سایت شماره یک:

 

از قدیم الایام و در ابتدایی ترین دوران زندگی بشریت ، ازدواج بعنوان امری با اهمیت و پسندیده تلقی می شده است بگونه ای که بعد از گذشت وقت های زیادی واژه جدیدی در زندگی بشریت پدیدار گشت که بعنوان طلاق از آن یاد می شود.

یعنی در مواقعی که زوجین بعد از ازدواج و در طی مراحل زندگی نتوانند به سازش و یا آرامش ذهنی و فکری دست یابند در بسیاری مواقع مجبور به طلاق می شوند.

الزامات داشتن وکیل طلاق توافقی

طلاق های توافق شده معمولاً ساده تر و اقتصادی تر از طلاق های مورد اختلاف دیگر است. طلاق توافقی معمولاً به سرعت اجرا می شود. در این روش طلاق به هر دو طرف اجازه داده می شود تا به طور دوستانه ازدواج خود را به پایان برسانند ، که این روش هم از عقیده زوجین و هم از عقیده فرزندان بهترین روش طلاق به حساب می آید.

طلاق توافقی ، گزینه ای ایده آل برای زوجین وجود دارد که موافقت خود را با توافق اجرا داده اند و چیزی برای دعوا ندارند و به اصلا عنوان قصد ندارند با هم وارد تنش شوند. آنها قبلاً در مورد اکثر شروط طلاق نظیر توزیع اموال ، حمایت از کودک و حضانت کودک به توافق رسیده اند.

اقدامات وکلای طلاق توافقی

  • تهیه و تشکیل مستندات لازم
  • جواب به سوالات و ابهامات مطرح شده
  • حل سوال ها دادرسی
  • بررسی حضانت کودک

شیوه کار وکلای طلاق توافقی

وکلای طلاق توافقی اغلب یک مشاوره سی دقیقه ای با افرادی که قصد طلاق دارند را فراهم می کنند. بسیاری از مشاوره ها شامل افرادی می شود که معتقدند به توافق دوجانبه رسیده اند و طلاقشان کاملا توافقی و بی چون و چرا است. اینگونه افرادی اصولا به یک وکیل طلاق توافقی برای بررسی و ادامه روند کارها نیاز دارند.

در واقع طلاق توافقی آنگونه که محتمل است سطحی بنظر برسد ، ساده نیست. لذا لزوم داشتن وکیل طلاق توافقی الزامی وجود دارد. در واقع در شروطی که دوجانب برای مدت کوتاهی ازدواج کرده اند و فرزند خردسالی ندارند و بدهی و دارایی انباشته شده مشترک بین دوجانب ناچیز وجود دارد، جدایی شان به مراتب ساده تر و راحتتر اجرا می شود.اما در عقیده داشته باشید که بدون کمک وکیل طلاق توافقی ،بررسی برای ادامه روند طلاق به سختی امکان پذیر خواهد بود.

 

 

تبلیغ

 

بررسی سناریو طلاق توافقی

یک سناریو دیگر موردی است که در آن دوجانب پنج سال یا اکثر با یکدیگر ازدواج کرده اند، و توانایی یک یا چند کودک خردسال می باشند و یا یک خانه خریداری کرده و یا بدهی های قابل توجهی داشته باشند که بایست تقسیم شوند.

این نوع پرونده ها شامل تعدادی از سوال ها قانونی پیچیده بالقوه است که به مهارت یک وکیل خانواده برای جهت یابی مناسب به پرونده نیاز دارد. صرف نظر از اینکه آیا طلاق شما به طلاق توافقی منجر می شود، بایست همیشه یک وکیل  طلاق توافقی داشته باشید.

از جهت وقتی که پرونده شما شامل سناریوی معمول توصیف شده در بالا باشد و به به خاص زمانی که این مورد شامل کودکان خردسال اینگونه وجود دارد. داشتن وکیل بعنوان امری لازم تلقی می شود.

نشانه های طلاق توافقی

بهترین راه برای حل طلاق توافقی اینست که در طلاق توافقی ، دوجانب در تمام سوال ها به توافق رسیده باشند و فرمان موافقت خود ( توافق سازش ) را به قاضی ارسال کنند تا نشانه ای از طلاق باشد.

طلاق توافقی در عرض چند ماه نهایی می شود و هر دو طرف به جای اینکه به قاضی اجازه تصمیم گیری در مورد سوال ها آنها را بدهند ، می توانند در نتیجه طلاق حرفی برای گفتن داشته باشند.

با این حال ، تا اینکه اگر زوجین در مورد هر مسئله در مورد کار طلاق به توافق برسند ، باز هم بایست به دلایلی با وکیل طلاق توافقی هماهنگ و گرفتار باشند.

اول اینکه، یک وکیل خانواده باتجربه می تواند به سوال ها قانونی عقیده کند که محتمل است شما در عقیده نگرفته باشید. یکی از ادله ها حقیقی بررسی به پرونده شما اجتناب از مراجعه مجدد به دادسرا است.

یک وکیل طلاق توافقی باتجربه، در حل سوال ها معمولی که در بسیاری از موارد طلاق وجود دارد کمک خواهد کرد تا شما بتوانید با یک برنامه بلند مدت و بدون مراجعه مکرر به دادسرا و بدون اصلا مناقشه ای ، کارهای خود را به پیش ببرید. این کار به خاص در مواردی که کودکی با مسئله طلاق گرفتار باشد ، بسیار با اهمیت است.

توافق نامه طلاق چه هست؟

توافق نامه طلاق یک سند مکتوب است که بسته به مکانی که در آن زندگی می کنید ، فرم می گیرد. مقصود از قرارداد توافق طلاق ، هر شیوه توافق بین زوجین در مورد حضانت فرزند، حمایت کودک، نفقه ، حمایت از همسر ، تقسیم دارایی و سایر موارد مرتبط و مشترک بین زوجین وجود دارد. زوجین بعد از رسیدن به توافق کلی درباره طلاق ، به وکیل خانواده و فعال در زمینه طلاق توافقی مراجعه کرده و با بیان تمام موارد طلاق توافقی ، قراردادی را با وکیل تنظیم می نمایند.

نکته ای که وجود دارد اینست که در مطمئن ترین حالت ، عالی است که هر کدام از دوجانب وکیل مجزایی برای خود داشته باشند تا در روند دادسرا و شرط و شروط احتمالی دچار مشکل نشوند.

مثلا اگر همسر شما وکیلی برای خود اختیار کرده است شایسته است که شما قبل از مراجعه به آن وکیل و بیان شروط خود ، حتما با یک وکیل دیگر مشاوره کرده و از او بخواهید تا در روند کارهای طلاق همراه شما باشد.

آیا قبل از جدا شدن بایست توافق نامه ساخته کنیم؟

حال سوالی که پیش می آید اینست که آیا لزوما قبل از جدا شدن بایست توافق نامه ای نوشته شود یا خیر؟ جواب این پرسش خیر است.

در واقع هر کدام از دوجانب می توانند قبل از جدائی یا تشکیل پرونده طلاق ، توافق نامه طلاق ساخته کنند یا ، محتمل است دوجانب نتوانند تا صبح روز طلاق به توافق برسند.

لذا لزوم وجود وکیل طلاق توافقی برای پیشبرد کارهای طلاق بسیار لازم وجود دارد. عالی است ، هر چه زودتر پرونده خود را حل کنید به به خاص اگر مقصود خودداری از اغتشاشات غیر لازم و هزینه های سنگین وکلا باشد.

الزامات وجود وکیل برای تهیه توافق نامه طلاق

به شدت پیشنهاد می شود که یک وکیل را برای تهیه توافق نامه طلاق خود استخدام کنید. یا اگر وکیل همسرتان قبلاً توافق نامه را تهیه کرده است ، بایست یک وکیل از طرف شما ، برای بررسی توافقنامه برای اطمینان از نوع توافقنامه حضور داشته و توافقنامه را بررسی نماید.

وکیل شما با بررسی نوع توافقنامه، مقررات با اهمیت قانونی برای محافظت از حقوق شما را اعمال کرده و اصلاحات مورد عقیده را اعمال نموده و سعی دارد تا از منافع شما حمایت نموده و هر بندی که به غبن شما باشد را ، حذف نماید.

عباراتی نظیر “حضانت قانونی”، “مالکیت انحصاری”، “غرامت به موقع”، و “واگذاری به موقع” و ” چشم پوشی از همه ادعاهای آینده” ، توانایی معانی بسیار مهمی هستند که نیاز شما به داشتن وکیل را لازم تر می کند.

شما وکیل نیستید، لذا محتمل است در طی یک توافق پیشنهاد شده بسیاری از حق و حقوق خود را از دست بدهید و متحمل هزینه ها و مشکلات جدی شوید، زیرا این امکان اینگونه وجود دارد که شما ندانید که بایست چه کلمات خاصی برای محافظت از منافع خود بکار ببرید.

لذا اگر موفق به گرفتن چیزی نشوید، محتمل است حقوق با اهمیت خود را اینگونه از دست بدهید. کار هوشمندانه ای که بایست اجرا دهید این است که در آغاز وکیلی حاذق را انتخاب کرده و ادامه کارهای خود را به او بسپارید. وکیل طلاق توافقی با داشتن دادهها با اهمیت در این دایره ، کوشش خواهد کرد تا شما به بهترین شکل ، به خواسته های خود دست یابید.

رسیدن به توافق قبل از مراجعه به دادسرا

اگر قبل از اینکه پرونده طلاق زوجین را به ماخذها دادسرا برسانید ، همه موارد را حل و فصل کنید ، یک وکیل یا واسطه می تواند توافق نامه ای تشکیل دهد. از اینرو پس از انعقاد قرارداد ، طلاق به یک قرارداد الزام آور تبدیل می شود ، به این معنی که هر دو طرف (زوجین) وظیفه به پیروی از شروط بیان شده خواهند بود.

لذا بسته به قانون کشوری که در آن زندگی می کنید، محتمل است این توافقنامه به یک قاضی عرضه شود که بتواند اطمینان حاصل کند که شروط بیان شده کاملا عادلانه است.

سپس در دستور نهایی طلاق شما گنجانده خواهد شد و دستور دادسرا الزامی خواهد بود. در این فرم اگر هر کدام از دوجانب، بعدا عمل به نقض توافق نامه کنند ، توسط دادسرا متهم شناخته شده و به جرم اهانت به دادسرا محاکمه خواهند شد.

اگر هر کدام از دوجانب به توافق نرسند بایست به دادسرا مراجعه نموده و پرونده خود را بررسی نمایند. از اینرو آنها در این نشست دادسرا از یک قاضی می خواهند تا درباره همه سوال ها موردنظر شما تصمیم گیری کنند. از آنجا که این فرآیند غیرقابل پیش بینی است، و اغلب بسیار گران قیمت است، رسیدن به توافق خارج از دادسرا بهترین راه برای رسیدن به مقصود است.

آیا این امکان وجود دارد که پیشنهاد طلاق را از سمت همسرتان قبول نکنید؟

در جواب این پرسش بایست یه صراحت بگوئیم که این کار امکان پذیر وجود دارد. شما می توانید پیشنهاد طلاق را امضا نکند. به یاد داشته باشید، این تنها یک پیشنهاد است و بعنوان نقطه شروع مذاکره به حساب می آید.

تا اینکه اگر همسر شما (یا وکیل همسر شما) برای جواب دادن به شما مهلت می دهد، شما هنوز مجبور نیستید کاری اجرا دهید. در فرم فقدان تمایل به جواب دادن به پبشنهاد بیان شده ، براحتی می توانید پیشنهاد را در سطل زباله پرتاب کرده و اهمیتی به آن ندهید. در عقیده داشته باشید که اصلا کس نمی تواند شما را مجبور به حل و فصل و توافق تا زمانی که ساخته شوید ، بکند.

اگر از طلاق توافقی امتناع می کنید، و قصد ندارید توافق نامه ای را امضا کنید تا همسرتان از این کار ناامید شود . بایست بدانید در صورتی که تصمیم همسرتان به طلاق قطعی است ، سعی کنید با سازش به پیش رفته و بصورت توافقی عمل به جدایی نمائید.

لذا عاقلانه است که از یک وکیل بخواهید مفاد طلاق توافقی را بررسی کند. اگر تمایلی به توافق نداشته باشید، یک وکیل می تواند به شما کمک کند درک کاملی از سوال ها داشته باشید و وارد یک توافق حرفه ای شوید.

در فرم موافقت با توافق نامه طلاق همسر خود ، آیا نیازی به قبول آن دارید؟

جواب این پرسش خیر است.در عقیده داشته باشید که تا اینکه اگر شما کاملا ساخته اید که کارهایتان را با توافق به پیش بروید، اگر وکیل همسر شما پیش نویس اولیه توافق نامه را تهیه کند، لازم است که دستکم این توافقنامه توسط وکیل و مدافع شما اینگونه مورد بررسی قرار گیرد. شما بایست اینکار را بدون توجه به فشار سنگین روند کاری و در عین راحتی و آسودگی خیال با وکیل خود به اجرا برسانید.

با اهمیت است به یاد داشته باشید که وکیل همسر شما نماینده شما نیست و اهمیت نمی دهد که آیا این قرارداد منصفانه است یا منابع مالی شما را تامین می کند.او تنها به فکر موکل خود و اینگونه منافع مالی خود وجود دارد.

منبع : https://ariadadyar.com/lawyer

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر