سایت شماره یک:

​ترکیه دارای دانشگاه های بسیار معتبری می باشد که افراد زیادی تمایل دارند در این دانشگاه ها به تحصیل بپردازند. دانشگاه های کشور ترکیه در رنکینگ های جهانی نیز وجود دارند. اگر مایلید تا درباره شرایط تحصیل در ترکیه و دریافت  ویزای تحصیلی این کشور اطلاعات دقیق‌تری دریافت کنید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید، چرا که قصد داریم در رابطه با دانشگاه کشور ترکیه و شرایط تحصیل در این کشور و آزمون معروف یوس اطلاعات کاملی را به شما ارائه دهیم.

آزمون یوس چیست؟

یوس (YOS) در کشور ترکیه، چیزی شبیه به کنکور سراسری در ایران است با این تفاوت که این آزمون توسط دانشگاه های ترکیه برگزار می‌ شود. همچنین مخصوص دانشجویان بین الملل و خارجی می باشد آزمون یوس  دارای شرایط و ضوابط خاصی است. این آزمون از دو بخش کلی تشکیل شده است. بخش اول شامل بخش ریاضی و هوش می باشد و بخش دوم شامل سوالات زبان ترکی است. هر دانشگاهی بر اساس ضوابط و قوانین خودش این آزمون را برگزار می‌ کند. بارم بندی هر کدام از سوالات آزمون یوس در هر دانشگاهی متفاوت می باشد. برای اینکه افراد در این آزمون شرکت کنند باید یک سری شرایط لازم را داشته باشند. اولین شرط این است که افرادی که تبعه کشور ترکیه نیستند باید در این آزمون شرکت کنند.

آزمون یوس دانشگاه استانبول برای افراد ترک برگزار نمی شود و مخصوص دانشجویان بین المللی می باشد‌. دومین شرط مهمی که افراد باید به آن توجه کنند داشتن مدرک دیپلم و مدرک پیش دانشگاهی می باشد. اگر افراد این مدارک را نداشته باشند نمی توانند در آزمون یوس شرکت کنند. نظام آموزشی ترکیه و نظام آموزشی ایران بسیار به هم شباهت دارند. به همین دلیل تنها افرادی که دارای مدرک پیش دانشگاهی هستند می توانند در آزمون یوس شرکت کنند.‌ افرادی که به زبان ترکی تسلط ندارند نیز می توانند در آزمون یوس شرکت کنند. زیرا در دانشگاه های ترکیه، دروس علاوه بر زبان ترکی به زبان انگلیسی نیز آموزش داده می شوند.‌

آزمون یوس

آشنایی با دانشگاه استانبول 

در مورد تاریخچه ساخت دانشگاه استانبول، باید بگوییم که این دانشگاه در زمان حکومت عثمانی ساخته شده است و محوطه حیاط اصلی دانشگاه در آن زمان، به عنوان اداره جنگ قابل استفاده بود. در آن زمان به دانشگاه استانبول، دانشگاه قسطنطنیه نیز می گفتند و این دانشگاه لقب خانه هنر یا خانه علوم را نیز به خود اختصاص داده بود. 

بهترین رشته های برای تحصیل در دانشگاه استانبول

آزمون یوس دانشگاه استانبول برای بیشتر رشته ها برگزار می شود. اما بعضی از رشته ها از اهمیت بسیار بالاتری برخوردار می باشند و این آزمون برای این رشته ها با شرایط و ضوابط سختگیرانه تری برگزار می گردد. می توان گفت این رشته ها جزو بهترین رشته های موجود در کشور ترکیه هستند و از آینده شغلی بسیار بالایی نیز برخوردار می باشند. همانطور که می دانید کشور ترکیه به دو قسمت آسیایی و اروپایی تقسیم می شود و هزینه های تحصیل در این کشور نسبت به کشورهای اروپایی بسیار پایین تر می باشد. به همین علت افراد بسیار زیادی تمایل دارند که تحصیل خود را در کشور ترکیه و یا در شهر استانبول ادامه دهند.‌ اولین رشته ای که در بین دانشجویان بین الملل بسیار پرطرفدار می باشد پزشکی است. 

