سایت شماره یک:

آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

امروزه دانش زبان‌ خارجی (انگلیسی به طور خاص به عنوان ابزار اصلی ارتباط بین‌المللی)یک نیاز مبرم برای برقراری ارتباط با دیگران است . برای اغلب والدین واضح است، اما هنوز یک سوال باقی می‌ماند: در چه سنی باید کلاس انگلیسی را برای کودکان آغاز کنیم؟

سن یادگیری زبان انگلیسی در کودکان

سن یادگیری زبان انگلیسی در کودکان برای شما هم تبدیل به یک چالش شده؟ شما هم مانند هر پدر و مادری رویای این را در سر دارید که کودک دلبندتان به ۱۰ زبان دنیا مسلط باشد؟ یا برای او آینده‌ای در جایگاه یک دیپلمات کاملاً مسلط به زبان‌های مختلف، در عرصه‌های بین‌المللی تصور کرده‌اید و حال، هراس از آن دارید که خدایی نکرده فرزندتان در جوامع بین‌الملل موقع صحبت کردن به مشکل بر بخورد؟

احتمالا با خواندن این چند خط ابری از رویاها بالای سرتان ایجاد شده و کودک هنرمندتان را در حال سخنرانی در مسابقه Grammy Award به تصویر می‌کشد و خب به هر حال تسلط او بر زبان در آن مراسم، چندتایی تقدیر و تشکر و اینکه “آفرین بر پدر و مادر این بچه با این فرزند با استعدادشان” هم نسیب شما خواهد شد. رویایی شیرینی است نه؟

هیچ نکته مشترکی وجود ندارد: برخی متخصصان توصیه می‌کنند که درس‌ های  انگلیسی را با کودکانی که ۳ تا ۴ سال سن دارند شروع کنند، و برخی دیگر انتظار دارند که برای یک دوره آگاهی بیشتر منتظر بمانند (۵ تا ۶ سال)، در حالی که دیگران یادگیری  انگلیسی را در درجه اول می‌دانند . این وظیفه والدین است که تصمیم بگیرند.

توانایی ذاتی یادگیری در ۳ تا ۴ سال اول زندگی باعث می‌شود یادگیری زبان دوم بسیار آسان باشد.

مطالعاتی در دانشگاه هاروارد تأیید می‌کند که در صورت یادگیری زبان دوم در سنین پایین؛ خلاقیت، مهارت‌ تفکر انتقادی و انعطاف‌پذیری ذهن به طور قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند. محققان معتقدند که سه سال اول زندگی، یک دوره حیاتی در زندگی کودک است و در این دوره، پایه‌های نگرش، تفکر و یادگیری هر شخص بنا گذاشته می‌شود به این مفهوم که کودکان توانایی ذاتی یادگیری زبان انگلیسی را در این سنین دارند.

طبق تحقیقات، یادگیری زبان دوم برای کودک به همان راحتی زبان اول یا زبان مادری او است. شاید برخی تصور کنند که این بار سنگینی را بر دوش یک کودک ۳ ساله می‌گذارد، اما اینطور نیست. توانایی ذاتی یادگیری در ۳ تا ۴ سال اول زندگی باعث می‌شود یادگیری زبان دوم بسیار آسان باشد.

مطالعات نشان داده است که ۵۰٪ توانایی ما برای یادگیری در ۴ سالگی و ۳۰٪ دیگر در سن ۸ سالگی ایجاد می‌شود. به همین دلیل است که توصیه می‌شود بچه‌های سه ساله برای یادگیری زبان دوم تشویق شوند.

۱۱ تا ۱۳ سالگی، بهترین سن یادگیری زبان انگلیسی در کودکان

طی مطالعاتی که بر روی ۱۷ هزار کودک انگلیسی زبانی که فرانسوی می‌آموختند، نشان داده کودکانی که از یازده سالگی شروع به یادگیری زبان انگلیسی کرده‌اند، در مقایسه با افرادی که از حدود هشت سالگی شروع به آموختن زبان کرده‌اند، در آزمون‌ها بهتر عمل می‌کنند. یکی از دلایل این موضوع این است که کودکان در این سنین یادگیری را جدی‌تر می‌گیرند و تمایل بیشتری به انجام این کار دارند.

همچنین مشخص شده که نوجوانانی که قبل از ۱۵ سالگی زبان دوم را یاد می‌گیرند، راحت‌تر بر آن مسلط شده و می‌توانند مانند یک فرد بومی آن کشور، صحبت کنند.

از طرف دیگر، نوجوانانی که بیش از ۱۵ سال دارند و همچنین بزرگسالان، در یادگیری و آموزش زبان انگلیسی نسبت به افراد کم سن و سال‌تر، عملکرد پایین‌تری دارند. دلیل این امر این است که کودکان محدودیت‌های تجربی و شناختی ندارند و این مسئله شرایط را برای یادگیری سریع‌تر فراهم می‌کند.

انگلیسی برای کودکان 4-6 ساله

آموزش و پرورش در این عصر دلالت بر آشنایی نزدیک تر با کلمات جدید (آموزش واژگان انگلیسی)، مینی دیالوگ ها (برای مثال عروسک گردانی صحنه های خنده دار با دستانشان )، تماشای ویدئوها و کارتون های آموزشی زبان انگلیسی رنگارنگ دارد.

توصیه می‌شود که وقتی یک کودک به سن مدرسه می‌رسد و برای اینکه از بازیگوشی کودکان جلوگیری شود  (از این لحظه یادگیری فقط یک بازی سرگرم‌کننده است، با این حال، لازم است که دانش‌آموز علاقه‌مند و کنجکاو باشد).

قبل از هر چیزی پیشنهاد میکنم با بهترین سایت آموزش زبان انگلیسی آشنا شوید.

وسایل الکترونیکی در این جا کمک کننده خواهند بود:

تماشای نمایش‌های رنگی؛

بازی‌های سرگرم‌کننده کوتاه  (کتاب‌های رنگی)؛

چطور درک کنیم که آیا کودک شما آماده یادگیری است؟

هر کودک منحصر به فرد است. آن‌ها متفاوت رشد می‌کنند. در این زمینه، نشان دادن نه تنها تمایل شما به داشتن یک کودک دو زبانه بلکه عینیت آن بسیار مهم است. بدون مقایسه او با دختر یا پسر دوستان خود، بر روی کودک خود تمرکز کنید.

به چه چیزی نیاز دارید که به آن توجه کنید؟ آموزش زبان انگلیسی به کودکان نباید آغاز شود اگر:

کودک شما در مکالمه ی زبان مادری خود بدون اعتماد به نفس است (شما باید به این مشکلات با عنوان واژگان محدود در مکالمه روزمره، نقص تلفظ، مشکلات با ارتباطات منطقی توجه می‌کنید).

* کودک شما نمی‌خواهد فعالانه در دنیا قدم بردارد بیشتر ترجیح به گوشه نشینی دارد.

*کودک شما از نظر روانی آمادگی ندارد (برای شروع یادگیری انگلیسی با کودک لازم است و بهتر است که زبان مادری شان را حداقل در سطح پایه بدانید).

زمانی که تعادل بین "مزایا" و "معایب" پیدا نشد، بهتر است به صورت تجربی را را پیدا کنید: اگر فرزندتان احساس کسالت می‌کند و یا علاقه‌ای به درس خواندن ندارد، عجله نکنید. برعکس،شما میتوانید راه های جدیدی را پیدا کنید مثلا بازی انگلیسی در تخت خواب کودک تان این کار بعث میشود یادگیری همراه با لذت باشد.

بسیاری از پدر و مادر ها فکر میکنند برای یادگیری زبان انگلیسی کودک شان دیر شده است"هرگز برای یادگیری دیر نیست"، در حالی که شروع بیش از حد زود ممکن است مخرب باشد. مساله اصلی انتخاب حق و تست روش‌های تدریس زبان انگلیسی است.

انگلیسی برای کودکان : تکنیک های مدرن

کودکان بهتر از بزرگسالان یاد میگیرند .فرا گرفتن زبان جدید برای آنها آسان تر است  هیچ مشکلی در آموزش با یک سیستم زبانی غیرمعمول ندارد. بنابراین اساس اکثر روش های تدریس  در قالب بازی است.

در مقابل بزرگسالان, کودکان معمولاً به کلاس های متوالی (برنامه ریزی شده) نیاز ندارد: زبان آموز جوان باید علاقه مند به انگلیسی باشد،  فرایند یادگیری باید متنوع و پویا باشد، بدون توضیحات طولانی. و برای کوچکترین دانش آموزان این کلاس می تواند به شکل زیر باشد:

• پیاده سازی عبارات سلام به زبان انگلیسی در ارتباطات، نام اعضای خانواده، و غیره؛

• استفاده از کارت های آموزشی با تصاویر زنده (رنگ ها، حیوانات، اشیاء، شخصیت های معروف)؛

• خواندن آهنگ های خنده دار انگلیسی با ملودی گیرا و قافیه های ملودیک؛

• خواندن داستان های انگلیسی با اضافه کردن کلمات انگلیسی به متن داستانی که زبان مادری کودکان است با اینکار به راحتی داستان فارسی را به نسخه کاملاً انگلیسی ساده شده تبدیل کرده اید.

آیا بهترین سن یادگیری زبان انگلیسی برای همه کودکان یکسان است؟

در حالت کلی نمی‌توان برای همه کودکان نسخه یکسان پیچید و گفت تمامی کودکان باید در سن 3 الی 4 سالگی یادگیری زبان دوم را شروع کنند و بهترین سن برای یادگیری زبان انگلیسی در تمام کودکان مشترک است. اما همانطور که حتما متوجه شده اید نتایج تحقیقات نشان داده است که به طور میانگین این بازه سنی نتیجه بهتری در یادگیری زبان انگلیسی در برداشته است.

از طرفی اگر بخواهیم با جزئیات بیشتری به این موضوع بپردازیم باید شرایط و محیط یادگیریزبان انگلیسی کودکان را نیز در نظر بگیریم. به عنوان مثال توصیه می‌شود که کودکانی که به هر علتی در سنین 3 الی 4 سالگی استارت یادگیری زبان دوم را نزده اند در سن 6 الی 7 سالگی که شروع به خواندن و نوشتن می‌کنند، زبان دوم را نیز بیاموزند.

در این حالت نیز بهتر است فرزندان خود را 2 الی 3 بار در هفته به کلاس زبان بفرستید و یا 3 جلسه در هفته را در منزل خودتان یا تحت نظر معلم خصوصی انگلیسی به آموزش زبان انگلیسی کودکان خود بپردازید.

اما اگر شرایط تمرین و تدریس زبان به کودک بیش از یکبار در هفته مهیا نبود، بهتر است سن یادگیری را به سن 12 سالگی به تعویق بیندازید. چرا که طبق تحقیقاتی که صورت گرفته است کودک در آن سن با یکبار در هفته چیز مفیدی آموزش نخواهد دید.

بنابراین بهتر است آموزش یکبار در هفته را به سن 12 سالگی موکول کنید تا کودک از نظر ذهنی به شناخت کاملتری نسبت به جهان و اطراف خود رسیده باشد. چرا که کودک در این سن، به سطحی رسیده است که اگر در هر صورت زمان‌های کمی هم در ارتباط با یادگیری زبان باشد، باز هم بتواند به محض رو به رو شدن واژگان جدید یا گرامر زبان انگلیسی به راحتی ارتباط برقرار کند، تصور صحیح و در عین حال خلاقیت بالایی برای حفظ آموزش در ذهن خود داشته باشد.

جمع بندی و نتیجه گیری

دانش آموزان خیلی کوچک اطلاعات جدید را سریع‌تر و آسان‌تر به خاطر می‌سپارند. در عین حال مهم است که مطمئن شوید که کودک شما به درستی یک قاعده  را درک می‌کند، بنابراین، تست‌ها نمی‌توانند نادیده گرفته شوند. با این حال، لازم است که آن‌ها در شکل بازی باشند - کودک باید از گذراندن تست بی‌باک باشد - اشتباهات او باید بیشتر شبیه به بازگشت چند سلول به عقب در طول بازی تخته‌ای باشد.

اکثر والدین متقاعد شده اند که شروع به یادگیری زبان انگلیسی ساده است: شما باید یک معلم حرفه ای زبان انگلیسی یا یک مدرسه خوب پیدا کنید. و این دقیقا رویکرد درستی است که کارایی و نتایج را تضمین می کند.

 

منبع : https://miraaraqi.com/mag/teaching-english-children

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر