نمایش "پوزه چرمی" اثر درخشان "هلموت کراوزر" که با ترجمه‌ی "علیرضا کوشک جلالی" توسط نشر افراز به چاپ رسیده است، برای دومین بار در ایران به روی صحنه می‌رود.

نمایش "پوزه چرمی" اثر درخشان "هلموت کراوزر" که با ترجمه‌ی "علیرضا کوشک جلالی" توسط نشر افراز به چاپ رسیده است، برای دومین بار در ایران به روی صحنه می‌رود.

به گزارش روابط عمومی نمایش، شب گذشته آیین افتتاحیه‌ی نمایش «پوزه چرمی» به نویسندگی هلموت کراوزر و به کارگردانی «محمدعلی زمانی» در تماشاخانه شانو با حضور جمعی از هنرمندان و اصحاب رسانه برگزار شد. پیمان خاکسار مترجم سرشناسی کشورمان که با ترجمه و معرفی آثار چارلز بوکوفسکی، از مهره‌های مهم ادبیات ترجمه در کشور ما به شمار می‌رود، میهمان ویژه‌ی افتتاحیه‌ی این نمایش بود.

گفتنی است این نمایشنامه در سال 1393 برای اولین بار به کارگردانی علیرضا کوشک جلالی در مجموعه‌ی تئاتر شهر به روی صحنه رفت و حالا با گذشت 7 سال، این بار به کارگردانی "محمد علی زمانی" و با بازی "ندا مقصودی" و " وحید جباری" به روی صحنه خواهد رفت.

 

نمایش

پیمان خاکسار مترجم کتاب‌ "جزء از کل" به قلم "استیو تولتز" که به تازگی کتاب "اصلاحات" به قلم "جاناتان فرانزن" را توسط نشر چشمه منتشر کرده است، با بیان این نکته که بعد از شروع پاندمی کرونا کمتر به تماشای تئاتر نشسته‌ است، درباره‌ی نمایش پوزه چرمی عنوان کرد "در این متن تقابل فضای خصوصی افراد و با فضای عمومی جامعه ستودنی است."

وی در ادامه بیان کرد "در جهان امروز که خشونت به شکلی عیان در جامعه پدیدار شده، حتی شخصی منزوی که به دنیای درونی خودش پناه برده و تنها راه ارتباط او با جهان بیرون از خانه‌اش، به واسطه‌ی همسرش شکل گرفته است، نمی‌تواند از حریم خصوصی خود محافظت کند و خودش را از معرض خشونت حاکم بر جامعه حفظ کند. "

پیمان خاکسار با بیان این نکته که خودش را در زمینه‌ی تئاتر صاحب نظر نمی‌داند، عنوان کرد " خوشحالم از اینکه بعد از مدت‌ها به تماشای تئاتر نشسته‌ام و با متن و اجرایی دوست داشتنی مواجه شدم. به ویژه بازی وحید جباری و ندا مقصودی که بسیار دلنشین بود."

 نمایش

 

همچنین از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به صدیقه سادات موسوی‌زاده (مشاور پروژه)، محمدمهدی صباغیان (تهیه کننده)، مجتبی گیویان (طراح نور)، نسیم ملکی (طراح لباس)، وحید صالحی (طراح گریم)، مسعود خرداد (آهنگساز) ، رامین ارقند (صداپیشه)، وحید مشایخی (عکاس) و سعید جمشیدی‌پور (روابط عمومی) اشاره کرد.لازم به ذکر است نمایش پوزه چرمی تا 12 بهمن‌ماه، هر شب ساعت 19 در تماشاخانه‌ی شانو به روی صحنه خواهد رفت.

 عکاس: وحید مشایخی

 

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر