بهرام افشاری | بهرام افشاری حاشیه | بهرام افشاری راز بقا

بهرام افشاری بالاخره به عشقش رسید.

سایت شماره یک:

بهرام افشاری بازیگر جوان کشورمان است.بهرام افشاری متولد 6 خرداد سال 1366 در همدان است.بهرام افشاری تاکنون ازدواج نکرده و مجرد است.بهرام افشاری حدود 2 متر (198 سانتی متر ) قد دارد. بهرام افشاری از سال 1382 کار تئاتر را در سطح آماتور در همدان آغاز نمود.

بیوگرافی بهرام افشاری

از سال 1382 کار تئاتر را در سطح آماتور در همدان آغاز نمود و به گفته خود بازیگری در تئاتر را بخاطر دور شدن از روزمرگی انتخاب کرد.

اما کم کم به این حرفه علاقه مند شد و در سال 1388 بزرگترین تصمیم زندگی خود یعنی هجرت از همدان به پایتخت - تهران و شرکت در کلاسهای بازیگری حمید سمندریان را گرفت.

با این مهاجرت و تغییر رویه خود را توانست خود را به سطح حرفه ای بازیگری نزدیک کرده و فعالیت خود را در زمینه تئاتر بیشتر کند.

قسمت اعظم فعالیت هنری او در تئاتر میباشد ؛ بطوریکه در طی چند سال اخیر اکثرا در جشنواره تئاتر فجر حضور پر رنگی داشته است.

بهرام افشاریفیزیک خاص بهرام افشاری

بهرام افشاری حدود 2 متر (198 سانتی متر ) قد داردو از اینرو در ابتدای ورود به عرصه بازیگری به خاطر قد بلند خود دچار عدم اعتماد به نفس شده بود و بخاطر همین حالت بازدارندگی از سوی خودش برایش ایجاد شده بود.

از طرفی اطرافیان و اهل سینما و تئاتر همیشه این مشکل بلندی قد او را مانعی برای پیشرفت وی میدیدند و روی این موضوع تاکید داشتند.

اما جالب است بدانید که برخی از کارگردانها از جمله منوچهر هادی که در ابتدا نظر مثبتی بر فعالیت بهرام افشاری در سینما را نداشتند بعد ها از وی در آثار خود در سینما استفاده کردند.

بهرام افشاری

حضور بهرام افشاری در سینما

بالاخره او در سال 1392 با فیلم عصبانی نیستم ساخته ی رضا درمیشیان وارد سینما شد و پس از وارد شدن به این عرصه رنگ و بوی خاصی به فعالیت های خود داد.

به گفته بهرام افشاری در این تجربیات سینما و تلویزیون فیزیک و قد او همیشه باعث اختلاف بین عوامل همچون کارگردان و تهیه کننده ها برای انتخاب او در راستای بازیگری بوده است.

همکاری او با سیروس مقدم از نقش کوتاهی در پایتخت 2 شروع شد و پس از آن سریال علی البدل را با این کارگردان شروع کرد. اما اوج دیده شدن و محبوب شدن او با سیروس مقدم در پایتخت 5 در نقش بهتاش فریبا اتفاق افتاد ؛ بطوری که با اینکه وی اصلالت همدانی دارد اما به نحوی کارکتری مازندرانی به خود گرفت که گاها مخاطب این برداشت را دارد که بهرام افشاری اصالت شمالی دارد.

بهرام افشاریاستایل خاص بازیگری بهرام افشاری

بهرام افشاری توانمندی خود را در ایفای شخصیت های مختلف را در کارنامه هنری خود ثبت کرده است . اگر آثار سینمایی و تلویزیونی او را بررسی کنیم متوجه این خواهیم شد که تنها نقاط مشترک کاراکتر های ایفا شده توسط او فقط فیزیک اوست و توانسته تم های مختلف را به خوبی و تفکیک شده از تمهای قبلی خود ایفا کند.او طرفدار تیم فوتبال استقلال تهران است.

بهرام افشاریحضور بهرام افشاری در سریال های تلویزیونی

پایتخت 2 به کارگردانی سیروس مقدم ساخته شده در سال 1391 و اکران در نوروز 1392

علی البدل به کارگردانی سیروس مقدم ساخته شده در سال 1395 و اکران در نوروز 1396

پایتخت 5 به کارگردانی سیروس مقدم ساخته شده در سال 1396 و اکران در نوروز 1397

بهرام افشاری

حضور بهرام افشاری در سینما

عصبانی نیستم به کارگردانی رضا درمیشیان ساخته شده در سال 1392

ایران برگر به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی ساخته شده در سال 1393

لانتوری به کارگردانی رضا درمیشیان ساخته شده در سال 1394

کارگر ساده نیازمندیم به کارگردانی منوچهر هادی ساخته شده در سال 1394

نیوکاسل به کارگردانی محمود قصابیان ساخته شده در سال 1395

آقای سانسور به کارگردانی علی جبارزاده ساخته شده در سال 1396

گفتگو با بهرام افشاری قدبلندترین بازیگر ایران در سال 1395

بهرام افشاری

بخشی از گفت و گوی بهرام افشاری

گفتید سر فیلمبرداری بودید.

الآن در دامنه دو هزارمتری کوه های الوند در جاده اشتران هستیم و اگر کیفیت صدا خوب نیست به خاطر همین موقعیت ماست. ما داریم سریال علی البدل را کار می کنیم.حتماً درباره اش شنیده اید.

بله می دانم کار سیروس مقدم و بسیار پر بازیگر است.

بله ما دو ماه و نیم است در این سریال مشغولیم. الآن هم آقای هومن حاجی عبداللهی کنار من نشسته و مدام شوخی می کند. قبل از این ایشان داشتند با تلفن حرف می زدند که من اذیتشان کردم و حالا ایشان می خواهد انتقام بگیرد.

کار سینمایی چطور. «لانتوری» اکران شده است اما در پروژه دیگری هم حضورداشته اید؟

در سینما «کارگر ساده» را به کارگردانی منوچهر هادی کارکردم که تجربه خیلی خوبی بود. نمی خواهم از عبارت نقش اصلی یا نقش مکمل استفاده کنم چون هر نقشی قابلیت های خودش را دارد و به اندازه خودش مهم است اما در آن کار 40 روز فیلمبرداری داشتم. این کار برای فجر امسال آماده می شود. جدا از این یکسری فیلمنامه به دستم رسیده که در اسرع وقت درباره حضور در کار بعدی ام تصمیم گیری می کنم.

بررسی کارنامه بهرام افشاری

کارنامه نه چندان سنگین اما با کیفیت بهرام افشاری هم بیانگر همین تنوع و تفاوت است. او در کارنامه‌ی هنری‌اش انواع نقش‌ها را دارد، از نقش کمدی «پایتخت» بگیر تا نقش جدی در فیلم‌های تلخی مانند «لانتوری». در همین مدت اندک و با همین نقش‌های محدود، افشاری ثابت کرده است که بازیگری متفاوت در سینمای ایران است و قابلیت این را دارد که از فیزیک خاصش برای بازی در نقش‌های متنوع استفاده کند. نقش‌هایی که می‌تواند جایگاه او را به‌عنوان یک ستاره تثبیت کند. در ادامه نگاهی به کارنامه‌ی بازیگری بهرام افشاری می‌اندازیم.

«لانتوری» فیلم نوید محمدزاده است؛ دیگر شخصیت‌های مرد فیلم یا به سبک فیلم‌های مستند مقابل دوربین حرف می‌زنند و یا حضوری گذرا و حاشیه‌ای در فیلم دارند. بهرام افشاری هم از این قاعده مستثنا نیست، نقشش در این فیلم کوتاه است و او فرصت چندانی ندارد تا خودش را به‌عنوان یک بازیگر توانمند به تماشاگر تحمیل کند. اما نکته‌ی مهم درباره افشاری و بازی‌اش در لانتوری این است که او در همین فرصت کم و زمان محدود هم به چشم می‌آید.

کار افشاری در «لانتوری» مانند کار یک بازیکن تعویضی در فوتبال است که در ثانیه‌های پایانی و صرفاً برای اتلاف وقت به میدان می‌آید. اما از همان فرصت کم استفاده می‌کند و با یک بازی درخشان و متفاوت یا شاید زدن یک گل در خاطره تماشاگران می‌ماند و خودش را به مربی تحمیل می‌کند. «لانتوری» برای بهرام افشاری دقیقاً چنین وضعیتی داشت، او از همین فرصت اندک استفاده کرد و با درخشش در نقشی کوتاه در این فیلم متفاوت خودش را به سینمای ایران تحمیل کرد.

«کارگر ساده نیازمندیم» منوچهر هادی فیلم کاملی نیست، اما نقش قدم برای بهرام افشاری تبدیل به سکوی پرتابی شد تا در سینمای ایران دیده شود. قدم به عنوان یک کارگر ساده فلافلی که عشق نیمه‌ی ممنوعه دختر اوستای خودش را در دل می‌پروراند، در عین سادگی و تلخی رگه‌هایی از حلاوت و شیرینی را هم درون خود دارد. افشاری توانسته با استفاده درست و به اندازه از لهجه ترکی، نگاه‌های طناز و آمیخته به حسرت و خنده‌هایی که در یاد تماشاگر می‌ماند قدم را به شخصیتی چند وجهی تبدیل کند که در مرتبه‌ی بسیار بالاتری از کل فیلم منوچهر هادی قرار می‌گیرد.

بهرام افشاری در فیلمی که داستان ساده‌انگارانه و روایت متشتتی دارد جای خودش را پیدا می‌کند و با بازی متفاوتش یک ‌نه بار فیلم را به دوش می‌کشد. بدون بهرام افشاری «کارگر ساده نیازمندیم» به راحتی فراموش می‌شد اما با حضور درخشان و متفاوت او فیلم منوچهر هادی رنگ متفاوتی به خود گرفته؛ رنگی که اجازه نمی‌دهد بسیاری از نقاط ضعف کارگر ساده نیازمندیم به چشم بیایند.

«چشم و گوش بسته» قصه‌ی ساده اما جذابی دارد. یک زوج که یکی کر و دیگری کور است درگیر یک پرونده جنایی پیچیده می‌شوند. فیلم موتمن، فیلم ساده و بامزه‌ای است. موقعیت‌های طنز فیلم به کمدی جَفَنگ پهلو می‌زند و بازیگران برای درست از کار درآوردن چنین فیلمی با چنین حس‌و‌حال خاص و متفاوتی باید درک درستی از این اتمسفر داشته باشند.

اگر زوج حیایی – افشاری «چشم و گوش بسته» درست از کار درنمی‌آمد فیلم عملاً دلیل وجودی‌اش را از دست می‌داد و با سر به زمین می‌خورد. اما حیایی و افشاری در این فیلم چنان هماهنگ و دقیق عمل می‌کنند که آن مود جفنگ و بامزه که مدنظر کارگردان بوده از همان ثانیه‌های اول خودش را نشان می‌دهد و به مدد بازی دو شخصیت اصلی تا پایان هم بدون این‌که از شدت آن کاسته شود ادامه پیدا می‌کند.

سکانسی که این دو شخصیت با نانا (آناهیتا درگاهی) مواجه می‌شوند و سعید (بهرام افشاری) به توصیف‌های بهروز (امین حیایی) از نانا واکنش نشان می‌دهد از بامزه‌ترین قسمت‌های فیلم است. صحنه‌هایی که آن تضاد پیچیده مد نظر کارگردان برای خلق فیلم کمدی را بازتاب می‌دهد. افشاری در چشم و گوش بسته بار دیگر ثابت کرد چقدر درک درست و دقیقی از طنز دارد و با تکیه بر قریحه ذاتی‌اش می‌تواند هر نقش طنزی را درخشان از کار دربیاورد.

تگ های مرتبط

ارسال نظر