سایت شماره یک:

دستگاه های بسته بندی از جمله امکاناتی ست که در صنعت به قدری محبوبیت و متقاضی پیدا کرده اند؛ که هر بار شاهد ویژگی های تازه و جدیدی در این زمینه هستیم برای مثال دستگاه های بسته بندی که مجهز به امکاناتی مانند: تاریخ زن، پاکت زن، عملکرد الکترومکانیک پنوماتیک،  PLC مجهز به کنترل و ... شده اند؛ همچنین ویژگی هایی که به دستگاه های بسته بندی توزینی این امکان را می دهند که بر اساس دو روش دو سر پرس و چهار طرف دوخت محصولات را بسته بندی نمایند. به طبع خواستگاه این دستگاه ها نیز روز به روز افزایش می یابد.

درست است که دستگاه های بسته بندی مربوط به آخرین مرحله برای تولید کالا است ولی باید توجه داشت که نتیجه ی کار دستگاه های بسته بندی اولین مرحله برای فروش به شمار می رود. هدف کالا یعنی مشتری با اولین چیزی که مواجه می شود بسته بندی کالاست. پس

پر واضح است که در مارکتینگ ، صنعت بسته بندی از اهمیت بسیار ویژه ای بر خوردار است ضمن این که هر چه رو به جلو می رویم در عرصه ی توزیع و بازار شاهد بسته بندی هایی هستیم که روز به روز چشم نواز تر، جذاب تر و توجه بر انگیز تر می شوند و به اتمام روز هایی می رسیم که از فروشندگان می خواستیم اکثر کالا ها را با پلاستیک و روی ترازو وزن کنند و خریداری می نمودیم.

 

مدل های مختلف دستگاه های بسته بندی

به طور کلی دستگاه ها، به دو مدل خانگی و صنعتی دسته بندی می شوند. دستگاه های خانگی به دلیل پوشش دادن حجم کمی از محصولات طبیعتا از وزن ، حجم و متریال کمتری برخوردار است . علاوه بر این که کمپرسور های دستگاه های خانگی کوچکتر است و این امر موجب سر و صدای کمتر دستگاه می شود . همچنین سرعت بسته بندی کالا ها کمتر است و به دونبال آن قیمت کمتری نیز دارد .

که البته عوامل دیگری همچون سایز ، قابلیت های دستگاه ، حجم بسته های تولیدی ابعاد دستگاه ، تیراژ محصولات، توان تولید و... نیز عواملی هستند که در این تقسیم بندی تاثیر گذارند.

از جمله شرکتهای تولید کننده دستگاه و ماشین آلات بسته بندی، رسا ماشین است که از جمله شرکت های قدیمی است که در این حوزه کار میکند.

 

4

ویژگی دستگاه های توزین دار یا وزنی

این دستگاه ها بر اساس وزن محصولات را تقسیم بندی نموده و سپس در بسته بندی ها قرار می دهد این موضوع وجه تسمیه نام دستگاه نیز هست دستگاه های توزین دار دارای تنوع از یک توزین یعنی فقط یک نازل تا بیست و شش توزین است .

این دستگاه ها بسته بندی طیف وسیعی از محصولات را پوشش می دهد که در زیر به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

·حبوبات

  • خشکبار
  • مواد غذایی چون چای، ماکارونی، شکر، نمک و ...
  • تنقلات: میوه های خشک، چیپس، پفک، پاستیل و...
  • مواد کشاورزی: مثل مواد تقویتی، کودها، خاک
  • محصولات صنعتی مثل انواع یراق آلات پیچ و مهره، اسکاچ ...

دستگاه های توزین دار به دلیل سرعت و دقت در انجام بسته بندی از محبوبیت ویژه ای بر خوردارند. از قابلیت های دیگر دستگاه های توزین دار می توان به قابل تغییر بودن ابعاد دستگاه اشاره نمود. همچنین قابلیت تغییر برق سه فاز و تک فاز که در این دستگاه ها تعبیه شده این امکان را می دهد که در محیط های مسکونی نیز استفاده شود.

این دستگاه ها تمام اتوماتیک است و علاوه بر این که به طور دقیق محصولات را وزن کشی می کند امکان درج قیمت، تاریخ تولید، انقضا و رول چاپ شده ی پاکتی را دارد.

از دیگر امکانات دستگاه های توزین دار می توان به قابلیت تزریق گاز ازت به بسته بندی محصول جهت ماندگاری بیشتر سلامت محصول است. همچنین مخزن جنس استیل استنلس آن که امکان نظافت و شستشو بدون آسیب و زنگ زدگی را می دهد. ضمن این که قابلیت اتصال لفاف های متفاوت مانند سلفون، پلی استر، آلومینیوم، ترسبافون، صدفی و ... را دارد.

بر روی این دستگاه ها قابلیت هایی برای استفاده آسان تعبیه شده از جمله چرخ هایی که به آسانی بتوان آن ها را جابجا نمود، اپراتور آسان، غبارگیر، صفحه ی تاچ اسکرین همچنین دارای مانیتور با قابلیت تنظیم زبان های مختلف از جمله فارسی است بنابر این برای صادرات ماشین ها نیز محدودیتی وجود ندارد.

این دستگاه ها دارای سایز بندی لوله یقه 12 – 17 – 25 – 34 – 36 – 40 و 42  است. و وزن متغییر از 1500 و 1800 و ... بنا به نوع محصول و انتخاب توزیع کننده است. ضمن این که می توان عرض بسته بندی ها را نیز تغییر داد. که در کنار سرعت و دقت زیاد دستگاه ها در بسته بندی مطابق با استاندارد های روز دنیا به این دستگاه ها محبوبیت ویژه ای می بخشد.

قطعات دستگاه ها به آسانی قابل تعویض است و تمامی تجهیزات آن  را می توان به آسانی بر روی آن نصب نمود تمامی اتصالات توسط دستگاه جوش آرگون استیل متصل شده

از دیگر ویژگی های این دستگاه های بسته بندی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. پاکت زن
  2. بسته بندی به صورت حجمی
  3. درصد خطای وزنی محدود
  4. PLC مجهز به کنترل

دستگاه های بسته بندی توزینی بر اساس نوع دوخت

دستگاه های بسته بندی توزینی بر اساس دو روش دو سر پرس و چهار طرف دوخت محصولات را بسته بندی می نمایند . توضیح هر کدام در زیر به صورت کامل داده شده.

بسته بندی محصولات از روش دو سر پرس

در این روش دستگاه ضمن پرس نمودن دو سر بسته در وسط آن فضایی مناسب به وجود می آورد که محصول در آن قرار بگیرد.

3

بسته بندی محصول از روش چهار طرف دوخت

این روش بسته بندی از ظرافت و دقت بیشتری برخوردار است در این روش دستگاه هر چهار طرف بسته را دوخت می کند و در نتیجه ظاهری شکیل تر و جذاب تر به بسته بندی می دهد که دارای کیفیت بیشتری است.

ماشین های های بسته بندی اتوماتیک و نیمه اتوماتیک

در دستگاه بسته بندی اتوماتیک همه ی مراحل - وزن کشی - پر کردن – دوخت بسته، پاکت، کارتون،کیسه و گونی به وسیله ی دستگاه انجام می شود. در صورتی که دستگاه های بسته بندی نیمه اتوماتیک فقط کار وزن کشی و پر کردن را انجام می دهند. طبیعتا دستگاه های تمام اتوماتیک از سرعت بیشتری برخوردارند.

برای خرید دستگاه درنظر بگیرید:

در نهایت شما باید برای انتخاب یک دستگاه بسته بندی مناسب با کسب و کار خود به چند ویژگی توجه کنید تا انتخاب بهتری داشته باشید. از جمله:

  • کیفیت بسته بندی می بایست به نحوی باشد که هیچ گونه منفذی به بیرون نداشته باشد.
  • محصول مورد نظر شما را به راحتی بسته بندی کند.
  • توان تولید در تیراژ بالا را داشته باشد.
  • لبه های بسته بندی دارای زدگی و خوردگی نباشد.
  • کیفیت ساخت خوبی داشته باشد.
  • با قطعات با کیفیت طراحی شده باشد.
  • قیمت مناسب و به صرفه داشته باشد.
  • نگه داری و استفاده از آن کم هزینه و ساده باشد.
  • کیفیت چاپ روی محصولات بالا باشد.
  • خدمات پس از فروش مناسبی داشته باشد.
  • دارای ضمانت نامه ی معتبری باشد.
تگ های مرتبط

ارسال نظر