سایت شماره یک:

 

در سیستم های سرمایشی به منظور تولید هوای سرد و در نتیجه تهویه مناسب از گازی به نام گاز R410a کولر گازی استفاده می شود. این گاز با کمک فرمول شیمیایی و از ترکیب HFC تولید می شود. در این مقاله قصد داریم شما را با نحوه عملکرد، کاربرد، ویژگی های این نوع گاز آشنا کنیم.

گاز R410a کولر گازی چیست؟

گاز R410a کولر گازی همان گازی است که به عنوان جایگزین مناسب و منطقی گازهای قدیمی برای عملکرد سیستم تهویه و دستگاه های سرمایشی مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع گاز از ترکیب دو مبرد R125  و R35  تشکیل شده است و مهم ترین کاربرد آن در صنعت وسایل سرمایشی مانند یخچال سازی و کولر گازی است البته علاوه بر این نوع گاز، گازهای دیگری مانند فریون 22، فریون 407 و فریون 410 هم در همین صنایع نقش مهمی ایفا می کنند. به عنوان مثال گاز فریون 410 بر طبق فرمول های گیاهی تولید می شود و میزان رضایت مخاطبان نشان دهنده عملکرد بسیار خوب و راندمان بالای آن دارد. از امتیازات این نوع گاز همسویی و سازگاری با محیط زیست است.

 

ویژگی های گاز R410a کولر گازی

لازم است بدانید سنجش و ارزیابی گاز مبرد از نظر ترکیبات شیمیایی، امنیت و ایمنی و خواص گرمایی، بسیار اهمیت دارد و مشخص است که ارتباط مستقیمی با سلامت و امنیت افراد دارد. گازی که در برابر اکسیژن، مقاوم باشد و اکسید نشود و از نظر خوراکی نیز قابلیت خوردن نداشته باشد همچنین دارای خاصیت رسانش گرمایی بالا، نقطه انجماد پایین و گرانروی کم باشد. تمام مواردی که در ویژگی‌های گاز R410a کولر گازی قابل مشاهده است.

21

بررسی R410a کولر گازی از نظر خصوصیات فیزیکی و شیمیایی

پیش از تهیه و یا مصرف گاز R410a کولر گازی، لازم است در خصوص ویژگی های فیزیکی و شیمیایی این نوع گاز که بیشترین استفاده را در تهویه مطبوع داخلی و خارجی دارد، اطلاعات فنی کسب کنید. در ادامه به این ویژگی ها اشاره می کنیم.

  1. این نوع گاز به منظور استفاده در شرایط مختلف، از ایمنی لازم برخوردار است و غیر قابل اشتعال می باشد.
  2. ODP موجود در آن صفر است. این اصطلاح به معنای معیاری برای تشخیص میزان تخریب پذیری لایه اوزون می باشد.
  3. گاز R410a کولر گازی از نظر طبقه بندی در رده A1 قرار می گیرد.
  4.  معیار GWP این نوع گاز در مقایسه سایر گازها، بسیار پایین است. GWP  معیاری است که برای تعیین شدت میزان تأثیر گذاری یک ماده در زمان انتشار بر روی کره زمین و تولید گرما گفته می شود.
  5. این نوع گاز از نظر وزن مولکولی رقم 6/72 را به خود اختصاص می دهد.
  6. درجه این نوع گاز در نقطه جوش به 5/51- درجه سانتیگراد و دمای بحرانی آن نیز به 8/71 درجه سانتیگراد می رسد.

22

روش استفاده از گاز R410a کولر گازی چگونه است؟

توجه داشته باشید که سیلندرهای حاوی گاز R410 باید در محلی خشک و خنک، به دور از تابش نور خورشید و با تهویه مناسب نگهداری شوند. این موضوع شامل کولر گازی نیز می شود. همچنین رعایت برخی نکات توسط تکنسینی که قرار است کولر گازی را شارژ کند نیز بسیار مهم است. اولین مرحله بررسی پلاک مشخصات فنی کولر گازی است تا از سازگاری نوع گاز مصرفی و میزان آن اطمینان حاصل نماید. این نکته را نیز مد نظر قرار دهید که نوع گاز باید سازگار با روان کننده های POE باشد، علاوه بر آن شارژ گاز R410a کولر گازی باید در مرحله مایع انجام شود. اگر قرار است از این نوع گاز در فشار بالا استفاده کنید حتماً لازم است از تجهیزات خاصی استفاده کنید.

شرایط تهیه گاز R410a کولر گازی

برای تهیه گاز R410a کولر گازی باید به مراکز معتبر و با صلاحیت مراجعه کنید. هرمس پارت به عنوان یکی از با سابقه ترین تأمین کنندگان تجهیزات و قطعات لوازم خانگی و وسایل سرمایشی و گرمایشی، فعالیت می کند و با توجه به نیاز خود برای مصارف خانگی یا صنعتی می توانید درخواست سفارش خود را ثبت کنید. پیش از ثبت سفارش از مشاوره رایگان این مجموعه و مزایایی که شامل مشتریان می شود، مطلع شوید.

23

مزایای خرید گاز R410a کولر گازی از هرمس پارت

اگر هنوز موفق به انتخاب فروشگاهی مطمئن و معتبر برای تهیه تک یا عمده گاز R410a کولر گازی نشده اید، هرمس پارت را به شما پیشنهاد می دهیم. این فروشگاه با بیش از 15 سال سابقه در زمینه تأمین و عرضه انواع تجهیزات لوازم خانگی و وسایل سرمایشی و گرمایشی فعالیت می کند. حضور کارشناسان و مشاوران خبره و با تجربه، سرعت در ارسال و یا تعمیر، سهولت ثبت سفارش محصول، کیفیت بسته بندی، ضمانت پس از فروش یا تعمیر و قیمت استاندارد و مطابق صنف مربوطه از جمله خدماتی هستند که این مجموعه در اختیار مشتریان سراسر کشور قرار می دهد و تا کنون موفق شده مخاطبان زیادی را جذب کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های ۲۲۱۱۱۱۵۹-۰۲۱ یا ۲۲۲۲۷۳۷۸-۰۲۱  تماس حاصل نمایید.

 

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر