سایت شماره یک:

خرید لباس بچه گانه

معمولاً کسانی که به تازگی صاحب فرزند شده اند، هدایای زیادی نظیر لباس‌های بچگانه مختلفی از اطرافیان خود دریافت می‌کنند. متاسفانه هدایایی که بین مردم محبوب تر هستند، چندان برای نوزاد مفید و یا قابل استفاده نیستند. اینکه بدون تجربه قبلی بدانید که چه لباس‌هایی برای فرزند شما مورد نیاز است، انتظار زیادی است. در ادامه تعدادی از آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم تا آمادگی بهتری برای خرید لباس بچه گانه اقدام کنید.

لباس نوزادی

خرید تعداد زیادی لباس نوزادی قطعاً گزینه مناسبی نیست، زیرا کودک در ماه‌های اول به سرعت رشد می‌کند. بنابراین در ادامه به شما لباس‌هایی را معرفی می‌کنیم که خرید آن‌ها ضروری است تا از هدررفت پولتان جلوگیری کنید. اگر هنوز جنسیت فرزندتان مشخص نیست و قصد خرید دارید، سعی کنید لباس‌های روشن را انتخاب کنید. این نوع لباس‌ها هم برای نوزادن دختر و هم پسر قابل استفاده هستند. همچنین اولویت را کاربردی بودن لباس در نظر بگیرید. در واقع لباس بچه گانه باید به خوبی قابلیت شستشو در ماشین را داشته باشد و مهم نیست که چقدر زرق و برق آن زیاد است.

از لحاظ ایمنی، لباس‌های بچگانه‌ای که دارای دکمه‌های قابلمه‌ای هستند، انتخاب مناسب تری محسوب می‌شوند. دکمه‌های عادی ممکن است توسط کودک کنده شده و در نتیجه خطر خفگی او را افزایش دهند. مورد بعدی اینکه لباس‌های گرانتر لزوماً انتخاب مناسب تری نیستند. شما می‌توانید با جستجو در فروشگاه‌های اینترنتی لباس کودک، قیمت و جنس لباس‌ها را با یکدیگر مقایسه کرده و لباسی ارزانقیمت و با کیفیت بالا را انتخاب کنید.

از تولد تا شش ماهگی

طبیعتاً آب و هوای محل زندگی شما تعیین کننده این است که چه نوع لباس‌هایی را برای نوزاد تازه متولد شده بخرید. نوزادان در ماه‌های ابتدایی هر لباس را تنها برای چند هفته می‌توانند بپوشند و به سرعت تغییر سایز پیدا می‌کنند. به یاد داشته باشید، پیش از اینکه لباس را برای بار اول تن فرزندتان کنید، ابتدا آن را بشویید تا آلودگی‌های ایجاد شده در فرایند تولید، انبارداری و فروش به پوست فرزند شما منتقل نشود.

توجه به این نکته ضروری است که بیش از اندازه لباس بچه گانه تن کودک خود نکنید. یکی از بهترین راه‌ها برای تعیین تعداد لایه‌های لباس بچه مناسب برای نوزاد این است که هر اندازه افراد بالغ در آن محیط لباس می‌پوشند، یک لایه اضافه تر به نوزاد بپوشانید. همچنین در نظر داشته باشید اگر شما با لباسی گرمتان شد، پس حتما کودک نیز بی قرار شده و عرق می‌کند.

بادی

اگر پیش از به دنیا آمدن کودک قصد خرید دارید، تعدا 5 تا 6 عدد بادی در سایز‌های 2 ماه تا 6 ماه و 2 تا 3 عدد سایز نیوبرن تا دو ماه خریداری کنید. پارچه بادی باید از جنس نخ صد درصد پنبه باشد. پارچه‌های پنبه ای ضد حساسیت هستند و هیچگونه مشکلی برای پوست حساس نوزادان ایجاد نمی‌کنند. بادی‌ها دارای دکمه‌هایی در زیر هستند که کمک می‌کنند علاوه بر تعویض راحت لباس کودک، به راحتی بتوانید پوشک بچه را تعویض کنید. بسته به فصل تابستان و زمستان می‌توانید از بادی‌های آستین کوتاه و یا بلند استفاده نمایید.

سرهمی

سرهمی

حداقل 5 تا 6 عدد سرهمی برای نوزاد خود تهیه کنید. سرهمی‌ها یکی از پرکاربردترین لباس بچه گانه در سنین زیر 2 سال هستند که می‌توانید آن‌ها را به صورت جورابدار و یا بدون جوراب تهیه کنید. در طول روز می‌توانید از مدل‌های بدون جوراب استفاده کنید و در صورت سرد شدن فضا، به او چوراب بپوشانید. اما در طول شب به این دلیل که می‌توانید به طور دائم به بچه رسیدگی کرده و احتمال کنار رفتن پتوی او وجود دارد، حتما از سرهمی‌های جورابدار استفاده نمایید تا دمای بدن کودک ثابت باقی بماند.

یکی از مزایای سرهمی‌ها، دکمه‌های سرتاسری آن‌ها است که کمک می‌کند به راحتی در صورت کثیف شدن لباس، آن را تعویض کنید. همچنین تعویض پوشک نیز تنها با باز کردن چند دکمه میسر خواهد بود. یکی دیگر از مزایای سرهمی‌ها این است که بدن کودک را به طور یکدست می‌پوشاند و با بغل کردن، لباس از روی شکم او کنار نمی‌رود. هنگام خرید دقت کنید که جنس پارچه آن 100 درصد پنبه باشد.

کلاه

یکی از ضروری ترین اقلام در خرید لباس بچه گانه کلاه است. کودکان مخصوصاً در ماه‌های ابتدایی، گرمای زیادی را از طریق سرشان از دست می‌دهند، بنابراین حتماً باید برای کودکتان کلاه تهیه کنید. تعدا یک تا دو عدد کلاه برای چند ماه کافی خواهد بود. جنس کلاهی که خریداری می‌کنید ارتباط مستقیمی به آب و هوای محل زندگی شما دارد.

جوراب و پاپوش

لزومی ندارد که برای نوزادان مخصوصاً تازه متولد شده جوراب و یا پاپوش تهیه کنید. آن‌ها در همان سنین کم تخصص خاصی در بیرون آوردن جوراب از پایشان دارند، بنابراین به طور مداوم باید به دنبال جوراب‌های گمشده در خانه باشید. به جای آن می‌توانید از سرهمی‌های جورابدار استفاده کنید که خیالتان از آن بابت راحت باشد.

کاپشن یا ژاکت

احتمالاً خرید یک عدد کاپشن یا ژاکت بچگانه برای چند ماه اول بعد از تولد فرزندتان کافی خواهد بود. این اقلام در صورتی به کار می‌آیند که بخواهید در هوای سرد بچه را از خانه خارج کنید. دقت کنید که روی آن‌ها هیچگونه تزیینات و یا اکسسوری وجود نداشته باشد زیرا احتمال قورت دادن آن‌ها توسط کودک وجود دارد. در صورتی که آن‌ها روی لباس بچگانه وجود دارند، مطمئن شوید که به طور کامل دوخته شده و جدا نمی‌شوند.

پتو بچگانه

پتو

دو تا سه عدد پتو در سایزهای مختلف نیاز خواهید داشت. نوزاد تازه متولد شده را معمولاً در پتو می‌پیچانند، بنابراین پتوهای سایز کوچک و سبک انتخابی عالی برای این شرایط خواهند بود. از پتوهای سنگین تر و با سایز بزرگ تر باید زمانی استفاده کنید که کودک خواب است. پیش از خرید پتو و یا هرگونه لباس بچه گانه از نرم و قابل شستشو بودن پتو با ماشین لباسشویی اطمینان حاصل کنید.

 

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر