ناله یک نوزاد منجر به نگرانی همسایه‌ها از وضعیت ساکنان منزل و جلوگیری یک حادثه مرگبار در پی گازگرفتگی شد.

سایت شماره یک:

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران پویا؛ ساعت 17:27 امروز (هشتم دی) یک مورد حادثه گازگرفتگی در منطقه یافت‌آباد، میدان شهرداری به سامانه 125 آتش‌نشانی تهران اعلام شد که به سرعت آتش‌نشانان یک ایستگاه آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

نخستین‌ گروه از آتش‌نشانان در مدت زمان سه دقیقه در محل حادثه حاضر شدند، محل حادثه یک ساختمان چهار طبقه هشت واحدی و مسکونی بود.

درِ یک‌ واحد حدوداً 40 متری در طبقه دوم این ساختمان بسته بود و همسایه‌ها با شنیدن صدای ناله یک کودک و عدم پاسخگویی ساکنان منزل، نگران شده و آتش‌نشانی را باخبر کرده بودند.

آتش‌نشانان پس از گشودن در و ورود به منزل با پسربچه‌ای حدوداً 6 ماهه مواجه شدند که روی یک مبل قرار داشت و بی‌تابی زیادی می‌کرد.

آتش‌نشانان در بخشی دیگری از منزل با خانمی حدوداً 35 ساله و دختری حدوداً دو ساله که کاملاً بی‌حال و نقش بر زمین بودند، مواجه شده و بلافاصله تمام وسایل گرمایشی را خاموش کردند؛ یک دستگاه بخاری و یک دستگاه آب‌گرمکن دیواری داخل منزل روشن و تمام منافذ و ورودی هوا بسته بود.

آتش‌نشانان هر سه نفر را تحویل عوامل اورژانس دادند که خوشبختانه با کمک‌های اولیه هر سه به حالت اولیه بازگشته اما برای مداوای دقیق‌تر به مراکز درمانی انتقال یافتند.

سید جلال ملکی؛ سخنگوی آتش‌نشانی تهران با اعلام این خبر به خبرنگار تسنیم گفت: شاید اگر چند ثانیه تأخیر در اطلاع‌رسانی یا حضور آتش‌نشانان روی می‌داد، این سه نفر جان خودشان را از دست می‌دادند.

وی با معجزه خواندن نجات این افراد، گفت: این نوزاد کوچک همسایه‌ها را از وضعیت باخبر کرد و آتش‌نشانان نیز پس از حضور در محل با شنیدن صدای نوزاد و عدم پاسخ دیگر اعضای منزل مشکوک شده و در را باز کرده بودند‌.

ملکی ابراز امیدواری کرد که مشکل خاصی برای این سه نفر در بیمارستان نیز پیش نیاید و متذکر شد: در گذشته نیز بارها گفته بودیم که وسایل شعله‌دار و گرمایشی مانند بخاری، پکیج و آب‌گرمکن مخصوصاً در مکان‌های کوچک نباید به صورت طولانی روشن باشد و در صورت اجبار به روشن بودن طولانی مدت این وسایل، حتماً باید مسیری مانند پنجره یا زیر در باز باشد تا هوای مورد نیاز آن شعله تأمین شود وگرنه شعله از اکسیژن داخل محیط برای ادامه حیات خودش استفاده می‌کند و باعث کاهش اکسیژن و در نهایت مسمومیت افراد حاضر می‌شود.

تگ های مرتبط

ارسال نظر