سایت شماره یک:

روغن های طبیعی همان طور که از نامشان پیدا است از طبیعت در زندگی ما سر بر آورده اند. هر عنصر طبیعی که از طبیعت سرچشمه گرفته باشد، شفابخشی آن را در خود خواهد داشت. هیچ کس نمی تواند منکر شفابخش بودن طبیعت باشد و هر آنچه از طبیعت می آید ناخودآگاه این ویژگی را با خود خواهد داشت. یکی از مهم ترین دلایل بی نظیر بودن این روغن ها این است که آنها را از دانه، ریشه، برگ، میوه و گل گیاهان و حتی پوست درختان می گیرند. درست به همین دلیل هم هست که محصولات شیمیایی در همه این سال ها با وجود تبلیغات و گستردگی شان به هیچ وجه نتوانسته اند جای محصولات طبیعی را بگیرند.

ویژگی درمانی و آرامش بخشی روغن های طبیعی نه تنها به تولیدکنندگان بلکه به مصرف کنندگان آنها ثابت شده است. این روغن ها متشکل از مولکول های ریزی هستند که توان نفوذ به سلول های بدن را دارند و برخی از آنها می توانند به رگ های خونی نیز راه پیدا کنند. وب سایت زیت الفخامه (Zait Alfakhama) جایی است که می توانید بهترین انواع این روغن ها را در آنجا بیابید.

 

روغن گیاهی و نحوه استفاده از آن

روغن های طبیعی به دلیل تنوعشان به شکل های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. برخی از آنها خوراکی هستند. برخی دیگر از این روغن ها موضعی اند و در میان آنها روغن هایی هم هستند که برای رایحه درمانی یا همان آروماتراپی از آنها استفاده می شود. بخشی از این روغن ها نیز در ماساژدرمانی کاربرد دارند. گستردگی خواص روغن طبیعی موجب شده است که انواع آنها برای درمان بسیاری از بیماری ها تجویز شوند. همان قدر که برای کاهش کمردرد اثربخشی بالایی دارند، قدرت آنها را در کاهش ریزش مو و تقویت پوست نمی توان نادیده گرفت.

برخی از روغن های طبیعی را به عنوان روغن پایه می شناسند. این روغن ها شامل نارگیل، زیتون و بادام می شود. در واقع، برای استفاده از بسیاری از روغن ها نیاز است که با روغن های پایه ترکیب شوند. این روغن ها به طور معمول غلیظ هستند و غلظت آنها موجب کند شدن سرعت جذب آنها در پوست می شود. رقیق کردن آنها قدرت جذب آنها را بالا می برد. به این علت که ممکن است برخی از آنها حساسیت زا باشند، بهتر است که ابتدا در دز کم مصرف شوند و در صورت گرفتن پاسخ مثبت می توان مصرف آن را ادامه داد. در صورت بروز هر گونه حساسیت بهتر است مصرف آنها متوقف شود.

برخی از انواع روغن های طبیعی و خواص آنها

روغن های طبیعی به دلیل خواص کم نظیری که در خود نهفته دارند برای کاربردهای متنوع بهداشتی، آرایشی و درمانی مورد استفاده قرار می گیرند. از جمله این روغن ها می توان به انواع زیر اشاره کرد:

  • روغن نارگیل که پیش از این آن را به عنوان روغن پایه طبیعی معرفی کردیم، از گوشت میوه نارگیل گرفته می شود. این روغن نه تنها در پیشگیری از ریزش مو و درمان چروک، ترک و خشکی پوست مفید است، بلکه برای ماساژ هم می توان آن را به کار برد. ترکیبات این روغن در ساخت انواع شامپو و محصولات آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد.
  • روغن آرگان را می توان در دسته روغن های درمانی قرار داد. آبرسان و کلاژنی پر قدرت که خواص آن بر پوست و مو را با هیچ چیز دیگری نمی توان به دست آورد. روغنی روان و نرم کننده که سرشار از ویتامین E است.   
  • روغن بادام تلخ نیز خواص درمانی دارد و برای رفع شوره و قارچ سر و همچنین التهاب آن تجویز می شود. مصرف آن را برای تقویت پوست و مو و رفع چین چروک، لک و جوش و عفونت های پوستی هم توصیه می کنند. 
  • روغن کتان یا روغن برزک از دیگر روغن های طبیعی است که حاوی اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین های B و E است که مصرف آن برای درمان بیماری های پوست و مو توصیه می شود. 

14

خواص برخی دیگر از روغن های طبیعی کمیاب

برخی از روغن های طبیعی در ایران قابل تهیه هستند، اما برخی از آنها از گیاهان و درختانی گرفته می شوند که در ایران وجود ندارند. از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یک روغن طبیعی که شاید نام آن را کمتر شنیده باشیم، روغن درخت چای است. این روغن را از برگ های درختی در استرالیا می گیرند که خواص آنتی اکسیدان، ضد التهابی و ضد عفونی کنندگی دارد. از این روغن برای درمان مشکلات پوست و مو استفاده می کنند.
  • روغن مورینگا از دیگر روغن هایی است که از درختی در ناحیه هیمالیا تهیه می شود. از جمله مواد غنی موجود در این روغن می توان به اسیدهای چرب، آنتی اکسیدن ها و ویتامین های A و E و C اشاره کرد. به خاطر خواصش به عنوان جوان کننده و ترمیم کننده پوست به کار برده می شود. 
  • روغن جوجوبا نوعی دیگر از روغن های طبیعی است که از دانه های درختچه ای به همین نام در بیابان های امریکای شمالی گرفته می شود. به خاطر داشتن انواع ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها برای تقویت و درمان بسیاری از مشکلات پوست و مو تجویز می شود.

15

معرفی مرکزی معتبر برای خرید روغن های طبیعی

روغن های طبیعی را نمی توان از هر مرکز تهیه کرد. لازم است از اصل بودن آنها اطمینان حاصل شود. زیت الفخامه کارش را از سال 2021 شروع کرده است و در حال حاضر نخستین تولیدکننده انواع روغن طبیعی است. سبک زندگی سالم و پرنشاط هدیه ای است که این تولیدکننده به مصرف کنندگانش ارائه می دهد. افرادی که به هر دلیلی به دنبال خرید روغن طبیعی هستند می توانند به این وب سایت مراجعه کنند.

روغن آرگان، روغن فندق، روغن جوجوبا، روغن سیاه دانه، روغن کرچک، روغن کنجد خوراکی، روغن بادام شیرین،

روغن بادام تلخ، روغن مورینگا، روغن بزرک، روغن نارگیل، روغن آفتابگردان خوراکی و روغن درخت چای از جمله محصولات قابل خرید در این شرکت هستند. در میان آنها می توان روغن های خوراکی هم یافت. محصولات به صورت دسته بندی شده و با قیمت در وب سایت قرار داده شده اند.

تگ های مرتبط

ارسال نظر