خبر داد. او پس از باز کردن دروازه دیناموکیف، شمار گل هایش را برای زوریا به عدد 15 رساند. ضمن اینکه اللهیار در این مدت 7 پاس گل نیز داده بود.

دیگر رسانه مطرح اوکراین یعنی  football24 نیز به جدایی بازیکن ایرانی اشاره کرده و با تیتر "وداع زیبا با اللهیار" نوشته است: صیادمنش آخرین بازی خود را برای لوهانسک انجام داد. اللهیار پیش از این بازی با هم تیم هایش خداحافظی کرده بود و پس از این بازی، با تیم به محل اسکان تیم بازنخواهد گشت. زوریا نتوانست با غول ترکیه ای بر سر مبلغ 3 و نیم میلیون یورویی به توافق برسد تا اللهیار با گلزنی در بازی امروز به شکلی دلنشین با زوریا خداحافظی کند.

آنگونه که رسانه های ترکیه نوشته اند، صیادمنش به زودی راهی این کشور می شود و در تمرینات فنرباغچه حضور خواهد یافت. پس از آن، سرمربی تیم در مورد آینده مهاجم جوان ایرانی تصمیم گیری می کند.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر