بیت کوین | قیمت بیت کوین

یک پیش بینی حاکی از آن است که قیمت بیت کوین به 220 هزار دلار می‌رسد.

سایت شماره یک:

قیمت بیت کوین در نوسان زیادی به سر می‌برد.قیمت بیت کوین به کانال 20 هزار دلار رسیده است.قیمت بیت کوین در ابتدای عرضه، روندی صعودی داشت.قیمت بیت کوین برای متقاضیان این ارز دیجیتال اهمیت زیادی دارد.قیمت بیت کوین ممکن است به 220 هزار دلار برسد.

قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین در سالی که گذشت

سال 2021 با تمام فراز و نشیب‌هایش به پایان راه رسید. در یک سال اخیر، شاهد دگرگونی‌های گسترده‌ای بودیم که تأثیرات بسیاری بر بازار ارزهای دیجیتال داشته و جهت حرکت این بازار را تغییر داده‌اند. این جهت‌دهی باعث شکل‌گیری روند قیمتی بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال شد. قیمت بیت کوین در نیمه ابتدایی سال از محدوده 28 هزار دلار تا 64 هزار دلار بالا رفت و سپس با اصلاح بیش از 50 درصدی به 29 هزار دلار رسید. در ادامه شاهد رکوردشکنی دیگری در قیمت 69 هزار دلار بودیم و در نهایت قیمت بیت کوین با اصلاح دیگری در محدوده پایین‌تر از 50۵ هزار دلار سال 2021 را به پایان رساند. این نوسانات قیمتی باعث شد پیش‌بینی بعضی از کارشناسان برای سال 2021 محقق شود، در حالی که تعداد زیادی از این پیش‌بینی‌ها، حتی نزدیک به قیمت واقعی بیت کوین هم نبودند.

از اتفاقات مهمی که در شکل‌گیری روند بازار در سال 2021 نقش داشتند، می‌توان به آغاز ریاست جمهوری بایدن در آمریکا و تغییرات در نگرش قانون‌گذاران این کشور نسبت به ارزهای دیجیتال، ادامه همه‌گیری ویروس کرونا در سطح جهان، شتاب در ل 2021 تزریق واکسن‌های مربوط به بیماری کووید در سراسر جهان، اتخاذ سیاست‌های محرک اقتصادی برای عبور از بحران کرونا در آمریکا و سایر کشورهای جهان، گسترش فعالیت شرکت‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری بزرگ مانند تسلا و مایکرواستراتژی در دنیای ارزهای دیجیتال، تلاش‌های گسترده حکومت چین برای محدودکردن فعالیت‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال در این کشور و رشد چشمگیر برخی از آلت کوین‌های مستعد مانند سولانا، بایننس کوین، اولنچ و متیک اشاره کرد. هاوینگ بیت کوین را هم می‌توان به‌عنوان یکی از عوامل دخیل در روند قیمتی سال 2021 در نظر گرفت. هر چند هاوینگ در سال 2020 رخ داد، اما تجربه چرخه‌های چهار ساله بیت کوین در گذشته نشان داده است که معمولاً تأثیر هاوینگ با یک سال تأخیر، خود را در قیمت نمایان می‌کند.

ویلی وو (Willy Woo) از دیگر تحلیل‌گران سرشناس بیت کوین است. او که در تحلیل‌های خود به داده‌های درون‌زنجیره‌ای اتکا می‌کند، در اواخر سال 2020 ادعا کرد که طبق مدل‌های او، قیمت 200 هزار دلاری برای بیت کوین در اواخر سال 2021 محافظه‌کارانه است و بیت کوین به این قیمت خواهد رسید. او حتی ادعا کرد که قیمت 300 هزار دلار هم دور از دسترس نیست. با این حال در پایان سال مشخص شد که مدل قیمتی او هم اختلاف فاحشی با واقعیت دارد. داده‌‌ها و تحلیل‌های درون‌زنجیره‌ای (Onchain) حاکی از این بود که قیمت بیت کوین در سال 2021 رشد چشمگیری خواهد داشت و ممکن است برای اولین بار 6 رقمی شود، اما قیمت بیت کوین از 69 هزار دلار فراتر نرفت و تحلیل‌های درون‌زنجیره‌ای، از جمله مدل قیمتی ویلی وو، محقق نشدند.

همه پیش‌بینی‌های قیمتی برای بیت کوین در سال 2021 ناموفق نبوده‌اند. مایک نووگراتز (Mike Novogratz)، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گلکسی (Galaxy) کسی بود که یکی از دقیق‌ترین پیش‌بینی‌ها را ارائه داد. در 27 آبان 1399، میسی ویلیامز، ستاره سریال پرطرفدار بازی تاج و تخت، در توییتر از دنبال‌کنندگان خود پرسید که آیا او باید بیت کوین بخرد؟ نووگراتز در پاسخ نوشت که ورود خریداران جدید به بازار و اثر شبکه‌ای باعث خواهد شد که قیمت بیت کوین به 65 هزار دلار برسد. فقط 6 ماه بعد از این پیش‌بینی، قیمت بیت کوین اوج تاریخی جدیدی را ثبت کرده و به 64800 دلار رسید.

رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki)، تاجر و کارآفرین مطرح آمریکایی و نویسنده کتاب موفق «پدر پولدار، پدر بی‌پول»، دیگر کارشناسی بود که توانست پیش‌بینی نسبتاً درستی از قیمت بیت کوین ارائه دهد. او در توییتی که در آذر 99 منتشر کرد، به دنبال‌کنندگان خود توصیه کرد که برای درامان‌ماندن از بحران‌های مالی در آمریکا، بیت کوین، طلا و نقره خریداری کنند. او به‌درستی پیش‌بینی کرد که در سال 2021 شاهد ورود گسترده مؤسسات مالی به بازار ارزهای دیجیتال خواهیم بود. پیش‌بینی او برای قیمت بیت کوین هم 50 هزار دلار بود که به‌راحتی و دو ماه بعد از این توییت محقق شد. با این حال مدتی بعد که قیمت بیت کوین از 64 هزار تا 36 هزار دلار ریزش کرد، کیوساکی در پیش‌بینی دیگر گفت که بیت کوین تا محدوده 24 هزار دلار پایین خواهد آمد و او منتظر است که در این قیمت اقدام به خرید کند. چند هفته بعد قیمت بیت کوین تا 29 هزار دلار ریزش کرد ولی هرگز به 24 هزار دلار نرسید و این پیش‌بینی کیوساکی درست از آب درنیامد.

قیمت بیت کوین

پیش بینی قیمت بیت کوین

پیش بینی قیمت بیت کوین همیشه یکی از جذاب‌ترین موضوعات این حوزه بوده است. نوسانات شدید قیمت بیت کوین باعث می‌شود تا هر کسی به دنبال پیدا کردن راهی برای پیش‌بینی قیمت بیت کوین باشد و کسی هم که کمی به تحلیل آشنایی داشته باشد بدش نیاید که پیش بینی خود را ارائه کند. افراد مشهور زیادی هم تاکنون هر کدام قیمت بیت کوین را در آینده پیش‌بینی کرده‌اند، از 100 دلار و نابودی آن تا1 میلیون دلار و جایگزینی با پول‌های رایج.

مکس کایزر، معامله‌گر و تحلیلگر بیت‌کوین، دوباره پیش‌بینی کرده که بیت‌کوین در طول سال جاری به سطح 220 هزار دلار خواهد رسید.

او قبلاً در سال 2022 چندین بار این موضوع را توییت کرده بود، اما اکنون یکی از دلایل قطعی احتمال وقوع این اتفاق را ارائه می کند.

وی یکی از دلایل رشد قیمت بیت‌کوین را محدود بودن میزان عرضه آن، یعنی 21 میلیون عنوان کرده که توسط خالق مرموز آن، ساتوشی ناکاموتو برنامه‌ریزی شده است.

علاوه بر این، وی به موضوع هاوینگ بیت‌کوین اشاره کرد که هر چهار سال یک بار میزان استخراج سکه‌ها نصف می‌شود. تا کنون 18 میلیون بیت‌کوین استخراج شده و تنها 3 میلیون کوین باقی مانده که سال‌ها طول خواهد کشید.

هاوینگ قبلی بیت کوین در اوایل ماه می 2020 اتفاق افتاد، بنابراین انتظار می رود که هاوینگ بعدی در سال 2024 انجام شود.

تنها 21 میلیون سکه قابل استخراج است و هیچ راهی در جهان برای افزایش این مقدار وجود ندارد. برخلاف بیت کوین، سایر ارزهای دیجیتال دارای منابعی هستند که به تریلیون ها مورد می‌رسد.

با شروع سال جاری، کایزر دلیل اصلی احتمال رسیدن بیت کوین به 220 هزار دلار را به اشتراک گذاشت. کایزر معتقد است که رشد بالای قیمت بیت کوین با رشد گسترده هش ریت بیت کوین همراه خواهد بود.

در 2 ژانویه، هش ریت بیت کوین به بالاترین حد تاریخی خود یعنی 203.5 اگزاهش رسید، در حالی که بیت کوین در سطح 47 هزار دلار در صرافی های متمرکز معامله می شد.

در حال حاضر، بیت کوین بیش از نیمی از این ارزش را از دست داده است و اکنون در کانال 20 هزار دلاری معامله می‌شود.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر