حوادث رکنا: مردی که پس از قتل برادرش با گذشت اولیای دم از قصاص رهایی یافته بود به لحاظ جنبه عمومی جرم محاکمه شد.

سایت شماره یک:

  به گزارش رکنا، رسیدگی به این پرونده از سال 99 با گزارش کشف یک جسد از سوی مردی کشاورز آغاز شد. وی در تشریح ماجرا به مأموران گفت: در مزرعه کار می‌کردم که متوجه شدم مانعی باعث توقف ماشین کشاورزی‌ام شد پس از پیاده شدن از ماشین متوجه جسد مرد جوانی شدم که با ضربه‌های چاقو کشته شده است.

 در ادامه مأموران با پیدا کردن کیف مقتول هویت و خانواده او را شناسایی کردند.

مأموران در گام بعدی تلفن همراه مقتول را مورد بررسی قرار دادند و مشخص شد که وی آخرین بار با برادرش شاهرخ مکالمه داشته است. به این ترتیب مرد جوان به اداره پلیس احضار شد. او که در ابتدا قصد داشت خودش را بی‌اطلاع نشان دهد در نهایت به قتل برادرش اعتراف کرد و گفت: چند سال قبل شهرام به خاطر اختلاف بر سر زمین‌های پدرم برادر دیگرمان به‌نام شاهین را کشت و پدر و مادرم با اعلام گذشت مانع قصاص او شدند اما چند ماه بعد مادرم به‌خاطر غم از دست دادن پسر جوانش دق کرد و مرد. من از همان موقع کینه برادرم را به دل گرفتم. او همیشه زورگویی می‌کرد. زمین‌های پدرم را تصاحب کرده بود و هیچ پولی هم پرداخت نمی‌کرد و سود حاصل از محصول زمین‌های پدرم را هم فقط برای خودش می‌خواست و برایش زندگی سخت پدرم اهمیتی نداشت. من بازهم صبوری کردم تا اینکه متوجه شدم او پدرم را کتک زده و همین موضوع آنقدر ناراحتم کرد که تصمیم گرفتم او را بکشم. بعد هم روز حادثه به بهانه‌ای او را به زمینی کشاورزی در ورامین کشاندم و با چاقو دو ضربه به او زدم و بعد هم خفه‌اش کردم و جسدش را همانجا رها کرده و به خانه برگشتم بعد هم فقط موضوع را به برادرم گفتم.

از سوی دیگر پدر مقتول با حضور در دادسرا و با تأیید اظهارات پسرش عنوان کرد: از شاهرخ شکایتی ندارم و او را می‌بخشم.

پس از آن هم پرونده متهم به‌دلیل جنبه عمومی جرم به شعبه 7 دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد.

در جلسه رسیدگی متهم که با وثیقه آزاد بود در دادگاه حاضر شد و با تکرار اظهاراتش گفت: بابت اتفاقی که افتاده،  ناراحتم اما بر این باورم که برادرم مستحق مرگ بود.

بعد از اظهارات متهم و وکیل مدافع او قضات برای صدور رأی وارد شور شدند.

تگ های مرتبط

ارسال نظر