حقوق کارمندان | افزایش حقوق کارمندان

رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه با بیان اینکه باید منابع افزایش حقوق کارمندان مشخص شود تا به افزایش پایه پولی و تورم منجر نشود، گفت: این موضوع در حال بررسی است و احتمالاً در شهریور در مورد آن تصمیم‌گیری صورت بگیرد.

سایت شماره یک:

افزایش حقوق کارمندان یکی از پر بحث ترین مسایل سال 1401 است . افزایش حقوق کارمندان مسئله ای است که از نیمه آذر سال 1401 با توجه به بسته شدن بودجه سال بعد مورد قضاوت قرار میگیرد. مهمترین چالش دولت در فصل پایانی سال میزان و نوع افزایش حقوق کارمندان بود که در سال جدید افزایش حقوق کارمندان 57 درصدی صورت گرفت. در ادامه آخرین جزییات از افزایش حقوق کارمندان را می خوانیم.

حقوق کارمندان

به گزارش سایت شماره یک، مسعود میرکاظمی در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: سال گذشته در شرایطی دولت را تحویل گرفتیم که کشور در شرایط زیر صفر بود، یعنی منفی بود. ذخایر کشور بین ۳۰ تا ۷۰ در صد زیر حداقلی بود که نباید ذخایر در هیچ شرایطی از آن کمتر باشد.

رئیس سازمان برنامه به بدهی ناشی از اوراق مالی منتشرشده در دولت گذشته پرداخت و گفت: سال گذشته هر ماه ۱۲ هزار میلیارد تومان اوراق تسویه شد. امسال نیز ماهی ۱۵ هزار میلیارد تومان اصل و سود اوراق دولت قبل را تسویه می‌کنیم. اگر این بدهی نبود و می‌توانستیم برای پروژه‌های عمرانی اختصاص بدهیم نتایج بسیار قابل توجهی می‌گرفتیم. با این حال خدا لطف کرد و با وجود شرایطی که گفتم توانستیم سال گذشته ۲۰۰ هزار میلیارد تومان به بودجه عمرانی اختصاص دادیم.

وی گفت: تلاش ما این است که به همان اندازه‌ای که پول در خزانه وجود دارد تخصیص صادر شود و اجازه نمی‌دهیم پایه پولی افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به سیاست ارز ترجیحی و افزایش قیمت‌های جهانی کالاهای اساسی عنوان داشت: سال گذشته در بودجه، ۸ میلیارد دلار برای ارز ۴۲۰۰ اختصاص یافته بود اما در عمل حدود ۱۷ میلیارد دلار اختصاص یافت. امسال حدود ۲۳ میلیارد دلار به یارانه‌های مختلف اختصاص می‌دهیم. بنابراین ما حمایت‌ها را بیشتر کرده‌ایم و از محل حذف ارز ۴۲۰۰، پولی نصیب دولت نشده است.

 حقوق کارمندان

حقوق کارمندان افزایش می یابد؟ 

.با گزارش سایت شماره یک، در حال حاضر ۹۵ درصد صندوق‌های لشکری و کشوری به جای اینکه خودشان حقوق مستمری‌بگیران را بدهند، از دولت حقوق می‌گیرند. یعنی یک فردی که بازنشسته می‌شود، هم پاداش خوبی از دولت می‌گیرد، سپس به صندوق بازنشستگی معرفی می‌شود و در آنجا هم سر سفره دولت می‌نشیند و حقوق بازنشستگی او را هم دولت می‌دهد.

به گزارش نقل از خبرآنلاین، رییس سازمان برنامه‌ و بودجه با بیان اینکه باید منابع افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان مشخص شود و نباید به افزایش پایه پولی و تورم منجر شود، گفت: این موضوع در حال بررسی است و احتمالا در شهریور در مورد آن تصمیم‌گیری صورت بگیرد.

مسعود میرکاظمی در پاسخ به این سوال که شما در سال گذشته در هنگام بررسی لایحه بودجه عنوان می‌کردید که افزایش حقوق باید با در نظرگیری تورم باشد و حتی این موضوع را مطرح می‌کردید که نباید یک میلیون حقوق اضافه کنیم که بعدا ۳ میلیون از جیب مردم برداریم. آیا با پیشنهاد جدیدی که برای افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان شده، به این موضوع فکر شده است؟ اظهار داشت:‌ در ۴۰ سال قبل چرخه معیوبی وجود داشت که افزایش حقوق انجام می‌شد، اما از طرفی با کسری منابع مواجه می‌شدند که مجبور به خلق پول و ایجاد تورم و کاهش ارزش پول می‌شدند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ۹۵ درصد صندوق‌های لشکری و کشوری به جای اینکه خودشان حقوق مستمری‌بگیران را بدهند، از دولت حقوق می‌گیرند. یعنی یک فردی که بازنشسته می‌شود، هم پاداش خوبی از دولت می‌گیرد، سپس به صندوق بازنشستگی معرفی می‌شود و در آنجا هم سر سفره دولت می‌نشیند و حقوق بازنشستگی او را هم دولت می‌دهد.

رییس سازمان برنامه‌ و بودجه با بیان اینکه باید منابع افزایش حقوق کارمندان مشخص شود و نباید به افزایش پایه پولی و تورم منجر شود، گفت: این موضوع در حال بررسی است و احتمالا در شهریور در مورد آن تصمیم‌گیری صورت بگیرد.

تگ های مرتبط

ارسال نظر