کافه‌گردی یکی از مهم‌ترین تفریحات پایتخت‌نشینان است. در سال‌های اخیر خانه‌های قدیمی زیادی تبدیل به کافه‌های دنج و صمیمی شده‌اند. به‌دلیل حس‌وحال قدیمی و ناب این ساختمان‌ها، کافه‌هایی با بناهای قدیمی طرفداران بسیاری پیدا کرده‌ است.

سایت شماره یک:

 

 کافه دیاموند یکی از کافه‌های معروف تهران است که در یک بنای قدیمی از تهرانی‌ها میزبانی می‌کند. برای آشنایی بیشتر با این کافه، با من در این مطلب از نابرو همراه باشید.

گشتی در کافه دیاموند

کافه دیاموند در یک بنای 120 ساله قرار گرفته است. این کافه به‌واسطه ساختمان قدیمی و محیط زیبایش، مکان مناسبی برای قرارها و دورهمی‌های دوستانه محسوب می‌شود. احتمالا کسی از ماجرای تبدیل اولین خانه قدیمی شهر به کافه و رستوران خبر ندارد. مشخص نیست نخستین خانه‌ای که به محل رفت‌وآمد کافه‌بازان و دوست‌داران قهوه تبدیل شد، کجاست؟ این ایده که یک خانه قدیمی و شاید فراموش شده، می‌تواند محل دورهمی‌های دوستانه باشد، چه زمانی و به ذهن چه کسی رسیده است؟

هرچه باشد این روزها به‌دلیل علاقه مردم به کافه‌نشینی و البته لذت از فضای خانه‌های قدیمی، بناهای سنتی زیادی در شهر تهران به کافه‌های پرتردد تبدیل شده‌اند. این اتفاق خوب باعث شد تا هم خانه‌های متروکه سنتی احیا شوند و هم گوشه‌ای دنج برای مردمی باشند که می‌خواهند ساعاتی را دور از هیاهو و شلوغی شهر بگذرانند.

تهران حدود 50 کافه با بناهای سنتی دارد که در نقاط مختلف شهر پراکنده شده‌اند. البته تراکم این کافه‌ها در مناطق مرکزی شهر بیشتر است. هر کافه با ایجاد فضای منحصر‌به‌فرد و منوی مخصوص خود، سعی کرده تا مشتری‌های بیشتری را جذب کند. تعداد مشتری‌های کافه معیار مهمی برای سنجش کیفیت آن است.

فضای داخل کافه دیاموند

کافه دیاموند تهرانکافه دیاموند در نظر سنجی‌های اینترنتی، علاوه‌بر کسب رتبه بالا، نظرات قابل‌قبولی را به خود اختصاص داده است. این ساختمان قدیمی ۱۲۰ ساله، نزدیک میدان فردوسی قرار گرفته و نزد دوست‌داران کافه و رستوران بسیار محبوب است. به همین دلیل کافه دیاموند مشتریان ثابت بسیاری دارد. دیاموند هم فال است و هم تماشا. منوی پروپیمانش فال است و فضای دلنواز و تلفیق شده از سنت و مدرنیته آن تماشا! نمای بیرون بنا و طراحی داخل آن در اولین نگاه، نظر مشتریان را به خود جلب و حس خوبی در بیننده ایجاد می‌کند.

نمای بیرونی ساختمان دو طبقه کافه، آجری است. پنجره‌های بزرگ دودی رنگ دو طرف در اصلی قرار دارند و گلدا‌ن‌های بزرگی جلوی آن‌ها را پوشانده است. زیبایی بخش ورودی باعث شده تا تصویر اولیه‌ای که در ذهن مشتری نقش می‌بندد، نمایی کامل و زیبا باشد. ساختمان دیاموند از سه بخش سالن اصلی طبقه همکف، حیاط و طبقه بالایی یا بخش اسموکینک تشکیل شده است.

کافه‌ای برای هر نوع سلیقه

ورودی ساختمان راهرویی است که طبقه همکف را به دو بخش تقسیم می‌کند. سمت راست سالن، کتابخانه‌ای بزرگ همراه چند میز و صندلی چوبی قرار دارد. سمت چپ میز و نیمکت‌هایی چند نفره برای برگزاری دورهمی‌های دوستانه فضا را پر کرده‌اند. نور مناسب و چشم‌انداز زیبای پنجره‌ها به طرف خیابان، محیط خاص و زیبایی را در سالن پدید آورده است. این فضا هم دوست‌داران سالن‌های کم نور را راضی می‌کند و هم مکان مناسبی برای علاقه‌مندان به نور و روشنایی است.

انتهای سالن ورودی، حیاط خوش‌منظره دیاموند قرار دارد. در این حیاط زیبا، میز و صندلی‌های فلزی با فاصله مناسبی از هم قرار گرفته‌اند. دیوار و فضاهای خالی هم با درختچه و گلدان‌های سبز و رنگارنگ پر شده است. حیاط دنج و زیبای کافه، محل مناسبی برای دورهمی‌های دوستانه حتی در تابستان است. در فصل تابستان، خنک‌کننده‌های بزرگی هوای حیاط را متعادل می‌کنند و باعث ایجاد هوایی مطبوع در حیاط می‌شوند.

زیبایی چیدمان حیاط و وجود گلدان‌های و درختان سرسبز نشستن در حیاط این عمارت قدیمی را لذت‌بخش کرده است. شما می‌توانید میزهایی که کنار دیوار و زیر سقف هستند یا میزهای وسطی که سقفشان آسمان است را برای نشستن انتخاب کنید.

منوی پروپیمان، باب طبع هر سلیقه

کافه دیاموند تهرانمنوی متنوع، فضای آرام و اصیل، کیفیت بالای غذا با رسپی‌‎های دقیق و تزیینات منحصر‌به‌فرد از ویژگی‌های کلی کافه هستند. علاوه‌بر آن، دیاموند پرسنل خوش برخورد و کارآزموده‌ای دارد. منوی کافه برای همه افراد با سلیقه‌های مختلف غذایی راضی کننده است. انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم، کیک‌ها، سالادها و پاستاها را می‌توانید از منو کافه سفارش دهید. توجه داشته باشید که مدت زمان تعیین شده برای استفاده از هر میز 90 دقیقه است. البته برای راحتی و معطل نشدن مشتریان، امکان رزرو میز بدون پیش پرداخت هم وجود دارد. کافی است با کافه تماس بگیرید و ساعت حضور خود را از پیش اعلام کنید.

چطور به دیاموند برویم؟

ساده‌ترین مسیر رسیدن به کافه دیاموند، رفتن به میدان فردوسی است. پس از آن خود را به خیابان استاد نجات اللهی یا سپهبد قرنی برسانید و از سمت راست به خیابان فلاح پور وارد شوید. پس از ورود به خیابان، کافه دیاموند را در پلاک 33 خواهید دید. کافه در محدوده طرح ترافیک‌ قرار دارد. بنابراین بهترین راه برای رسیدن به آن استفاده از مترو است. این کافه فاصله‌ای حدود شش دقیقه تا ایستگاه فردوسی دارد. برای ارتباط با آن می‌توانید با شماره 88890196 تماس بگیرید. همچنین برای اطلاعات بیشتر، به صفحه اینستاگرام کافه دیاموند به آدرس cafediamond@ سر بزنید.

تگ های مرتبط

ارسال نظر