سایت شماره یک:

 

 

اگر از ایرانگردهای حرفه‌ای بپرسید که سفر به کدام شهر تاریخی ایران می‌تواند الگوی مناسبی را برای شناخت تمدن، تاریخ و فرهنگ نیاکانمان ارائه دهد، احتمالا با جوابی به نام شهر سیرجان روبه‌رو می‌شوید. شهر سیرجان به‌عنوان مرکز شهرستان سیرجان، در غرب استان کرمان واقع شده است و از قدیم تا کنون، به علت متصل‌کردن مسیر راه‌های بندرعباس- تهران و کرمان- شیراز مورد اهمیت و توجه بسیاری از حکومت‌های تاریخی بوده. قبل از تهیه بلیط سیرجان باید بدانید که شهر سیرجان، یکی از مهم‌ترین شهرهای صنعتی، اقتصادی، راهبردی و حتی ورزشی کشور می‌باشد که ارتفاع مناسب آن از سطح دریا این امکان را به گردشگران می‌دهد که در سفرشان به شهر سیرجان، دغدغه گرمای طاقت فرسای شهرهای کویری را نداشته باشند و در آب و هوایی معتدل در این شهر تاریخی بگردند، پسته‌های خوش طعم صادراتی و معروف آن را بخورند و تجربه‌ای ماندگار و خاطره انگیز را بسازند. در ادامه می‌خواهیم به معرفی شاه شهر استان کرمان، جاهای دیدنی آن و خرید ارزانترین بلیط سیرجان بپردازیم.

 

 

مقدمه‌ای بر آشنایی با سیرجان

اگر بخواهیم به‌طور خلاصه درباره نام سیرجان توضیح بدهیم، باید بگوییم که این شهر در ایران باستان و در زمان ساسانیان، از قنات‌های آب فراوانی برخوردار بود و به همین دلیل به نام سیرجان یا سیرآب معروف شد. البته، برخی از صاحب نظران اعتقاد دارند که پسوند گان یا کان به معنی معدن است و به این دلیل به نام سیر یا قنات اضافه شده است. به هر شکل، نام سیرجان امروزی که توانسته است با پشت سر گذاشتن پستی‌ها و بلندی‌های تاریخ، در نقشه و جغرافیای ایرانمان نقش ببندد، به واسطه نام کوه تنبور در کهن‌ترین نوشته‌های تاریخی ابن اثیر هم به چشم می‌خورد. جالب است بدانید شهر سیرجان در کنار موفقیت‌های چشم‌گیر خود در صنعت و کشت محصولات متنوع و به ویژه پسته، از زیرساخت‌های بسیار خوبی در ورزش کشور برخوردار است. آب و هوای سیرجان به علت ارتفاع 1766 متری از سطح دریا و قرارگرفتن در دشتی وسیع، معتدل است؛ بنابراین، اگر قصد سفر به نواحی کویری و داخلی کشور را دارید و نگران گرمای طاقت فرسای هوا هستید، می‌توانید با تهیه بلیط سیرجان، به این نگرانی پایان بدهید.

 

 

دیدنی‌های سیرجان در انتظار شما

حالا که به شکل کوتاه و مختصر با سیرجان آشنا شدید، خوب است قبل از تهیه بلیط سیرجان با برخی از جاهای دیدنی شهر پسته‌ها هم آشنا شوید تا بتوانید به شکل بهتری برای سفرتان برنامه ریزی کنید و از آن لذت ببرید.

 

 

بادگیر چپقی

یکی از خاص‌ترین و شگفت انگیز‌ترین بادگیرهای جهان که در دوره پهلوی اول برای خانه اولین پزشک شهرستان سیرجان ساخته شد، بادگیر چپقی است. این بادگیر در سال 1381 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

 

 

 

 

قلعه سنگ سیرجان

قلعه سنگ سیرجان، یکی از شگفت انگیزترین دیدنی‌های این استان است. برخی از اساتید شناخته‌شده باستان‌شناسی دانشگاه تهران همچون استاد پرویز ورجاوند، معتقدند که تاریخچه این قلعه سنگ به دوران قبل از اسلام و دوره حکومت ساسانی مربوط است و آتشدان یکی از نیایشگاه‌های زرتشیان بوده است. این بنای تاریخی هم در سال 1310 به عنوان یکی از آثار ملی کشور به ثبت رسید.

 

 

باغ سنگی

شاید نام فیلم باغ سنگی که در سال 1355 برنده جایزه خرس نقره‌ای جشنواره برلین شد، به گوشتان خورده باشد. پرویز کیمیاوی این فیلم را با مشارکت درویش خان اسفندیار پور، صاحب باغ سنگی ساخت. درویش اسفندیارپور بعد از قوانین مربوط به اطلاحات ارضی که موجب ازدست‌رفتن بسیاری از املاکش شد، دست از کشاورزی و باغداری برداشت؛ تا این‌که باغ کشاورزی او کاملا خشک شد. او به نشانه اعتراض، سنگی به هر شاخه آویزان کرد و از آن‌ها مثل میوه‌های حقیقی درختانش در روزگار قبل از اصلاحات ارضی، مراقبت کرد.

 

 

منطقه ییلاقی بلورد

منطقه ییلاقی بلورد که در شرق سیرجان و در مسیر بافت قرار دارد، به علت تابستان‌های خنک و زمستان‌های سرد خود یکی از خوش آب و هوا ترین مناطق سیرجان حساب می‌شود. اگر از این منطقه ییلاقی دیدن کردید، باغ‌های سیب، گیلاس و گردوی آن را فراموش نکنید.

 

 

قهستان سیرجان

قهستان، عربی شده واژه کوهستان است. به‌نظر می‌رسد قرار گرفتن این منطقه وسیع در نزدیکی کوهستان‌های پاریز و چهارگنبد در انتخاب نام این منطقه، بی‌تاثیر نبوده است. قهستان سیرجان، بسیاری از کاروانسراها، قنات‌ها، برج‌های قدیمی، مساجد و حمام‌های تاریخی را در خود جا داده است. به‌طور کلی، قهستان یعنی قنات و منشا مطالعه تاریخ کهن ایرانیان باستان!

 

 

خرید بلیط سیرجان و سفر به تاریخ ایران باستان با فلای تودی

قبل از خرید بلیط سیرجان، لازم بود که به شکل مختصری با تاریخ، جغرافیا و دیدنی‌های این شهر آشنا شوید. همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، شهر سیرجان مقصد بسیاری از گردشگرانی است که علاقه خاصی به ایرانگردی دارند و درک تاریخ ایران باستان، از طریق تماشای بناها و موزه‌های این شهر، برایشان جالب است. اگر می‌خواهید به سیرجان سفر کنید و به‌دنبال کم‌کردن هزینه‌های اجتناب پذیر سفر هستید، فلای تودی اینجاست تا با پشتیبانی 24 ساعته خود به شما کمک کند که کم هزینه‌ترین و ارزان ترین بلیط هواپیما سیرجان را خریداری کنید و از سفری که در پیش رو دارید، لذت ببرید.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر