مذاکرات هسته‌ای قرار است از هفته آینده آغاز شود و همین باعث نگرانی روزافزون اسرائیلی‌ها شده؛ یکی از تحلیلگران این رژیم امروز با انتشار مقاله‌ای از بیان ضعیف آمریکا در برابر ایران انتقاد کرده و از آمادگی‌های این رژیم برای آینده خبر داده است.

سایت شماره یک:

چیزی تا موعد از سرگیری مذاکرات هسته ای باقی نمانده؛ خبر برگزاری دور هفتم این مذاکرات بین‌المللی را علی باقری کنی، معاون وزیر امور خارجه کشورمان در توئیتر اعلام کرد و وزارت خارجه آمریکا نیز امکان دستیابی «سریع» به تفاهم را تأیید نمود. علاوه بر این چین و روسیه نیز حمایت خود را برای رسیدن به نتایج ملموس و عملی اعلام کردند.

این اخبار، اما نگرانی وسیعی را در میان مقامات رژیم صهیونیستی بر انگیخته است؛ روزنامه «اسرائیل هیوم» با انتشار مقاله‌ای از اودد گرانوت، کارشناس امور جهان عرب، به زبان عبری، از «اراده سست» دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، مبنی بر این که همه گزینه‌ها در دستور کار قرار دارند، گلایه کرده است.

گرانوت با تکرار دروغ‌هایی که بنیامین نتانیاهو سال‌ها مطرح می‌کرد؛ مدعی شده است: «ایران به آستانه هسته‌ای شدن رسیده و اسرائیل تنها مانده است.»

وی با اشاره به خروج ترامپ از توافق سال ۲۰۱۵ به توان غیرقابل نابودی دانشمندان ایرانی اعتراف کرد و گفت: «درست است که ایران هنوز به بمب دست پیدا نکرده و شاید هنوز هم چنین تصمیمی نگرفته باشد، اما ... دارای فناوری و تجربه‌ای است که طی سال‌ها به دست آمده و از بین بردن آن دشوار تا غیرممکن است.»

او که ارتباط مستقیمی بین سفر رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران (فردا اول آذر) و مذاکراتی که هفته آتی در وین از سر گرفته می‌شود احساس کرده، به نقش مهم بازرسی‌ها بر هر گونه بحث در مورد احیای توافق هسته‌ای اشاره کرد و گفت تغییر تیم مذاکره کننده منجر به کاهش توقعات از این مذاکرات شده است.

گرانوت تاکید کرد که در این شرایط، طرف‌های اسرائیلی نه تنها نگران بازگشت بدون اطلاعات کافی واشنگتن به مذاکرات هستند، بلکه نگران نبود طرحی جایگزین هستند که در صورت نتیجه ندادن این دیدار‌ها به کار گرفته شود.

 

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر