رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اهمیت توجه به زبان های مختلف اقوام ایرانی از تصویب کلیات طرح تدریس زبان‌های محلی و قومی در مدارس و دانشگاه‌های کشور در جلسه امروز کمیسیون متبوع خود خبر داد.

سایت شماره یک:

غلامرضا منادی‌سفیدان در خصوص جلسه امروزکمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: طرح اجرای اصل پانزدهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در خصوص تدریس زبان‌های محلی و قومی در مدارس و دانشگاه‌های کشور در جلسه امروز کمیسیون به بحث و بررسی گذاشته شد.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه این طرح  امضای بیش از ۳۰ نماینده مجلس را به دنبال دارد، گفت که موضوع این طرح در بسیاری از اسناد و معاهدات حقوق بشری و همچنین در قانون اساسی ما هم مورد توجه قرار گرفته شده است.

وی با بیان اینکه این طرح در راستای پاسخ به یکی از مهمترین مطالبات اقوام کشور تدوین شده و در دستور کار کمیسیون آموزش قرار گرفت، عنوان کرد: در جلسه امروز نیز گزارشی از برنامه وزارت آموزش و پرورش در خصوص نحوه چگونگی تدریس این ادبیات زبان‌های قومی و محلی در مناطق مختلف کشور مطرح و پیشنهادهای مختلفی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در پایان کلیات آن به تصویب اعضای کمیسیون رسید،جزئیات این طرح در جلسات آتی کمیسیون بررسی خواهد شد.

منادی در خصوص اهمیت این موضوع گفت: زبان‌های قومی و محلی در مناطق مختلف کشور گنجینه‌های ارزشمندی هستند که متاسفانه در حال از بین رفتن می‌باشند، باید برای صیانت و حفظ این گنجینه نهایت تلاش خود را داشته باشیم.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: در این جلسه همچنین طرح اصلاح موادی از قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز  آموزشی و پرورشی غیردولتی بررسی شد که البته کار بررسی آن ادامه دارد.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر