سایت شماره یک:

 

مقدمه

یکی از انواع جعبه‌های تاشوی مقوایی جعبه پیتزا است. به طور معمول پیتزاهایی که تازه پخته شده‌اند در داخل جعبه قرار می‌گیرند تا گرم به دست مشتری برسند. در واقع طراحی جعبه برای پیتزا کار حمل و نقل آن را آسان کرده است. از جمله ویژگی‌های جعبه مقوایی پیتزا می‌توان به مقاومت بالا، قیمت ارزان، عایق خوب حرارت و... اشاره کرد. به علاوه روی این مدل جعبه فضای مناسبی برای درج انواع تبلیغات است. لازم به ذکر است که جعبه مخصوص پیتزا با جعبه‌هایی که برای پیتزاهای منجمد استفاده می‌شود بسیار متفاوت خواهد بود. مقاله پیش رو مطالبی را پیرامون انواع جعبه مناسب پیتزا و نحوه طراحی آن ارائه می‌دهد.

آشنایی با تاریخچه جعبه پیتزا

در قرن 19 میلادی از یک‌سری ظروف جهت حمل و نقل پیتزا استفاده می‌شد. پیتزا فروشان سفارشات خود را داخل ظرف‌های فلزی چند لایه به نام stufe قرار می‌دادند. شکل این ظروف گرد بود و از جنس مس و قلع ساخته می‌شدند. پس از جنگ جهانی دوم تولید بسته‌های قابل بازیافت گسترش یافت. در این دوره پیتزا به یکی از غذاهای محبوب تبدیل شده بود، از این رو اولین سرویس بیرون بر پیتزا شروع به کار کرد. در شروع کار سعی شد که پیتزاها را درون جعبه مقوایی تحویل دهند؛ اما این نوع جعبه‌ها به دلیل مرطوب شدن خم می‌شدند. در نتیجه تصمیم گرفتند که پیتزاها را درون ظرفی بگذارند آن را داخل پاکت کاغذی قرار دهند. با گذشت زمان طراحی جعبه مناسب پیتزا انجام شد.

طراحی جعبه پیتزا

اولین مرحله طراحی جعبه برای پیتزا تعیین رنگ آن است. اینکه قصد دارید از چند رنگ جهت طراحی جعبه پیتزا استفاده کنید بسیار مهم است، چرا که هزینه چاپ جعبه را مشخص می‌کند. هر چه تعداد رنگ انتخابی جهت طراحی جعبه بیشتر باشد هزینه چاپ نیز بالاتر خواهد رفت. در حال حاضر شرکت‌های زیادی به ساخت جعبه پیتزا مشغول هستند. لازم به ذکر است که رنگ جعبه باید با برند و رنگ رستوران هماهنگ انتخاب شود. مرحله بعدی طراحی انتخاب لوگوی مناسب برای جعبه است. لینک‌های زیادی وجود دارند که با مراجعه به آن‌ها می‌توانید از لوگوهای آماده آن استفاده کنید. اگر هم در طراحی جعبه مخصوص پیتزا کمی خلاقیت به خرج دهید که فوق‌العاده خواهد شد. استفاده از انواع بازی‌ها یا طرح معما بر روی جعبه حس خوبی به مشتری منتقل خواهد کرد.

یکی دیگر از مواردی که در طراحی جعبه مناسب پیتزا باید مد نظر قرار داد اندازه آن است. در حال حاضر برای انواع پیتزا با ابعاد مختلف از جعبه جداگانه استفاده می‌شود و هر کدام طرح متفاوتی روی جعبه خود خواهند داشت. در آخر باید به این نکته توجه کنید که جهت چاپ مقوای پیتزا بهتر است به چاپخانه بروید تا بتوانید جعبه‌هایی با کیفیت تحویلتان بگیرید.

انواع جعبه برای نگهداری پیتزا

در حال حاضر تولید جعبه پیتزا با شکل‌ها و ابعاد متفاوت رونق زیادی پیدا کرده است. از جمله انواع جعبه مخصوص پیتزا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

جعبه اسلایس پیتزا

 

جعبه اسلایس پیتزا

این نوع جعبه با استفاده از مقواهای بهداشتی ساخته می‌شود. سازگاری با محیط زیست، قابل بازیافت بودن، تولید آسان، نیاز به کمترین فضا برای انبارداری و... تنها بخشی از خصوصیات این مدل جعبه برای پیتزا است. جعبه اسلایس پیتزا با طراحی منحصر به فردی که دارد نظر مشتریان را به خود جلب خواهد کرد.

جعبه مقوایی پیتزا

 

جعبه مقوایی برای پیتزا

جعبه پیتزا از نوع مقوایی ضخامت کمی دارد و از خروج روغن به خوبی جلوگیری نخواهند کرد. بنابراین قرار دادن کاغذ ضد روغن در بخش زیری پیتزا ضروری است. روی بیشتر جعبه‌های مقوایی چاپ گلاسه دیده می‌شود. البته برای ساخت جعبه پیتزا استفاده از مقوای مات نیز گزینه مناسبی است.

جعبه مخصوص پیتزا جنس کرافت

این نوع جنس جعبه برای پیتزا در شکل‌های متنوعی نظیر مثلث، دایره، چند ضلعی و... در بازار موجود است. از ویژگی‌های این نوع جعبه می‌توان به طراحی حرفه‌ای، بروز و ظاهر زیبا و جذاب اشاره کرد. اما باید بدانید که کاغذ از جنس گرافت ضد روغن نیست و باید کف جعبه کاغذ مومی قرار داد.

جعبه برای پیتزا از جنس لمینت

در ساخت این نوع جعبه از روکش لمینت و کاغذ کرافت استفاده می‌شود و به دو شکل چاپی و بدون چاپ در بازار موجود است. این مدل جعبه هم ظاهری زیبا دارند و هم از لحاظ جنس بسیار باکیفیت هستند. جهت تولید بسته پیتزا از جنس لمینت از نوع چاپی از چند نوع رنگ استفاده خواهد شد.

معرفی انواع شکل جعبه مناسب پیتزا

امروزه برای جلب مشتریان انواع مختلفی از جعبه مخصوص پیتزا در حال تولید است. در ادامه مطلب در ارتباط با مهم‌ترین اشکال مختلف جعبه مقوایی پیتزا بیشتر توضیح خواهیم داد.

جعبه گسترده مخصوص پیتزا

از جمله ویژگی مثبت این مدل جعبه پیتزا می‌توان به انبار کردن راحت اشاره کرد. همچنین قادر خواهید بود تعداد زیادی از این مدل جعبه را در محیط کوچک نگهداری کنید. جعبه گسترده دارای الگوی ویژه جهت بسته شدن است، شما با تا کردن قسمت‌های مشخص شده می‌توانید یک جعبه کامل بسازید.

جعبه گرد پیتزا

یکی از بروزترین مدل‌های جعبه مقوایی پیتزا مدل گرد است. طراحی این مدل جعبه پیتزا به شکلی است که پیتزا کاملا گرم به دست مشتری خواهد رسید. لازم به ذکر است که امکان بازیافت جعبه گرد پیتزا وجود خواهد داشت.

جعبه به شکل چند ضلعی برای پیتزا

اگر به دنبال جعبه منحصر به فرد برای فست فود خود هستید و دوست دارید از دیگر فست فودها متمایز باشید قرار دادن پیتزا در داخل جعبه چند ضلعی بهترین گزینه است. این مدل جعبه به شکل‌های شش ضلعی، هشت ضلعی و ذوزنقه تولید می‌شوند و یکی از پرطرفدارترین نوع جعبه برای پیتزا به حساب می‌آیند. جنس این مدل جعبه مانند سایر جعبه‌های مخصوص پیتزا از مقوا، کارتن یا گرافت است.

جعبه پیتزا مثلثی

از دیگر اشکالی که برای تولید جعبه برای پیتزا انتخاب می‌شود، شکل مثلثی است. تمامی فست فودها می‌توانند متناسب با نیازی که دارند یکی از انواع جعبه‌های مثلثی را با لوگوی خود ثبت سفارش کنند.

بررسی قیمت جعبه پیتزا

قیمتی که برای سفارش هر جعبه مقوایی پیتزا باید پرداخت کرد باید در اولویت کاری مدیر رستوران‌ یا فست فود قرار گیرد. با وجود اینکه هر جعبه پیتزا هزینه زیادی ندارد اما آنچه باید مد نظر قرار داد سطح کیفیت جعبه، طراحی روی جعبه و جنس آن است. شما با تهیه جعبه مقوایی پیتزا با طراحی آماده می‌توانید در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید.

جمع‌بندی

طراحی جعبه پیتزا راه حل مناسب برای حمل راحت آن است. در حال حاضر انواع مختلفی از جعبه‌های مخصوص پیتزا با طرح‌ها، ابعاد و جنس مختلف به بازار عرضه می‌شود. شرکت‌های تولید‌کننده متعددی به ساخت جعبه پیتزا مشغول هستند. اگر قصد خرید جعبه مقوایی پیتزا مرغوب و باکیفیت را دارید ما به شما سایت پویا فراز را پیشنهاد می‌کنیم.

پاسخ به سوالات متداول

1-جعبه مقوایی پیتزا به چه اشکالی تولید می‌شود؟

در حال حاضر جعبه‌های مخصوص پیتزا به شکل دایره، مستطیل، مربع، چند ضلعی و... در حال تولید هستند.

2- مزایای جعبه اسلایس پیتزا چیست؟

از جمله مزایای تولید این مدل جعبه می‌توان به ظاهری جذاب و زیبا، وزن کم ، قابل بازیافت بودن و... اشاره کرد.

3- جهت طراحی جعبه پیتزا باید چه نکاتی را مد نظر قرار داد؟

برای ساخت جعبه پیتزا مواردی نظیر رنگ، طرح، جنس مقوا، ابعاد جعبه و... را باید مد نظر قرار داد.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر