قطعا فرهاد را یکی از محبوب ترین های فوتبال باید دانست که استقلالی ها اورا شاه فرهاد می نامند...هنوز هم صدای آهای فرهاد مجیدی های جایگاه 24 استادیوم آزادی به گوش می رسد که یاد آور لحظه های تمرین کردن فرهاد کنار زمین بود ..هواداران فوتبال را رها می کردند و به تمرین های فرهاد خیره می شدند و او را تشویق می کردند....قطعا لقب شاه ماهی فوتبال برای استقلالی ها همان فرهاد همیشه عاشقشان است...

سایت شماره یک:

فرهاد مجیدی در 13 خرداد 1355 در تهران به دنیا آمد. فرهاد مجیدی جزو معدود بازیکنانی بود که بالا رفتن سن تاثیری در روند بازی وپیشرفت او نداشت و چه بسا در سال های آخر فوتبال خود بیشتر از سنین جوانی درخشید. فرهاد مجیدی اصالتا اهل قائم شهر استان مازندران است و روستای قادیکلا روستای پدری او میباشد. فرهاد مجیدی جزو بازیکنان بی حاشیه و مودب فوتبال ایران بود که با بازی های درخشان مخصوصا در سال های آخر بازی خود خاطرات بسیاری را برای هواداران استقلال به جا گذاشت.در ادامه جزییاتی  درباره فرهاد مجیدی میخوانید.

 

عکس های دیده نشده از فرهاد مجیدی + جزییات

آغاز فوتبال فرهاد مجیدی از کشاورز و بهمن

فرهاد مجیدی اولین بازی خود را در تیم کشاورز  آغاز کرد.دوران فوتبال خود را با تیم فوتبال صنایع پارچین که محل زندگی خود و کار پدرش در آنجا بود شروع کرد. او بعد از مدتی بازی در این تیم به جوانان بهمن پیوست. پس از گذشت مدت زمان کوتاهی به‌طور قرضی برای بازی در مسابقات استانی به تیم پارچین بازگشت.  در تیر ماه سال ۷۶ مجیدی که تنها نوزده سال داشت مورد توجه تیم استقلال تهران قرار گرفت.در واقع زنده یاد ناصر حجازی معرف فرهاد مجیدی بود و فرهاد همیشه خود را شاگرد مکتب او میداند.

عکس های دیده نشده از فرهاد مجیدی + جزییات

حضور فرهاد مجیدی در استقلال

فرهاد مجیدی پس از درخشش در تیم بزرگسالان بهمن در سال ۱۳۷۶ و در سن ۱۹ سالگی  به استقلال تهران پیوست. هوش بالای فرهاد و شم گلزنی او باعث شد خیلی زود مورد توجه قرار بگیرد.فرهاد مجیدی را میتوان یکی از ستاره های اواخر دهه هفتاد دانست.

عکس های دیده نشده از فرهاد مجیدی + جزییات

تیم الوصل اولین تجربه فرهاد مجیدی در امارات

اولین تیم فرهاد مجیدی در امارات الوصل بود. پس از مدت کوتاهی با شرایط فوتبال امارات آشنا شد.در آن زمان پوسترهای او در سرتاسر امارات به چشم می خورد. در واقع سبک بازی فرهاد متفاوت بود و همین موجب شد تا مورد توجه اماراتی ها قرار بگیرد بسیاری از شیخ های عرب او را دوست داشته باشند.

فرهاد مجیدی از نظر مالی نیز آنقدر تامین بود که جایی را جز امارات ترجیح نمی داد و تیم های اماراتی نیز شیفته بازی او بودند. فرهاد مجیدی ۴ سال در این تیم، ۸ بازی برای تیم الوصل امارات به میدان رفت و ۷ گل به ثمر رساند. در سال ۲۰۰۳ به شکل فرضی به العین رفت و با این تیم قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا را تجربه کرد. پس از آن بار دیگر به شکل قرضی راهی الاهلی امارات شد. النصر و الاهلی تیم های بعدی فرهاد در امارات بودند.در واقع تنها بازیکن ایرانی است که سابقه قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا را دارد و با ۲۳ گل زده، بهترین گلزن ایرانی تاریخ لیگ قهرمانان آسیاست.‌ سید جلال حسینی، قاسم حدادی‌فر، احسان حاج صفی و سید مهدی رحمتی چهار بازیکن دیگری بودند که در این نظرسنجی حضور داشتند.

عکس های دیده نشده از فرهاد مجیدی + جزییات

بازی فرهاد مجیدی در تیم‌های الاهلی و العین امارات

فرهاد مجیدی پس از الوصل به الاهلی رفت. فرهاد در الاهلی نیز بازی های خوبی از خود نشان دادو در سال ۲۰۰۳ به عنوان بازیکن قرضی به تیم العین امارات پیوست تا در جام باشگاه‌های امارات به میدان برود. او آن سال در بازی نیمه نهایی جام باشگاه های آسیا و در برابر دالیان درخشید و به یک قهرمان تبدیل شد.

گل رویایی فرهاد مجیدی در آن بازی العین را به فینال جام باشگاهای آسیا برد و در آخر او با العین قهرمانی در آسیا را تجربه کرد. او دوباره به الاهلی پیوست. فرهاد مجیدی در طول مدت حضور در الاهلی حدود ۱۳۰ گل برای این تیم به ثمر رساند و در سال ۲۰۰۶ با این تیم قهرمان لیگ امارات شد.

فرهاد مجیدی در تیم النصر امارات

فرهاد مجیدی که با قراردادی دو میلیون دلاری به JDL النصر امارات پیوست. بعد از یک نیم فصل حضور در النصر به صورت قرضی بار دیگر راهی الاهلی امارات شد. پس از اتمام قرارداد قرضی وی با الاهلی در حالی که یک سال دیگر با النصر قرارداد داشت، قرار داد مجیدی فسخ شد[۱۹] و او در تابستان سال ۸۶ برای سومین بار به استقلال بازگشت.

عکس های دیده نشده از فرهاد مجیدی + جزییات

بازگشت فرهاد مجیدی به استقلال

فرهاد مجیدی سرانجام در سال ۸۶ یعنی لیگ هفتم حرفه ای با مدیریت  فتح ا… زاده و سرمربیگری مرحوم ناصر حجازی پس از حدود شش سال دوری به فوتبال ایران برای بار سوم به استقلال بازگشت. او در حالی به استقلال پیوست که مدیران پرسپولیس نیز به دنبال جذب او بودند.فرهاد مجیدی در سال های پایانی فوتبال خود در استقلال روز های رویایی برای هواداران این تیم رقم زد.چهار برد پی در پی در بازی مقابل پرسپولیس موجب شد تا عدد 4 به عنوان نماد فرهاد مجیدی برای استقلالی ها ماندگار شود. درواقع فرهاد مجیدی عدد 4 را رمز عاشقانه ای میان خود و هواداران استقلال میداند.

فرهاد مجیدی پس گذراندن کلاس های پیشرفته مربیگری کارت آی تی سی خود را دریافت کرد و در بهترین و پیشرفته ترین کلاس های مربی گری جهان شرکت کرد.او این روزها سکان تیم استقلال تهران را به عهده دارد. رویایی که از دیرباز دنبال میکرد.عکس های دیده نشده از فرهاد مجیدی + جزییات

فرهاد مجیدی در دوران حضورش در استقلال ۱۳۵ بازی برای این تیم انجام داد و در این بازی ها موفق شد ۶۱ گل هم به ثمر برساند. مجیدی در کنار نفراتی چون غلامحسین مظلومی، آرش برهانی و غلامرضا عنایتی از بهترین گلزنان تاریخ باشگاه استقلال محسوب می شود.همچنین فرهاد مجیدی را جز محبوب ترین بازیکنان تاریخ باشگاه استقلال میدانند. اخلاق حرفه ای،زندگی سالم و بی حاشیه و حس و انرژی خاصی که هواداران استقلال به او دارند باعث شده تا از او به عنوان شاه مهره آبی ها یاد شود.

عکس های دیده نشده از فرهاد مجیدی + جزییات

بازی فرهاد مجیدی در الغرافه قطر

فرهاد مجیدی در ۴ ماه حضور خود در این تیم در ۲۲ بازی که انجام داد ۷ بار موفق به گلزنی شد و به همراه الغرافه به قهرمانی جام حذفی باشگاه‌های قطر دست یافت. مجیدی در پایان این دیدار با پرچم ایران در جشن قهرمانی الغرافه شرکت کرد که این حرکت او بازتاب زیادی در رسانه های ورزشی داشت.

حضور فرهاد مجیدی در تیم ملی

فرهاد مجیدی در سال ۱۳۷۵ و در سن ۲۰ سالگی برای اولین بار توسط محمد مایلی‌کهن،  به تیم ملی دعوت شد. فرهاد مجیدی اولین بازی ملی خود را برای بازی‌ های جام ملت‌ های آسیا ۱۹۹۶ (۱۳۷۵ ) در امارات و در برابر کویت انجام داد. فرهاد مجیدی همراه تیم ملی به جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه هم رفت.

عکس های دیده نشده از فرهاد مجیدی + جزییات

فرهاد مجیدی و زندگی شخصی

فرهاد مجیدی دو فرزند به نام های تیام و امیربردیا دارد که هردو در امارات زندگی میکنند و علاقه خاصی به پدرشان دارند.فرهاد در دوران بازی خود شادی بعد از گل هایش را با بوسیدن دست هایش به فرزندانش تقدیم میکرد.فرزندان فرهاد مجیدی در امارات زندگی میکنند و در مدارس انگلیسی درس میخوانند.امیربردیا پسر فرهاد در مدارس فوتبال بارسلونا بازی می کند. شاید فرهاد به این امیدوار باشد که روزی پسرش در میادین فوتبال جهانی بدرخشد.

فرهادمجیدی

فرهادمجیدی

عکس های دیده نشده از فرهاد مجیدی + جزییات

تگ های مرتبط

ارسال نظر