سایت شماره یک:

در یک نگاه، تمامی ساندویچ پانل‌ها به یک شکل هستند اما نکاتی بسیار مهم در کیفیت و مشخصات فنی مواد اولیه مورد استفاده در ساخت ساندویچ پانل‌ها وجود دارد که باعث بالا رفتن طول عمر و حفظ خصوصیات محصول در بلند مدت می‌شوند.

از آن جا که میزان پوشش روی (زینک) در ورق‌های گالوانیزه و میزان پوشش روی، آلومینیوم و سیلیکون در ورق‌های آلوزینک، کاملا مرتبط با مدت زمان ایجاد خوردگی در ورق‌ها است. این میزان پوشش بسیار حائز اهمیت است و نهایتا به طول عمر بیشتر محصول مرتبط است.

موضوع دیگری که در مورد عمر ساندویچ پانل‌ها بسیار حائز اهمیت است، ‌جنس، نوع و ضخامت پوشش رنگ بر روی ساندویچ پانل است. حتما می‌دانید که استفاده از پوشش رنگ سوپر پلی‌ استر به جای رنگ پلی استر و همچنین میزان ضخامت پوشش رنگ، تاثیر بسیار زیادی در کمک به افزایش طول عمر بالاتر و همچنین کاهش میزان رنگ پریدگی و آسیب‌های احتمالی به رنگ در اثر تغییرات دما، برف و باران و ... در طول زمان، خواهد داشت.

میزان مقاومت مکانیکی یک ساندویچ پانل، کاملا با تعداد و ارتفاع گام‌هایی که بر روی ورق‌های آن ایجاد شده است ارتباط دارد.‌ به همین دلیل دقت نظر بر روی نقشه ساخت ساندویچ پانل‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد. جزئیات فنی و نحوه همپوشانی ساندویچ پانل‌ها از دیگر عواملی است که به حفظ دمای محیط و همچنین صرفه‌جویی در مصرف انرژی کمک بسیار زیادی می‌کند.

پوشش رنگ روی ساندویچ پانل

ورق‌های گالوانیزه، آلوزینک و ... باید در فرآیند پوشش‌دهی کویل کوتینگ قرار بگیرند. در این فرآیند، پوشش از نوع رزین سوپر پلی استر با دوام و پایداری بالا به ضخامت 25 میکرون (5 میکرون پرایمر + 20 میکرون پوشش رویه) بر روی رنگ ساندویچ پانل قرار می‌گیرد. فرآیند پوشش‌دهی کویل کوتیک باعث افزایش دوام و ثبات ظاهری در رنگ ساندویچ پانل می‌شود. این پوشش باعث افزایش مقاومت در برابر اشعه UV ،مقاومت در برابر خوردگی و موارد شیمیایی در ساندویچ پانل می‌شود.

برای ایجاد چسبندگی بهتر، ‌پوششی به میزان 7 میکرون رنگ پرایمر از جنس اپوکسی بعنوان BACK COAT با قابلیت فوم پذیر بودن در محل اتصال ورق با فوم پلی اورتان، انجام می‌شود.

انواع ورق‌های مورد استفاده در تولید ساندویچ پانل

یکی از اجزای اصلی تشکیل‌دهنده ساندویچ پانل، ورق آن است که در دو سمت ساندویچ پانل قرار می‌گیرد، این ورق از نوع فولاد فرم‌دهی شده با گریدهای مختلف است که درکارخانه‌های فولاد، تولید می‌شود. درصد عناصر شیمیایی تشکیل‌دهنده آلیاژ ورق، موجب استحکام مکانیکی و فرم‌پذیری بالای ورق‌ها می‌شود و همین موضوع، استفاده از این نوع ورق‌ها را جهت استفاده در تولید سازه‌های پیش‌ساخته و ساندویچ پانل رایج‌تر کرده است.

انتخاب نوع پوشش روی سطح ورقه‌های ساندویچ پانل به عوامل محیطی از جمله نوع اقلیم منطقه از نظر میزان رطوبت هوا، میزان بارش برف و باران، خوردگی، ‌ارتفاع منطقه از سطح دریا، دما و میزان تابش اشعه نور خورشید آن منطقه احداث پروژه و همچنین نوع فعالیت یا بهره‌برداری پس از احداث پروژه بستگی دارد. ورق‌هایی که در ساخت ساندویچ پانل مورد استفاده قرار می‌گیرند عبارتند از: گالوانیزه، آلوزینک، پلاستیسول، آلومینیوم و استیل

ورق‌های گالوانیزه و آلوزینک

جنس اصلی هر دو ورق از فولاد کربنی است ‌اما پوشش آلیاژی آبکاری شده بر روی این ورق‌ها باعث می‌شود که در شرایط مرطوب و پربارش، دچار اکسید و زنگ‌زدگی نشوند. تفاوت ورق آلوزینک و ورق گالوانیزه در عناصری است که پوشش آن‌ها را شکل می‌دهند. ورق گالوانیزه دارای پوشش آبکاری شده به میزان بیش از 98% فلز روی هستند اما ورق آلوزینک با پوشش آلیاژی آبکاری شده از %55 آلومینیوم، %44 روی و %6 سیلیکون ساخته می‌شود و مقاومت بیشتری در مقابل اکسید و زنگ زدگی، نسبت به ورق گالوانیزه دارد.

2

علاوه بر جنس پوشش، وزن و ضخامت پوشش نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ به طوری که طبق استاندارد، وزن پوشش فلزی آلوزینک و یا گالوانیزه نباید از 100 گرم بر مترمربع کمتر باشد. هرچه جرم پوشش بالاتر باشد میزان مقاومت به خوردگی افزایش پیدا می‌کند و این مقدار پوشش، مقاومت ورق را در برابر عوامل خورنده محیط محافظت کرده و موجب افزایش طول عمر ورق و در نتیجه افزایش کیفیت محصول ساندویج پانل می‌شود.

ورق‌های پلاستیسول

فرآیند تولید برخی محصولات، در سالن‌هایی انجام می‌شود که ممکن است دارای شرایطی بسیار مرطوب، یا محیط‌های اسیدی و یا خاص باشند و لازم است که از ساندویچ پانل‌هایی جهت پوشش سقف و دیوارهای سالن‌های تولید آن‌ها استفاده شود که بسیار مقاوم‌تر نسبت به ساندویچ پانل‌های گالوانیزه یا آلوزینک باشند. سالن‌های تولیدی مانند سالن‌های تولید قارچ، تولید شمش مس، برخی محصولات پتروشیمی، تولید مواد غذایی خاص و مواد لبنی و ...از این دسته سالن‌ها هستند. برای سخت این محیط‌ها از پوشش‌هایی استفاده می‌شود که مقاومتی حداکثری را در برابر خوردگی داشته باشند. این شرایط چالش‌هایی مانند ایجاد خوردگی شدید در دیوارها و سقف‌ها، حفظ و کنترل رطوبت مورد نیاز، مستهلک شدن دیوارها و سقف‌ها، شستشوی مداوم و پاکیزه‌سازی محیط کار و بسیاری از مشکلات دیگر را برای طراحان و سازندگان سالن‌های تولید ایجاد می‌کنند.

3

دنیای ماموت با تولید ساندویچ پانل‌های سقفی و دیواری بسیار ویژه با مشخصات فنی خاص و استفاده از تکنولوژی پلاستیسول که مختص سالن‌های مرطوب و محیط‌های اسیدی است، توانسته تمام این نگرانی‌ها را کاملا برطرف کند و حرف اول کیفیت در این صنعت را بزند.

پلاستیسول یک نوع پوشش پلیمری آلی (رنگ) بر پایه پلیمر ترموپلاست پلی وینل کلراید (PVC) است که در ضخامت 150 تا 200 میکرون بر روی ورق‌های کویل فلزی از جنس آلوزینک اعمال می‌شود.

این نوع ورق در تولید ساندویچ پانل‌های سقفی و دیواری که نیاز به مقاومت بالاتر و عملکرد بهتر در برابر شرایط فوق و محیط‌های اتمسفری که نیاز به مقاومت در برابر خوردگی بالایی دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مزایای ساندویچ پانل‌های پلاستیسول دنیای ماموت

  • مقاومت بالا در برابر شرایط اسیدی، بازی یا اتمسفری خاص و یا مرطوب که خوردگی بالایی دارند.
  • مقاومت در برابر خراشیدگی و آسیب‌های سطحی که موجب بروز صدمات احتمالی بر روی سطح ورق می‌شود.
  • مقاومت در برابر اشعه نور خورشید در دراز مدت و عدم تخریب رنگ
  • ظاهر چرمی و کیفیت پوشانندگی عالی

ضخامت ورق‌ها در ساندویچ پانل‌های دنیای ماموت

ما در دنیای ماموت، با استفاده از ورق‌هایی با ضخامت 0.5 و از برترین کارخانه‌های تولیدی ورق‌های فولادی در کشور مطابق با استاندارد EN 10143 ، توانسته‌ایم اعتماد و رضایت مشتریان را جلب کنیم. این در حالی است که ضخامت ورق‌هایی که در ساندویچ پانل‌های موجود در بازار مورد استفاده قرار می‌گیرند از 0.3 تا 0.5 میلیمتر متغیر هستند،‌ بدیهی است با کاهش ضخامت و کیفیت ورق، مقاومت نهایی یک ساندویچ پانل و طول عمر آن کاهش پیدا می‌کند.

این یکی از تفاوت‌هایی است که باعث شده ساندویچ پانل‌های دنیای ماموت با طول عمر 2 برابری، ‌مقاومت بیشتر در برابر خوردگی و مقاومت بالا در برابر رنگ پریدگی، حرف اول کیفیت در کشور را بزنند. دنیای ماموت با کسب بیشترین میزان اعتماد مشتریان توانسته است به عنوان رهبر بازار در این صنعت، بالاترین سهم بازار معادل 6.500.000 متر مربع در سال را در کشور به خود اختصاص دهد.

جمع بندی

دنیای ماموت مفتخر است که مبتنی بر نیازهای دقیق مشتریان با مشاوره‌های تخصصی و در صورت نیاز بازدید از محل پروژه، به مشتریان خود کمک نماید تا انتخابی صحیح داشته باشند. برای مشاوره تخصصی و سفارش ساندویچ پانل با کارشناسان دنیای ماموت در ارتباط باشید.

تگ های مرتبط

ارسال نظر