سایت شماره یک:

این‌که از فروشندگان لوازم خانگی چنین انتظاراتی داشته باشیم محصولاتِ خود را با قیمت پیشین عرضه کننده، صحیح نیست. این نگرش که، بنگاهی که کالاهای خود را در گذشته خریداری نموده نباید با افزایش نرخ دلار، کالای خود را گران‌تر از پیش بفروشد، عقلانی نیست! شرایط کنونی به گونه‌ای است که مغازه‌داران به‌روز کالا را خریداری می‌نمایند، قیمت‌ها به قدری بالا است که نمی‌توانند کالا را تهیه و در انبار ذخیره کنند. این روزها اگر که به بازار بروید خواهید دید که هریک از فروشگاه لوازم خانگی بیشتر از چند دستگاه یخچال ندارد!

کمبود کالا در بازار و قیمت‌هایی که سر به فلک کشیده‌اند!

شرکت‌های تولیدکننده چنانچه که بار بدهند فروشندگان از خدایشان است که بفروشند. چرا که محلِ کسبِ درآمد آن‌ها از این منبع است. بنابراین دلیلی هم برای عدم فروش کالاها از طرف فروشندگان لوازم خانگی نیست. در ارتباط با نبود مواد اوّلیه باید بگوییم که چنین نیست! برخی از قطعات در داخل کشور تولید شده و بعضی دیگر از کشورهای دیگر به ایران وارد می‌شود. ولی در ارتباط با قیمت‌ها باید بگوییم که قیمت لوازم خانگی بنابر عوامل گوناگونی افزایش پیدا کرده است.

آیا امکان احتکار کالاها در انبار توسط فروشندگان وجود دارد؟

یخچال ساید بای ساید که چند سال پیش «نه آنقدر هم طولانی» پنج میلیون تومان بود هم‌اکنون با قیمت پنجاه میلیون تومان به فروش می‌رسد. به نظر شما در یک مغازه پانزده یا بیست متری چند دستگاه لوازم خانگی می‌توان نگهداری کرد؟ این قیمت‌های بالا منجر شده است فروشنده توان خرید تعداد بالایی از لوازم خانگی را نداشته باشد که انبار کند. «پس قطعاً احتکاری هم در این بینابین وجود ندارد!» این را به خاطر داشته باشید که فروشندگان به دنبالهٔ فروش کالاهای خود هستند. حتی بعضی از آن‌ها افرادی را استخدام نموده‌اند که مشتریان را از درب مغازه به داخل رهسپار کنند.

آیا فروشندگان گران فروشی می‌کنند؟

قیمت لوازم خانگی

قیمت‌ها به قدری بالاست که حتی پُر نمودن یک انبار کوچک ده میلیارد پول نیاز دارد. پس صرفه اقتصادی در راستای خریداری کالا و انبار نمودن آن‌ها به هیچ عنوان وجود ندارد. از نظر گران‌فروشی و شکایاتی که مردم از این بابت داشتند، جالب است بدانید که شکایتی از نظر قیمت لوازم خانگی به دست اتحادیه نرسیده است و بیشتر شکایتی که صورت می‌گیرد به دلیل قاچاق و تقلبی بودن کالاها است.

بنابراین ما به شما توصیه می‌کنیم که به هنگام خرید لوازم خانگی به فروشگاه موردنظر توجه کنید. چه بسا فروشگاه‌هایی که لوازم خانگی تقلبی و قاچاق به مرحلهٔ فروش می‌رسانند. بنابراین لازم است به گارانتی و خدمات پس از فروش نیز اصل بودن کالا توجه شایانی داشته باشید.

صادرات لوازم خانگی ایران وضعیت خوبی را سپری می‌کند!

گرچه که تورم در اقتصاد ما توانِ رقابت را در تولیدکنندگان داخلی با گذر روزها ضعیف‌تر می‌کند، ولی نکته مهمی که در این بینابین وجود دارد مزیت تولیدات داخلی از نظر خدمات پس از فروش می‌باشد. این مزایا می‌تواند محصولاتِ داخلی را از نوع قاچاق متمایز نماید. دوّمین مورد این است که با افزایش نرخ ارز، قیمت لوازم خانگی قاچاق به مراتب بالاتر خواهد رفت. ولی در ارتباط با کالاهای داخلی چنین موضوعی کمتر صدق می کند. در حال حاضر واردات لوازم خانگی به داخل کشور ممنوع می‌باشد ولو در مقابل از نظر صادرات لوازم خانگی ایرانی شرایط خوبی را داریم.

در ارتباط با افزایش قیمت لوازم خانگی چه می‌دانید؟

ما در حوزهٔ لوازم خانگی افزایش قیمت پانزده درصدی برای تلویزیون، ده درصدی برای یخچال، یخچال و فریزر، ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی را تجربه خواهیم کرد که از ابتدای تیرماهِ سال 1402 اجراء خواهد شد. چند روز پیش بود که دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران به تقاضای افزایش قیمت لوازم خانگی به نهاد حمایت خبر داد و بیان داشته بود؛ بازار کشش هیچ‌گونه افزایش قیمت را ندارد و تولیدکنندگان هم از افزایش قیمت استقبال نمی‌نمایند. ولی بایستی توانِ ادامهٔ فعالیت را داشته باشند.

پس بهتر است این موضوع را خاطر نشان شویم که تا پایان سال 1400 هیچ‌گونه افزایش قیمتی را تجربه نخواهیم کرد و شما می‌توانید با خیالی آسوده لوازم خانگی موردنیاز خود را تهیه نمایید.

وضعیت بازار لوازم خانگی به گونه‌ای است که قیمت‌ها به هیچ عنوان تغییر نمی‌کند!

این‌گونه بگوییم بهتر است ما در بازار لوازم خانگی نه شاهد افزایش قیمت‌ها خواهیم بود و نه کاهش قیمت‌ها! هیچ‌چیزی به خوبی قابل پیش‌بینی نیست. تنها مسئله‌ای که وجود دارد این است که تا پایان امسال قیمت‌ها تغییر پیدا نمی‌کند. البته ممکن است شما با قیمت‌ برخی از کالاها مواجه شوید که روند افزایشی پیدا کرده است.

برای خرید جهیزیه چگونه اقدام کنیم؟

یکی از بزرگ‌ترین معضلات افراد خرید جهیزیه است! دختر خانم‌ها و آقا دامادهایی که می‌خواهند به سمت خانهٔ بخت رهسپار شوند. بدون تعارف صحبت کنیم بهتر است. قیمت‌ها روند نزولی پیدا نخواهند کرد و روز به روز افزایش پیدا می‌کند. این در دست تولیدکنندگان نیست! در واقع شما می‌توانید با انواع و اقسام لوازم خانگی ایرانی در بازار مواجه شوید که هم تنوع بالایی داشته و هم قیمت مناسبی نسبت به نمونه‌های خارجی دارند.

یکی از فروشگاه‌هایی که بهترین قیمت لوازم خانگی را به مشتریان ارائه می‌دهد، افشین کالا ( www.afshinkala.ir) است. این فروشگاه توانسته در این آشفته بازار لوازم خانگی، بهترین قمیت را ارائه دهد که در این موضوع به افزایش قدرت خرید مشتریان کمک بسزایی کرده است. به طور مثال قیمت یخچال فریزر در لوازم خانگی افشین کالا بسیار مناسب تر از سایر فروشگاه ها است.

افشین کالا

افشین کالا معتبر است؟

بله. این فروشگاه با سابقع درخشانی که در این حوزه دارد توانسته بهترین خدمات و محصولات را به مشتریان ارائه دهد. همچنین این فروشگاه تمامی مجوزهای لازم نظیر جواز کسب، نماد اعتماد از وزارت صنعت، معدن و تجارت را دریافت کرده است.

با سفارش محصولتان می‌توانید به صورت 24 ساعته از مراحل ارسال از پشتیبانی سوال کنید و اگر در هنگام خرید لوازم خانگی به مشاوره نیاز داشتید، با کارشناسان این فروشگاه ارتباط برقرار کنید.

آدرس : afshinkala.ir

ایمیل : info@afshinkala.ir

تلفن : 09196017478

سخن آخر

در این محتوا به صورت کامل با عوامل افزایش قیمت لوازم خانگی و راهکار های مقابله با کرانی آشنا شدیم. همانطور که می‌دانید این نوسانات قیمت باعث کاهش قدرت خرید مشتریان شده است که در این محتوا یکی از فروشگاه‌های معتبر جهت خرید لوازم خانگی معرفی کردیم که قیمت‌هایش ثبات بهتری داشته و سعی در ارائه بهترین قیمت بازار را داشته است. افشین کالا را به خاطر بسپارید.

تگ های مرتبط

ارسال نظر