حقوق بازنشستگان | افزایش حقوق بازنشستگان

مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی گفت: روش‌های تامین منابع، نحوه و زمان پرداخت مابه‌التفاوت ماه‌های قبل نیز در همکاری با کانون‌های بازنشستگان، متعاقباً اعلام می‌شود.

سایت شماره یک:

حقوق بازنشستگان هر ساله با تصمیم دولت تغییر می کند و افزایش می یابد. حقوق بازنشستگان یکی از دغدغه های اصلی بازنشستگان است. حقوق بازنشستگان با نوسان تورم باید تغییر کند و متناسب با آن باید بیشتر شود تا امرار معاش بازنشستگان دچار مشکل نشود . حسین سوری (فعال صنفی بازنشستگان کشوری) از دو فقره افزایش​ حقوق بازنشستگان کشوری در سال جاری خبر داد. افزایش حقوق بازنشستگان همچنان در بلاتکلیفی است و این نگرانی مستمری بگیران را بیشتر از قبل کرده است.

حقوق بازنشستگان

به گزارش خبرگزاری سایت شماره یک، میرهاشم موسوی در نشست با بازنشستگان اعلام کرد: مطابق پیگیری ویژه رئیس جمهور و سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، احکام جدید مستمری بازنشستگان سایر سطوح، مطابق ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی و مصوبه شورای عالی کار، در شهریور ماه صادر خواهد شد و حقوق شهریور این عزیزان بر مبنای احکام جدید پرداخت می‌شود. همچنین روش‌های تامین منابع، نحوه و زمان پرداخت مابه‌التفاوت ماه‌های قبل نیز در همکاری با کانون‌های بازنشستگان، متعاقباً اعلام می‌شود.

موسوی در این جلسه با تشریح برخی دستاوردهای سازمان تأمین‌اجتماعی در دوره اخیر، از جمله تسویه بدهی بانکی انباشته این سازمان، توجه به معیشت بازنشستگان را از اولویت‌های اصلی این سازمان معرفی کرد و گفت: در سال جاری در بودجه، بازپرداخت ۹۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات سازمان تأمین‌اجتماعی پیش‌بینی شده که در حال پیگیری برای تدوین سازوکارهای تحقق آن هستیم.

وی افزود: رئیس جمهور و سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه حل مشکلی که در زمینه افزایش مستمری سایر سطوح بازنشستگان تأمین‌اجتماعی پیش آمده بود، تأکیدات و حمایت ویژه‌ای داشتند و خوشبختانه با حمایت مسئولان و تلاش‌های صورت‌گرفته، خواسته بازنشستگان در مورد اعمال مصوبه شورای عالی کار در زمینه افزایش مستمری‌ها، محقق شد.

موسوی همچنین در تماس تلفنی با بخش خبری ساعت ۱۴ شبکه یک سیما در این زمینه توضیح داد: قبلا مصوبه‌ای که برای سایر سطوح بازنشستگان عزیز تأمین اجتماعی در هیأت دولت طرح شد، مصوبه‌ای بود که در سایر سطوح، مصوبه قبلی شورای عالی کار را نپذیرفته بودند و تا سقف ۱۰ میلیون تومان ۱۰ درصد بعلاوه ۶۵۰ هزار تومان بود و بالاتر از ۱۰ میلیون تومان افزایش ۱۰ درصد را مصوب کرده بودند که این مصوبه در خرداد ماه به ما اعلام شده بود و ما بر اساس قانون اجرا کردیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: امروز براساس اعلام سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با توجه به اختیاراتی که دولت به وزرای عضو هیأت امنای تأمین اجتماعی داده بود و همچنین با دستور اکید و ویژه رئیس جمهور درباره بررسی و تصمیم جدید برای سایر سطوح؛ آقای زاهدی وفا اعلام کردند که مصوبه شورای عالی کار براساس ماه ۹۶ قانون تأمین اجتماعی پذیرفته شده و انشاء الله ما این مصوبه را براساس ماده ۹۶ و مصوبه شورای عالی کار برای سایر سطوح اعمال خواهیم کرد.

حقوق بازنشستگان

عضو هیات مدیره سازمان تأمین اجتماعی گفت: صدور احکام جدید را در شهریورماه انجام می‌دهیم و پرداخت حقوق شهریور براساس احکام جدید صورت می‌گیرد.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی و شوراهای اسلامی مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در مرحله عملیاتی شدن است که این امر سرعت بخشیده شود .

علی حدادی روز چهارشنبه در دیدار با مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی افزود: رفاه و تأمین اجتماعی از جمله شاخص های مهمی است که با تکیه بر آن می توان کیفیت عادلانه بودن جوامع را مورد ارزیابی قرار داد و این امر مستلزم هدف گذاری وبهره مندی ارائه بهبود خدمات و توجه جدی به مردم عزیز می باشد .

حقوق بازنشستگان مجددا افزایش خواهد یافت؟

وزیر آموزش و پرورش افزود: اما الحمدالله با اصلاحاتی که در قانون صورت گرفت، درحال حاضر قریب ۸۱۰ هزارنفر از معلمان عزیز، مشمول رتبه‌بندی فرهنگیان خواهند شد.

گمانه زنی ها و تحلیل ها درباره نتیجه مذاکارت احیای توافق هسته ای در وین همچنان از موضوعات خبری پرمخاطب این روزهاست.

در همین رابطه میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در مذاکرات وین در توییتی نوشت: تحریم‌ها علیه ایران ممکن است به‌زودی برداشته شوند. اما در مورد تحریم‌ها علیه روسیه نمی‌شود چنین گفت. تنها بخشی از آنها مربوط به اوکراین است. غرب، خط مشی مستقل روسیه را یک چالش راهبردی می‌داند و به سختی اعمال تحریم‌ها را کنار می‌گذارد.

نماینده روسیه در مذاکرات وین همچنین درباره روند مذاکرات وین گفته است که در صورت پیشرفت مطلوب اوضاع، حصول توافق نهایی درخصوص احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تا هفته آینده ممکن است. البته، این در شرایطی ممکن است که تمام طرف‌های شرکت‌کننده در مذاکرات وین با نسخه پیش‌نویسی که از سوی هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا در هشتم اوت ارائه شد، موافقت کنند. اکنون باید منتظر آغاز هفته آینده باشیم.

حقوق بازنشستگان

این در حالیست که در ادامه رویکرد خصمانه مقامات آمریکایی درقبال کشورمان برخی سناتورهای آمریکا با طرح ادعاهایی علیه ایران در رابطه با حمله اخیر به سلمان رشدی تلاش کردند مذاکرات دولت بایدن برای احیای برجام را زیر سوال ببرند.

لزوم ایجاد اجماع داخلی در مورد توافق احتمالی هسته‌ای، از نکات مورد تاکید یک تحلیلگر مسائل سیاسی کشور بود.

ناصر ایمانی که نسبت به ایجاد اجماع ملی مورد انتظار، ناامید است می گوید: واقعیت این است که درباره این توافق بزرگ کشور با سایر قدرت های دنیا باید اجماع داخلی شکل بگیرد، ولو از نظر برخی جناح های سیاسی این توافق ایراد داشته باشد. من با شناختی که از جناح های سیاسی دارم، امکان ایجاد اجماع ملی را ضعیف می‌دانم درحالیکه همه جناح های سیاسی باید پشت توافق باشند..

حسن بهشتی‌پور کارشناس مسایل بین‌الملل ضمن انتقاد از ضعف دولت‌ها و دستگاه سیاست خارجی در دیپلماسی عمومی به ویژه در رابطه با مذاکرات هسته‌ای، معتقد است: مسئولان باید اطلاعات بیشتری از روند مذاکرات احیای برجام و آنچه انتظار است احتمالا شاهد آن باشیم، منتشر کنند. نباید صرفا اخبار از طریق رسانه‌های خارجی در اختیار مردم قرار گیرد.

تگ های مرتبط

ارسال نظر