سایت شماره یک:

امروزه مراقبت و نگهداری از سالمندان عزیز را می توان یکی از دغدغه های بسیاری از افراد معرفی کرد، چرا که سالمندی یکی از دوره های حساس در زندگی انسان ها است، ممکن است افراد در این دوره از زندگی شان دچار بیماری های حاد و مزمن جسمانی و روانی شوند، از این جهت سلامت و امنیت سالمندان حائز اهمیت می باشد.

سالمندی دوره ای است که افراد دچار تغییرات جسمی و روانی متعددی می شوند و پذیرش این تغییرات برای شان کار راحتی نیست، با توجه به مسائل عنوان شده مراقبت و نگهداری از سالمندان کار آسانی نیست و نیاز به تخصص، صبر و تجربه دارد، از این جهت می توانید مراقبت و نگهداری از سالمند را به پرستار سالمند بسپارید و یا سالمندتان را به خانه سالمندان بفرستید.

مراقبت و نگهداری از سالمند

افراد در دوره سالمندی دچار مشکلات و تغییرات بسیاری می شوند به این دلیل برای سپری کردن بهتر این دوران به مراقبت و نگهداری نیاز دارند، در صورتی که احساس می کنید والدین سالمندتان نیازمند مراقبت هستند هم می توانید برای آن ها پرستار استخدام کنید و هم می توانید آن ها را به خانه سالمندان بسپارید.

در ادامه مزایای مراقبت و نگهداری از سالمند در منزل را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد، تا بتوانید بهترین تصمیم را برای والدین و سالمندان عزیز خود بگیرید، ضمن این که توضیح خواهیم داد که چرا نگهداری از سالمند در منزل بهتر است.

استخدام پرستار سالمند در منزل بهتر است یا سپردن افراد مسن به خانه سالمندان؟

اغلب افراد سالمند به زندگی در خانه سالمندان علاقه ای ندارند چرا که آن ها احساس می کنند با این کار ارتباطات خود را از دست داده و فرد مستقلی نیستند، ضمن اینکه ارتباطات عاطفی بین سالمند و اعضای خانواده او این اجازه را به فرزندان نمی دهد.

در حالی که خانه سالمندان فضایی مناسب برای مراقبت و نگهداری از سالمندان است که طیف گروه سنی متفاوتی در آنجا حضور داشته و امکان ارتباط با آن ها وجود دارد.

مراقبت از سالمند در منزل

نیاز به ارتباطات یکی از اساسی ترین نیازهای افراد سالمند مطرح می شود، سالمندان در صورت تنها ماندن مستعد ابتلا به بیماری افسردگی هستند.

 پرستار سالمند علاوه بر مراقبت و محافظت از سالمند به عنوان فردی متخصص و آموزش دیده کمک می کند تا سالمند بتواند با وجود تغییرات و بیماری ها این دوره را به بهترین شکل بگذراند.

استخدام پرستار سالمند

در صورتی ک سالمندان توانایی انجام امور روزمره خود را داشته باشند و تنها برای اموری نظیر خرید، پخت و پز، نظافت منزل، کارهای اداری و بانکی و... نیازمند کمک سایرین باشند می توانید برای آن ها پرستار استخدام کنید.

تفاوت پرستاری از سالمند در منزل با خانه سالمندان چیست؟

مهم ترین تفاوتی که پرستاری از سالمند در منزل با مراقبت از سالمند در خانه سالمندان دارد، این است که کیفیت خدماتی که توسط پرستار در منزل ارائه می شود بیشتر از کیفیت خدمات پرستارانی است که در مراکز مراقبتی همچون سرای سالمندان فعالیت می کنند.

مراقب سالمند

ضمن این که افراد می توانند در خانه سالمندان با همسالان خود تعاملات بیشتری داشته باشند و به فعالیت های گروهی و اجتماعی مناسب با سن خودشان در مراکز مراقبتی بپردازند و بدون خرید یا اجاره تجهیزات پزشکی از تجهیزات مرکز استفاده کنند اما خب منکر این مساله نمی توان شد که پرستاری که به صورت اختصاصی برای یک سالمند کار میکند با این مجموعه ها متفاوت است و سالمند نیز در منزل خود احساس راحتی بیشتری میکند.

چرا نگهداری از سالمند در منزل بهتر از خانه سالمندان است؟

ممکن است برای شما هم این سؤال پیش آمده باشد که چرا مراقبت و نگهداری از سالمند در منزل از خانه سالمندان بهتر است، در ادامه دلایلی را ذکر خواهیم کرد و به این پرسش پاسخ خواهیم داد.

  1. با توجه به تحقیقات صورت گرفته سالمندان با زندگی در منزل شخصی خودشان همراه با پرستار موافق تر از زندگی در خانه سالمندان هستند.
  2. سالمندان با زندگی در منزل شخصی خودشان امنیت و آرامش بیشتری را تجربه می کنند.
  3. با استخدام پرستار در منزل خدمات با کیفیت تری به سالمند ارائه خواهد شد.
  4. با حضور پرستار در منزل و تعامل و ارتباط او با سالمند احتمال افسردگی در سالمند کاهش پیدا می کند.
  5. تعامل و ارتباط صمیمی و دوستانه پرستار با سالمند موجب شناخت بیشتر سالمند شده و این شناخت به ارائه خدمات تخصصی تر و بهتر کمک می کند.
  6. امکان استخدام پرستار سالمند به صورت شبانه روزی وجود دارد، از این جهت خیال تان از بابت تنها نماندن والدین سالمندتان آسوده خواهد بود.
  7. با توجه به اقامت دائمی سالمند در منزل شخصی خودش امکان ملاقات از سالمند در هر ساعتی از شبانه روز وجود دارد و نیازی به تعیین ساعات مشخصی نیست.
  8. امکان استخدام پرستار به صورت ساعتی و روزانه برای سالمندان نیز وجود دارد، با استخدام پرستار به صورت روزانه و شبانه روزی هزینه های تان نیز کاهش پیدا می کند.
  9. سالمند با زندگی در منزل شخصی اش راحت تر می تواند در مهمانی ها، مجالس و... شرکت کند.
  10. امکان ابتلا به بیماری های ویروسی در منزل کمتر از خانه سالمندان است، ذات الریه، پنومونی و... از بیماری های رایج واگیر دار هستند که امکان انتقال آن ها در مراکز شلوغی همچون خانه سالمندان وجود دارد.
  11. هزینه مراقبت و نگهداری از سالمندان در مراکز مراقبتی همچون خانه سالمندان بسیار بالاتر از مراقبت در منزل می باشد.
  12. بسیاری از سالمندان نمی توانند به راحتی با محیط و شرایط خانه سالمندان سازگار شوند، از این جهت آن ها احساس راحتی نداشته و دچار افسردگی می شوند.

مراقبت از سالمند

استخدام پرستار سالمند از مرکز خدماتی پرستار تهران

پرستار تهران را می توان یکی از معتبر ترین مراکز خدمات پرستاری در تهران معرفی کرد، این مجموعه دارای مجوزهای رسمی از وزارت بهداشت بوده که از طریق همکاری با پرستاران متخصص و با تجربه به ارائه خدمات تخصصی پرستاری در تمامی مناطق 22 گانه تهران می پردازد.

پرستاران فعال در مجموعه پرستار سالمند افراد مجرب و ماهری هستند که به صورت ساعتی، روزانه و شبانه روزی به ارائه خدمات با کیفیت و تخصصی مراقبتی می پردازند.

عملکرد پرستاران نیز جهت افزایش کیفیت خدمات و رضایت مشتریان به صورت 24 ساعته نظارت می شود، هزینه و دستمزد پرستاران فعال در مجموعه پرستار تهران نیز بر اساس تعرفه مجاز دریافت شده و کاملاً مقرون به صرفه می باشد.

تگ های مرتبط

ارسال نظر