\رشته پزشکی از آینده شغلی بالایی برخوردار است و افراد می توانند بعد از فارغ التحصیل شدن در رشته پزشکی در درمانگاه ها و بیمارستان های معتبر مشغول به فعالیت شوند. ترکیه همواره به قطب مد و فشن معروف است و در تولید پوشاک همیشه حرفی برای گفتن داشته است. به همین دلیل رشته نساجی و طراحی جزو رشته های بسیار پرطرفدار در این کشور می باشند و خود ترک زبان ها نیز علاقه خاصی برای تحصیل در رشته طراحی و نساجی دارند. امروزه دانشجویان بین الملل بسیار زیادی نیز تمایل دارند در این رشته مشغول به تحصیل شوند و آینده شغلی خود را تضمین نمایند.

بررسی دانشگاه های ترکیه

یوس، راه  ورود به دانشگاه های معتبر است. همانطور که گفته شد دانشگاه های ترکیه جزو دانشگاه های بسیار عالی در سطح جهانی می باشند که این دانشگاه توانسته اند در رنکینگ های جهانی نیز حرفی برای گفتن داشته باشند. اگر شما قصد ادامه تحصیل در کشور ترکیه را دارید باید با این دانشگاه ها آشنا شوید تا بتوانید رشته و دانشگاه مورد نظر خود را به صورت درست انتخاب کنید. هر دانشگاهی با توجه به شرایط و ضوابط خود آزمون یوس را برگزار می کند. شما با شرکت در آزمون یوس و در صورت قبول شدن می توانید تحصیلات خود را در دانشگاه مورد نظر ادامه دهید. بهتر است در این زمینه با افراد متخصص مشورت نمایید تا بتوانید دانشگاهی بسیار معتبر و با کیفیت را انتخاب کرده و در آن به ادامه تحصیل بپردازید. بعضی از دانشگاه ها در رشته های مختلف قوی عمل می کنند و افراد می توانند با دانستن این موضوع این دانشگاه های با کیفیت را انتخاب کنند. 

به عنوان مثال اگر شما قصد دارید در رشته پزشکی در کشور ترکیه مشغول به تحصیل شوید باید با دانشگاه هایی که در این زمینه بسیار قوی و تخصصی کار می کنند آشنایی پیدا کنید. دانشگاه های کشور ترکیه که در رشته پزشکی بسیار قوی هستند شامل دانشگاه کوچ، دانشگاه آتاتورک، دانشگاه باشکنت آنکارا و ..‌. می باشند. این دانشگاه ها جزو دانشگاه علوم پزشکی هستند. دانشگاه هایی که در صنعت طراحی و نساجی نیز بسیار قوی عمل می کنند شامل دانشگاه آیدین استانبول، دانشگاه مدیترانه شرقی، دانشگاه اسکودار و ... می‌ باشند. برای رشته های علوم کامپیوتری نیز دانشگاه فنی خاورمیانه، دانشگاه سابانجی و دانشگاه سهیر استانبول می باشند. این دانشگاه ها جزو دانشگاه های بسیار پرطرفدار در بین افراد هستند و می توان آن ها را جزو دانشگاه های خوش نام دانست. 

اگر شما قصد دارید در هر کدام از این رشته های پرطرفدار در کشور ترکیه مشغول به تحصیل شوید بهتر است با دانشگاه‌ های مطرح در این زمینه آشنایی پیدا کنید تا بتوانید از سطح بالای تحصیل در این دانشگاه بهره مند شوید. البته شرط اول ورود به این دانشگاه ها برگزاری و قبول شدن آزمون یوس توسط دانشجویان بین الملل می باشد. بهتر است برای این آزمون تمام تلاش خود را به کار ببرید تا بتوانید بهترین نتیجه ممکن را به دست آورید.  

هزینه تحصیل در ترکیه

ویژگی های کلاس یوس در SAT SCHOOL چیست؟

اساتید و مدرسان ما در SAT SCHOOL جزو بهترین اساتید در این حوزه می باشد. همه ما به خوبی می دانیم که هر کدام از کتاب های یوس نواقصی دارند. ما در SAT SCHOOL دوره های آموزشی بسیار مفید و کاملی را برای شما عزیزان فراهم نموده ایم. به عبارت دیگر از تمام منابع روز برای آموزش بهتر و جامع تر بهره خواهید برد. ما در مجموعه هر کدام از سر فصل های کتاب را از کتاب های خاصی آموزش خواهیم داد تا متقاضیان با انواع روش ها آشنا شوند و مطالب درسی را از بهترین منابع درسی بخوانند و شانس قبولی شان بیشتر است

برای ثبت نام در کلاس یوس به وب سایت ما به نشانی satschool.ir مراجعه نمایید..

تگ های مرتبط

ارسال نظر