مجلس با لایحه حذف ارز 4200 تومانی مخالفت کرد

سایت شماره یک:

لحظاتی قبل مجلس با دوفوریت لایحه حذف ارز 4200 تومانی مخالفت کرد. دولت این لایحه را به عنوان «تامین مطمئن کالاهای اساسی، نهاده‌های دامی، دارو و تجهیزات پزشکی و سیاست‌های جبرانی برای حمایت از معیشت اقشار آسیب‌پذیر» به مجلس تقدیم کرده بود.

به گزارش آخرین خبر، بعد از گذشت 3  سال از رونمایی ارز 4200 تومانی برای کنترل قیمت ها، دولت سیزدهم تصمیم به تغییر آن گرفت. در همین راستا لایحه دوفوریتی «تامین مطمئن کالاهای اساسی، نهاده‌های دامی، دارو و تجهیزات پزشکی و سیاست‌های جبرانی برای حمایت از معیشت اقشار آسیب‌پذیر» از سوی دولت به مجلس تقدیم شد اما مجلس با آن مخالفت کرد،  با این اتفاق  این لایحه حداقل تا 6 ماه دیگر در دستور مجلس قرار نمی گیرد و عملا حذف ارز 4200 تومانی به بودجه 1401 نمی رسد. در صورت تصویب نهایی این لایحه ارز 4200 تومانی حذف خواهد شد.

این اولین لایحه مهم دولت سیزدهم است که توسط مجلس رد می شود. نمایندگان با 99 رأی موافق، 127 رأ ی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 249 نماینده حاضر در صحن، با تقاضای بررسی دو فوریتی این لایحه مخالفت کردند، همچنین تقاضای بررسی یک فوریتی این لایحه با 102 رأی موافق، 119 رأی مخالف و 10 رأی ممتنع از مجموع 250 نماینده حاضر در صحن به تصویب نمایندگان نرسید.

هفته گذشته سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور، طی مصاحبه ای از ارائه لایحه دوفوریتی «تامین مطمئن کالاهای اساسی، نهاده‌های دامی، دارو و تجهیزات پزشکی و سیاست‌های جبرانی برای حمایت از معیشت اقشار آسیب‌پذیر» خبر داد.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر