در این مقاله قصد داریم به روش‌هایی بپردازیم که باعث می‌شود تا شما یک بررسی محصول حرفه‌ای در حوزه تکنولوژی بنویسید و بتوانید در نتایج جستجو رتبه خوبی کسب کنید. با ما همراه باشید.

سایت شماره یک:

 

 

مشتری‌های خود را بشناسید

اولین سوالی که باید قبل از تولید محتوا محصولات حوزه تکنولوژی پاسخ دهید این است که این محصول برای چه کسی ساخته شده است؟

درک بازار هدف محصولات اهمیت بالایی برای طراحی کل صفحه بررسی محصول دارد. بسیاری از بررسی‌های محصول آنلاین این واقعیت اساسی را نادیده می‌گیرند، بنابراین اگرچه واضح به نظر می‌رسد، اما همیشه باید به این مسئله توجه ویژه‌ای داشته باشید.

به عنوان مثال، اگر در حال بررسی یک جفت هدفون رده بالا از یکی از تولیدکنندگان با کیفیت هستید، با خوانندگان خود طوری صحبت کنید که گویی آن‌ها اهل صدا هستند. روی جزئیات پیچیده ای تمرکز کنید که چگونه این محصول خاص از نظر صدا و پارامترها بهتر از رقبای خود است.

تمرکز بر این واقعیت که این هدفون‌ها در رنگ‌های سیاه، سفید و نقره‌ای عرضه می‌شوند، برای کاربران متخصصی که بیشتر علاقه‌مند به دانستن قدرت درایورها یا عملکرد باس در رابطه با میانی‌ها و تریبل هستند، اهمیت کمتری دارد.

با این حال، اگر در حال بررسی محصولی هستید که تحت یک برند مرسوم، برای مشتریانی که به جنبه‌های فنی علاقه‌مند نیستند، اطلاعات مربوط به طراحی، رنگ و شکل ممکن است اهمیت بیشتری داشته باشد.

تخصص خود را نشان دهید

یکی از موارد دیگری که در آن وب‌سایت‌هایی که ترافیک ارگانیک زیادی را از دست داده بودند، E-A-T یا بهتر است بگوییم نسخه جدید آن E-E-A-T بود. این مخفف عبارت Experience, Expertise, Authoritativeness و Trustworthiness است.

هنگام نوشتن نظرات، باید نشان دهید که می دانید در مورد چه چیزی صحبت می کنید. متأسفانه بیان صریح آن کافی نیست. باید شواهد معتبر زیادی پشت تخصص نویسنده وجود داشته باشد.

اول از همه، نویسندگانی که نظرات محصول را ایجاد می کنند باید افراد واقعی باشند و شخصیت های آنلاین ایجاد نکنند. زمان آن گذشته است که آواتارهای تولید شده نظرات جعلی را می نوشتند که رتبه خوبی داشتند. تمرکز Google بر اعتبار افراد واقعی است که محتوای قابل اعتماد تولید می‌کنند.

E-E-A-T را می توان با ابزارهای مختلفی نشان داد، که از جمله آنها می توان به صفحات بیوگرافی نویسندگان، عکس های نمایه، پیوند به نشریات دیگر و اثبات اجتماعی اشاره کرد. به گفته گوگل، بالاترین شکل E-E-A-T مقاله ای است که توسط یک متخصص در یک زمینه در یک وب سایت معتبر از این صنعت نوشته شده است.

انتشار تصاویر واقعی و یونیک

چندین وب سایت وجود دارند که تصاویر استوک رایگان را ارائه می دهند که می توانند برای مقالاتی که فاقد عکس اصلی هستند استفاده شوند. با این حال، گوگل از بررسی محصولات با استفاده از تصاویر اصلی و اختصاصی که منحصر به صفحه بررسی محصول خاص است، حمایت می کند.

این یک اقدام پیشگیرانه در مقابل وب سایت هایی است که از محتوای کپی شده از وب سایت سازنده محصول و همچنین تصاویر عمومی استفاده می کنند که نشان دهنده این موضوع است که احتمالا بررسی واقعی نیست.

باید محتوایی بنویسید که تجربه منحصر به فرد شما را نه تنها به عنوان یک متخصص، بلکه به عنوان یک کاربر واقعی ارائه دهد. این موضوع مسئله‌ای است که در بسیاری از وب سایت های حوزه تکنولوژی جده گرفته نمی‌شود.

ابعاد و مشخصات فنی محصول را درج کنید

آنچه واقعاً خریداران محصولات تکنولوژی را جذب می کند مجموعه ای از حقایق و ارقام است، معیارهای کمی از نحوه عملکرد محصول در زندگی واقعی.

بیایید به مثال هدفون ها برگردیم. برخی از نکات کلیدی مطلوب می تواند این باشد:

  • کیفیت ساخت: چقدر بادوام هستند؟ آیا آنها از مواد با کیفیت بالا ساخته شده اند که عمر طولانی دارند؟

  • ویژگی های حسی: آیا مواد ارزان قیمت هستند؟ آیا لمس آنها خوب است؟

  • کیفیت صدا: عملکرد هدفون ها در سبک های مختلف موسیقی چگونه است؟ به عنوان مثال، موسیقی هیپ هاپ یا رپ در مقایسه با ژانرهای دیگر روی باس سنگین‌تر است، بنابراین باید نحوه عملکرد محصول را بر اساس این تست‌ها توضیح دهید.

  • قیمت گذاری: چگونه آنها با محصولات جایگزین در یک نقطه قیمت مشابه مقایسه می شوند؟

  • طراحی: آیا ظاهر زیبایی دارند؟ آیا حمل آنها آسان است؟ آیا آنها در رنگ ها یا سبک های مختلف می آیند؟

  • عمر باتری: چند ساعت می‌توانید قبل از شارژ کردن آن‌ها به موسیقی گوش دهید؟ شارژ باتری چقدر طول می کشد؟

  • تناسب: آیا پوشیدن آنها راحت است (برای مدت زمان طولانی)؟

  • ویژگی های اضافی: آیا آنها ضد آب هستند؟ آیا آنها قابلیت حذف نویز دارند؟

محصول را با رقبای آن مقایسه کنید

اکثر تولید کنندگان محتوا صرفاً بر توصیف محصولی که در مورد آن می نویسند تمرکز می کنند. چنین رویکردی برای افرادی که نظرات را می خوانند، ارزش قابل توجهی ندارد، زیرا هیچ نقطه مرجعی وجود ندارد.

آنچه می تواند مشتریان بالقوه را جذب کند، مقایسه کیفیت محصول در دسته های مختلف با رقبای طبیعی آن در بازار است.

روی ویژگی‌های اصلی محصول تمرکز کنید و بگویید چرا بهتر از جایگزین‌های متعدد آن در دسترس خواننده است. یکی از عناصر ضروری موفقیت یک محصول این است که چقدر در جنبه های کلیدی بهتر است.

ابزار حالت دهنده مو Dyson Airwrap را مثال بزنید. ویژگی اصلی که آن را از سایر ابزارهای حالت دهنده مو متمایز می کند، استفاده از هوا برای حالت دادن به مو است، نه حرارت زیاد. این فناوری منحصر به فرد از یک جت هوا با سرعت بالا استفاده می کند تا موها را در اطراف لوله ابزار پیچیده کند و بدون ایجاد آسیب حرارتی، فر یا موج ایجاد کند.

برجسته کردن چنین ویژگی به تنهایی می تواند ارزش واقعی را برای کاربر به دنبال راه حل منحصر به فرد ایجاد کند و به آنها کمک کند تا تصمیم خرید آگاهانه بگیرند.

جوانب مثبت و منفی را بنویسید

بررسی محصول نباید یک طرفه باشد. درست مانند یک مقاله علمی خوب، حتی نقدهای مثبت نیز باید استدلال مناسبی داشته باشند.

یکی از جذاب‌ترین راه‌ها برای ارائه مزایا و معایب در بررسی، یک جدول خلاصه از همه جوانب مثبت و منفی است. خواندن آن باید واضح و از نظر بصری دلپذیر باشد. چنین جدول‌هایی معمولاً به سؤالاتی مانند این پاسخ می دهند: آیا جنبه های خوب بیشتر از جنبه های بد است؟ یا جنبه های منفی آنقدر مرا آزار می دهند که تصمیمی برای خرید نخواهم گرفت؟

معاوضه بین آنچه خوب است و آنچه می تواند بهتر باشد قطعا یکی از عوامل کلیدی تصمیم گیری برای خریداران بالقوه است.

یک بررسی عالی خواننده را راهنمایی می کند و سعی می کند به صراحت نشان دهد که کدام موارد واقعا مهم هستند و آیا خرید محصول انتخاب شده منطقی است.

تکامل محصول را شرح دهید

هنگام بررسی نسخه‌های جدید محصولات نرم‌افزاری یا یک گوشی پرچمدار جدید، نه تنها پوشش موارد مشابه، بلکه همچنین نشان دادن ارتباط نسخه جدید با مدل‌ها یا نسخه‌های قبلی بسیار مهم است.

البته، همه چیز به دسته بندی محصول بستگی دارد، اما اگر می خواهید یک بررسی متقاعد کننده از یک آیفون جدید ارائه دهید، توضیح تکامل محصول الزامی است. ویژگی‌هایی را که در مدل قبلی وجود نداشت، بنویسید، کدام معیارها بهبود یافته‌اند، کدام ویژگی‌ها تغییر کرده‌اند، و کدام‌ها رها شده‌اند. همیشه محصولات را نه تنها با رقبای مستقیم بلکه با نسل قبلی همان کالا مقایسه کنید.

اگر قبلاً بررسی یک مدل قبلی را منتشر کرده بودید، به آن لینک داخلی بدهید و به تمام نقاط ضعف ذکر شده در آن اشاره کنید.

ویژگی‌های مهم برای تصمیم گیری را برجسته کنید

نکته مهم برای نوشتن یک بررسی محصول تکنولوژی خوب این است که از آنچه واقعاً بر خریدار بالقوه برای تصمیم گیری خرید تأثیر می گذارد آگاه باشید. دسته بندی های مختلف محصول، عوامل تصمیم گیری کلیدی متفاوتی خواهند داشت.

به عنوان مثال، اگر می خواهید یک ماشین را بررسی کنید، باید روی ویژگی هایی مانند مصرف سوخت، ایمنی یا ظرفیت بارگیری تمرکز کنید. با این حال، همیشه یک نکته را در نظر داشته باشید: مخاطبان هدف. اگر یک خودروی اسپورت است، یک فاکتور تصمیم‌گیری بسیار مهم‌تر شتاب یا حداکثر سرعت است و نه اینکه چه تعداد کیف می‌توانید در صندوق عقب آن قرار دهید.

برای محصولات لوکس و با ارزش، مانند جواهرات یا ساعت، توجه به مواردی مانند شهرت برند، گواهینامه های صادر شده توسط موسسات معتبر، سبک، طراحی و کیفیت مواد مهم است.

به سایر منابع مفید لینک دهید

نه تنها لینک های ورودی اعتبار یک صفحه وب را افزایش می دهند، بلکه لینک های خروجی نیز می توانند سیگنالی باشند که اطلاعات ارائه شده از یک منبع با کیفیت آمده است.

لینک خروجی به وب سایت سازنده همچنین می تواند اطلاعات بیشتری را در اختیار کاربر قرار دهد و به او نشان دهد که کجا می تواند دانش خود را در مورد محصول گسترش دهد. در میان سایر موارد، انواع بیشتری از منابع اضافی مرتبط می‌تواند شامل کتاب‌های الکترونیکی، گزارش‌های تحقیقاتی حرفه‌ای مشتری و غیره باشد.

برای وب سایت های پیشرفته تر با بودجه بیشتر، ایده خوبی است که چنین مطالب اضافی را به تنهایی تولید کنید. این منابع همچنین می توانند به عنوان آهنرباهای پیوند عمل کنند و در کمپین های تبلیغاتی و روابط عمومی مورد استفاده قرار گیرند.

به چندین فروشنده لینک دهید

اینترنت پر از کاربرانی است که هر کدام اولویت‌ها، دیدگاه‌ها، ترجیحات و عادت‌های متفاوتی دارند. آنها از پلتفرم های مختلف خرید نیز استفاده می کنند. به عنوان مثال، محدود کردن منابع خرید در بررسی محصول فقط به عنوان مثال. دیجیکالا مقاله را برای افرادی که حساب آمازون ندارند بی فایده می کند.

دستورالعمل‌های Google به صراحت بیان می‌کند که باید چندین فروشنده در دسترس خریدار بالقوه باشد تا بتواند یکی از موارد دلخواه خود را انتخاب کند. این در واقع یکی از عواملی است که می تواند یک مقاله عالی و مفید را از سایر بررسی ها متمایز کند.

بحث مهم دیگر این است که افرادی که بررسی محصولات را می خوانند دوست دارند تا قیمت ها را در فروشندگان مختلف مقایسه کنند.

ارائه لینک خرید فقط از یک فروشنده بیانگر این مسئله است که شما فقط به دنبال پورسانت هستید و نه ارائه محتوای مفید برای خوانندگان و خریداران.

سخن پایانی

در این مقاله به 10 روش کاربردی برای تولید محتوا تکنولوژی و بررسی محصول پرداختیم که به راحتی می‌تواند سایت شما را نتایج برتر گوگل قرار دهد و فروش شما را چند برابر کند. کافی است نکات بالا را به دقت دنبال کنید و بر روی وب سایت تکنولوژی خود اجرا کنید.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر