وام ودیعه مسکن | کاهش مبلغ وام ودیعه مسکن

روند کاهشی هزینه وام مسکن ادامه دارد و در حالی که متاهل‌های ساکن پایتخت حدود ۱۰ روز قبل برای اخذ این وام باید بیش از ۱۳۴ میلیون تومان پرداخت می‌کردند، اکنون باید بیش از ۱۲۹ میلیون تومان پرداخت کنند.

سایت شماره یک:

وام ودیعه مسکن طی سال های اخیر افزایشی شد. وام ودیعه مسکن اقساط در اقساط مناسبی بازپس گرفته می‌شود. وام ودیعه مسکن بسیار پرطرفدار است. وام ودیعه مسکن از سوی بانک ها پرداخت می شود. وام ودیعه مسکن شرایط دریافت خاصی دارد.

وام ودیعه مسکن

به گزارش شماره یک، بررسی آخرین وضعیت قیمت اوراق مسکن نشان می‌دهد که هر برگ اوراق وام مسکن (تسه)  در فروردین ماه ۱۳۲ هزار و ۳۰۰، در اردیبهشت ماه ۱۳۲ هزار و ۹۰۰  و در خردادماه سال گذشته نیز ۱۳۴ هزار و ۲۰۰ تومان قیمت دارند. هر برگ اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن در تیر سال گذشته ۱۳۲ هزار و ۸۰۰، در مرداد سال گذشته ۱۳۳ هزار و ۵۰۰ و در شهریور سال گذشته با قیمت ۱۳۳ هزار و ۳۰۰ تومان داد و ستد می‌شود. این اوراق در ماه مهر سال گذشته ۱۳۲ هزار و ۹۰۰ تومان، در آبان‌ماه ۱۳۳ هزار و ۷۰۰ تومان و در آذرماه ۱۳۴ هزار و ۷۰۰تومان قیمت داشتند.

اوراق تسهیلات مسکن در دی‌ و بهمن سال گذشته نیز با قیمت‌های ۱۳۴ هزار و ۳۰۰  و ۱۳۴ هزار و ۱۰۰  تومان معامله می‌شود. این اوراق در فروردین ماه سال جاری ۱۳۵ هزار  تومان قیمت دارد که این گزارش بر اساس همین قیمت نوشته شده است.

وام ودیعه مسکن

 قیمت اوراق برای مجردها و متأهل‌های تهرانی

بر این اساس، مجردهای ساکن تهران می‌توانند تا ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله می‌شود؛ لذا برای دریافت ۲۰۰ میلیون تومان وام باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه این تعداد اوراق با تسه ۱۳۵ هزار تومانی، ۵۴ میلیون تومان می‌شود. همچنین با در نظر گرفتن ۸۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق به مبلغ ۲۱ میلیون و ۶۰۰هزار تومان خریداری کنند، مجموع هزینه خرید اوراق به ۷۵ میلیون و ۶۰۰هزار تومان می‌رسد.

زوج‌های تهرانی نیز بر همین اساس می‌توانند تا سقف ۴۸۰ میلیون تومان شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند؛ بنابراین زوجین باید ۸۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۱۰۸ میلیون تومان می‌شود که همراه با هزینه ۲۱ میلیون و۶۰۰ هزار تومانی وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق تسهیلات مسکن خریداری کنند، در مجموع باید ۱۲۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان پرداخت کنند.

قیمت اوراق در سایر استان‌ها

سقف این تسهیلات برای مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر برای مجردها به ۱۶۰ و برای زوجین به ۳۲۰ میلیون تومان رسیده است که با توجه به اینکه مجردها باید ۳۲۰ و متاهل‌های ساکن این شهرها نیز باید ۶۴۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، مجردها باید ۴۳ میلیون و ۲۰۰ و متاهل‌ها نیز باید ۸۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پرداخت کنند.

وام ودیعه مسکن

وام ودیعه مسکن چیست؟

شاید هیچ کس فکرش را نمی‌کرد که روزگاری برای اینکه بتوان اجاره‌نشینی کرد و مستاجر بود، باید وام ودیعه مسکن گرفت.زمانی وام خرید مسکن باعث شد تا بخشی از مردم صاحب خانه شوند و از مشکلات اجاره‌نشینی نجات پیدا کنند. خیلی از افراد با با یک وام 6 میلیون تومانی صاحب خانه شدند و در طی 10-12 سال با پرداخت ماهی 60 هزار تومان و تسویه وام، سند خانه‌شان را از گرو بانک مسکن آزاد کردند.اما در سال 1399، 6 میلیون تومان فقط هزینه اجاره یک یا دو ماه یک واحد مسکونی است و حتی نمی‌توان با این مبلغ پول پیش یک خانه در تهران و کلانشهرها پرداخت کرد.با وجود اینکه مبلغ وام مسکن به 160 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است، با این حال با توجه به میانگین قیمت مسکن در تهران، با این مبلغ تنها می‌توان 6 متر خانه در کلانشهر تهران خرید.با افزایش تورم و یا بهتر بگوییم با جهش قیمت‌ها، قدرت خرید مردم نیز کاهش یافت. این موضوع بازار مسکن را نیز تحت تاثیر قرار داد. به‌طوری که خانوارهایی که در مناطق بالایی شهرها سکونت داشتند، رفته‌رفته به مناطق پایین شهر نقل مکان کردند و خانوارهایی که در مناطق پایین شهر زندگی می‌کردند، به حومه شهرهای بزرگ و به شهرهای جدید و شهرک‌ها کوچ کردند.دولت برای اینکه کمی از این فشار بر روی مردم کم کند، تصمیم گرفت. «وام ودیعه مسکن» یا به‌عبارت بهتر «وام کمک‌ودیعه مسکن» به اجاره‌نشین‌ها پرداخت کند.اما چه شد که از رویای صاحب خانه شدن به کابوس اجاره‌نشینی و از وام خرید مسکن به وام ودیعه مسکن رسیدیم.وام ودیعه مسکن وامی است که برای تامین تمام یا قسمتی از هزینه ودیعه واحد مسکونی مورد نیاز افراد پرداخت می‌شود و در طول دوره اجاره واحد مسکونی، مورد استفاده قرار می‌گیرد.وام ودیعه مسکن در جهت کمک به مستاجران کم‌درآمد ارائه می‌شود.

وام ودیعه مسکن، طرحی است که برای کمک به مستاجران در تامین تمام یا قسمتی از هزینه های ودیعه(اجاره) واحد های مسکونی به صورت وام به آن ها پرداخت میشود. این وام در جهت تسهیل تامین هزینه اجاره مسکن اشخاص کم درآمد است. متقاضیان می توانند برای بهره مندی از وام ودیعه به سایت اقدام ملی مسکن که در ادامه به آن اشاره می کنیم مراجعه و ثبت نام نمایند. در این مقاله از دادواره قصد داریم به بررسی جزئیات و مبلغ وام ودیعه مسکن بپردازیم.

طرح تسهیلات کمک ودیعه برای کمک به مستاجرین در پرداخت هزینه های مربوط به اجاره مسکن از طرف وزرارت راه و شهرسازی ایجاد شده است که متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت سامانه جامع اقدام ملی مسکن ، برای دریافت آن ثبت نام کنند.

خرید مسکن

نحوه دریافت وام ودیعه مسکن

ثبت‌نام پیامکی وام ودیعه مسکن از ساعت 10 صبح 4 مرداد ماه شروع شد و تا 9 مرداد ادامه یافت. برای دریافت این وام باید کارهای زیر را انجام می‌دادید:با شماره همراهی که به نام خودتان (یعنی سرپرست خانوار) است، کدملی را به شماره 300073640 پیامک می‌کردید.

اطلاعات خواسته‌شده در سامانه طرح اقدام ملی مسکن را کامل می‌کردید.با ثبت‌نام پیامکی، ابتدا شرایط متقاضی مورد بررسی قرار می‌گیرد و سپس با اعلام پیامکی به سرپرست خانوار و معرفی بانک وام‌دهنده، اطلاعات فرد هم در سامانه باید تکمیل شود.برای همه خدمات بانکی به چه مدارکی نیاز دارید؟ همان مدارکی را که برای خدمات بانکی ارائه می‌دهید، باید برای وام ودیعه مسکن همراه داشته باشید.

  • اصل کارت ملی جدید (یا کارت ملی قدیم با برگه ثبت‌نام کارت ملی جدید)

  • اصل شناسنامه

  • متاهل یا سرپرست خانوار بودن

  • حداقل 5 سال سکونت در شهر مورد تقاضا

  • اجاره‌نامه رسمی به تاریخ 4 مرداد 99 به بعد، همراه با کد رهگیری

  • گواهی کسر از حقوق یا سهام عدالت و حساب رایانه فرد متقاضی برای وثیقه وام، در غیر این صورت: سفته

  • دریافت نکردن هیچگونه تسهیلات مسکن از دولت از خانه سازمانی تا زمین و طرح‌های ملی مسکن (یعنی همان سبز بودن فرم ج)

  • صاحب ملک نبودن از سال 84 به بعد

  • واحدهای مسکونی کوچک‌تر از 75 متر در تهران. خانه‌های استیجاری کمتر از 90 متر در بقیه شهرها

برای افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد، ضمانت توسط این نهادها صورت می‌گیرد و نیازی به مدارک بالا نیست. باید به خود نهاد حمایت‌کننده مراجعه کنند.

نهضت مسکن ملی

نرخ سود وام ودیعه مسکن چقدر شد؟

نرخ سود وام ودیعه مسکن مستاجران با اعلام رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی کاهش یافت. به تعبیری مابه التفاوت نرخ سود این تسهیلات یارانه‌ای را دولت باید به بانک‌ها پرداخت کند.

نرخ سود وام ودیعه مسکن مستاجران با اعلام رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی کاهش یافت. به تعبیری مابه التفاوت نرخ سود این تسهیلات یارانه‌ای را دولت باید به بانک‌ها پرداخت کند.

هر چند که این اظهارت وزیر راه و شهرسازی، در حالی است که در خبر بانک مرکزی، هیچ اشاره‌ای به کاهش نرخ سود تسهیلات ودیعه مسکن نشده است. 

با این فرض، با توجه به اینکه عموما یارانه این تسهیلات، از سوی دولت‌ها به شبکه بانکی پرداخت نمی‌شود، بنابراین این حمایت دولت، در نهایت به رشد پایه پولی، افزایش حجم نقدینگی و تورم منتج می‌شود.

داستان وام ودیعه مسکن ندادن بانک های قمی چیست؟

«مصطفی قمری وفا» مدیر روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد: دستورالعمل وزارت راه که 6 تیر به بانک مرکزی رسید همزمان به شبکه بانکی ابلاغ شد.

وی افزود: تاکنون از 160 هزار متقاضی وام ودیعه مسکن به بانک‌ها معرفی شده،برای 27 هزار نفر در بانک‌های مربوطه، پرونده تشکیل شده و 10 هزار نفر در مجموع مبلغ پنج هزار و 600 میلیارد ریال وام خود را دریافت کردند. 

تگ های مرتبط

ارسال نظر